دستگاه خشک کن گل گاوزبان

دستگاه خشک کن گل گاوزبان

دستگاه خشک کن گل گاوزبان چه کاربردی دارد؟ این گل یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرطرفدارترین گیاه دارویی و بهترین گزینه برای آرمش اعصاب است. فصل برداشت این گل در اواسط اردیبهشت‌ ماه شروع می‌شود. فصل برداشت گل‌گاوزبان بسیار کوتاه است. درنتیجه در یک بازه زمانی کوتاه نیاز به برداشت و رطوبت‌گیری حجم زیادی از این گل است. خشک‌کردن گل‌ گاوزبان به روش‌های سنتی بسیار زمان ‌بر بوده و یک وقفه طولانی از زمان برداشت تا بازار خرید به وجود میاورد. بهترین راه برای کوتاه کردن رطوبت‌ گیری گیاه گل گاوزبان، استفاده از دستگاه خشک‌کن گل گاوزبان یا همان خشک کردن به روش صنعتی است. خشک کن گل گاوزبان زمان رطوبت‌گیری را از چند روز به چند ساعت کاهش می‌دهد.

انواع دستگاه خشک کن گل گاوزبان

دستگاه خشک کن کابینی

دستگاه خشک‌کن کابینی با چندین قفسه مجهز به سینی‌های نسوز است. این دستگاه با نیروی حرارت غیرمستقیم گیاه گل گاوزبان را با سرعت بالا رطوبت گیری و خشک می‌کند. خشک کن کابینی در دو ظرفیت تک کابین و دو کابین تولید شده و بسته به نیاز مشتری می‌تواند با برق تک فاز و سه فاز کار کند.

دستگاه خشک کن گل گاوزبان کابینی حجم کمی داشته و به‌راحتی در هر مکان (انباری، فضای باز…) قابل‌استفاده است. ازاین‌ رو بهترین انتخاب برای مشاغل کوچک و خانگی محسوب میشود.

دستگاه خشک کن تونلی

خشک کن تونلی نمونه دیگر از ماشین‌ آلات خشک کن شرکت البرز ماشین کرج با ظرفیت تولید بالا است. این دستگاه ساخته‌شده برای باغداران و صاحبان کارخانه جات بزرگ است. این دستگاه به مانند خشک کن کابینی با نیروی گرمایشی محصول را خشک می‌کند. اما با این تفاوت که هیچ وقفه‌ای در فرایند رطوبت گیری وجود ندارد. گل گاوزبان از یک‌ سو واردشده و از سوی دیگر دستگاه کاملاً رطوبت‌گیری و خارج می‌شود. دستگاه خشک‌کن تونلی شرکت البرز ماشین در ظرفیت‌های مختلف تولید می‌شود.

تاثیر خشک کردن گل گاو زبان بر خواص آن

خشک کردن گل گاو زبان یکی از روش‌های معمول برای حفظ و نگهداری از خواص آن است که تأثیرات متعددی بر روی این گیاه دارد. این تأثیرات عبارتند از:

۱. حفظ مواد موثره: خشک کردن گل گاو زبان می‌تواند کمک کند تا مواد موثره در این گیاه از دست رفته و فراوانی آنها حفظ شود. بسیاری از گیاهان دارویی، از جمله گل گاو زبان، دارای ترکیبات فعالی هستند که در شرایط خشک شده، از خطر فساد و تخریب کاسته می‌شوند.

۲. افزایش طول عمر و ماندگاری: خشک کردن گل گاو زبان باعث افزایش طول عمر و ماندگاری آن می‌شود. این امر می‌تواند کمک کند تا گیاهان به مدت طولانی‌تری قابل استفاده و ذخیره سازی باقی بمانند، که در نهایت این مواد را به مدت طولانی تر در دسترس قرار می‌دهد.

۳. تسهیل در استفاده: گل گاو زبان خشک شده به دلیل کاهش حجم و وزن، برای حمل و نقل و استفاده آسان‌تر است. این امر می‌تواند این گیاه را به عنوان یک منبع قابل حمل و قابل استفاده در موارد مختلف، مانند تهیه چای، ترکیبات دارویی یا استفاده در مراقبت از پوست، مورد استفاده قرار دهد.

بنابراین، خشک کردن گل گاو زبان می‌تواند تأثیرات مثبت بسیاری بر روی خواص و کاربردهای این گیاه داشته باشد، با حفظ مواد موثره، افزایش ماندگاری و آسانی در استفاده.

البته اگر شما میخواهید این گیاه بسیار محبوب را خشک کرده و با فروش آن به سود دهی برسید حتما نیاز به دستگاه های بسته بندی برای بالا بردن راندمان کاری خود دارید که ما در البرز ماشین کرج انواع دستگاه ها را برای بسته بندی گل گاو زبان به صورت کاملا مکانیزه تولید میکنیم و میتوانید در صورت نیاز از دستگاه های بسته بندی ما دیدن کنید.

خرید دستگاه خشک کن گل گاوزبان

امروزه برای خرید این گونه ماشین آلات میتوانید به دو صورت عمل کنید روش اول به صورت آنلاین است که میتوانید از انواع دستگاه های خشک کن موجود در وب سایت ما دیدن کنید و با محصولات و نحوه عمل کرد هر کدام آشنا شوید و در صورت وجود هر گونه سوال با کارشناسان ما به صورت آنلاین در ارتباط باشید و همچنین میتوانید با شماره های موجود بر روی سایت تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهند. این روش در وقت شما بسیار تاثیر گذار است.

روش دیگر به صورت سنتی است که میتوانید به درب کارخانه جات مراجعه کنید و از نزدیک با دستگاه ها آشنا شوید و نحوه عملکرد هر کدام را مشاهده کنید و در صورت نیاز با سایر دستگاه های تولیدی البرز ماشین کرج برای بالا بردن راندمان کاری خود آشنا شوید. این روش برای کسانی که محدودیت زمانی در خرید دستگاه ها دارند توصیه نمی شود و هزین های ایاب ذهاب برای مراجعه به درب کارخانه جات را در بر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره تلفنی شماره خود را وارد کنید

مشاوره البرز ماشین کرج
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه