خط تولید کشمش، ساخت و تولید کشمش

خط تولید کشمش-البرز ماشین کرج

خط تولید کشمش، ساخت کشمش و خشک کردن کشمش یکی دیگر از انواع حوزه های تخصصی در تولید مواد غذایی در البرز ماشین کرج است که توسط دستگاههای کاربردی و با کیفیت انجام میگیرد. برای اینکه بتوان کشمش را از مرحله خشک کردن و شستشو تا مرحله بسته بندی به خوبی هدایت کرد حتما میبایست از دستگاههای مهم و کاربردی استفاده کرد که باعث میشوند تا کیفیت محصول نهایی افزایش یابد. 

برای ساخت کشمش و خشک کردن کشمش میبایست از دستگاههایی نظیر خوشه جدا کن، سرند استیل، بلانچر، دم گیر و … استفاده کرد که تمامی این دستگاهها در البرز ماشین کرج موجود هستند. این نوع دستگاهها ساخت شرکت البرز ماشین کرج است و در ساخت آن ها از بالاترین استانداردهای روز دنیا بهره گرفته شده است. خط تولید کشمش و ساخت و خشک کردن کشمش از جمله مشاغل پر سود بازار صنایع غذایی محسوب میشود. 

شرکت البرز ماشین کرج سازنده و تولیدکننده انواع دستگاه و خطوط تولید مواد غذایی است. یکی از این خطوط، خط تولید کشمش است که طرفداران زیادی هم دارد. در این مطلب به معرفی دستگاه‌های خط تولید کشمش همراه با توضیحات کامل و راهنمای خرید خواهیم پرداخت.

فصل انگور

فصل انگور در ایران از ابتدای مردادماه شروع‌شده و تا انتهای مهرماه ادامه دارد. این سه ماه اوج تولید انگور است. خوشبختانه میزان تولید انگور در کشور ما بیش از نیاز مصرف‌کننده است. بخشی از محصول انگور در فصل خود به فروش می‌رود. اما با باقی‌مانده و مازاد انگور چه باید کرد؟؟؟

دو راه باقی می‌ماند. یا باید محصول باقی‌مانده را به سردخانه انتقال داد که ذات انگور لطیف‌تر از میوه‌های دیگر همانند سیب، پرتقال…. است. درنتیجه حتی در سردخانه هم در مدت کوتاهی کیفیت انگور پایین میاید. اما راه دوم که بهترین و به‌صرفه‌ترین راه بوده و عمر انگور را چندین برابر می‌کند، رطوبت‌گیری محصول یا تبدیل انگور به کشمش است.

خط تولید کشمش

چه کسانی به خط تولید کشمش نیاز دارند؟

1-باغ دارها:

صاحبان باغ انگور مازاد محصول خود را به روش سنتی به کشمش تبدیل می‌کنند. درروش سنتی محصول را در یک فضای مسطح پخش‌ کرده و به دو سبک سایه‌خشک (قرار دادن محصول در سایه) و آفتاب خشک (قرار دادن محصول در معرض نور خورشید) انگور را به کشمش تبدیل می‌کنند. اما این روش نیاز به زمان زیادی داشته و برای صاحبان باغ‌های انگور بزرگ زیاد کاربردی نیست.

خط تولید کشمش

دستگاه خشک‌کن صنعتی:

صاحبان باغ‌های بزرگ انگور به دلیل بالا بودن حجم و میزان محصولات خود، از خشک‌کن‌های صنعتی استفاده می‌کنند. این خشک‌کن‌ها سرعت بسیار بیشتری داشته و به دلیل کنترل حرارت کیفیت بهتری به محصول نهایی هم می‌دهند. خشک‌کن‌های شرکت البرز ماشین کرج با دو فناوری (کابینی و تونلی) به مشتریان عزیز ارائه می‌شود.

برای مشتریان با حجم بالای تولید می‌توان از خشک‌کن تونلی استفاده کرد. این خشک‌کن‌ها در عرض 4 ساعت انگور را با بهترین کیفیت تبدیل به کشمش می‌کند.

دستگاه خشک کن دو کابین ، خط تولید کشمش

نکته: با توجه به نیاز مشتری می‌توان حجم و میزان تولید خشک‌کن‌های البرز ماشین کرج را سفارشی‌سازی کرد.

نکته: خشک‌کن‌های شرکت البرز ماشین کرج در دو مدل تک فاز و سه فاز و با ظرفیت کاملاً مشابه تولید می‌شوند. این قابلیت نیاز تولیدکنندگان به فضای زیاد و برق صنعتی (سه فاز) را از بین می‌برد.

2-صاحبان کارخانه‌های تولید و فراوری کشمش:

کشمش تولیدشده توسط باغ دارها، برای بازار مصرف‌کننده مناسب نیست. کشمش خام نیاز به فراوری و آماده‌سازی توسط کارخانه‌های فراوری کشمش دارد. در این مرحله نیاز به یک خط تولید مجهز و کامل تولید کشمش است.

ماشین‌آلات ساخت کشمش:

1-دستگاه خوشه جدا کن:

کشمش در کیسه‌های 20 تا 50 کیلویی به کارخانه فراوری کشمش انتقال داده می‌شود. اما دانه‌های کشمش به دلایل مختلف (آفتاب خوردگی، فشردگی، حمل‌ونقل،….) به هم چسبیده می‌شوند. دستگاه خوشه جدا کن به‌وسیله فشار آب و سه چنگک قدرتمند، دانه‌های کشمش را بدون هیچ آسیب‌دیدگی از هم جداسازی می‌کند.

دستگاه خوشه جدا کن ، خط تولید کشمش

2-سرند استیل:

کشمش بر روی سرند استیل ریخته می‌شوند. در این مرحله دانه‌های کشمش جداشده از دانه‌های کشمش به هم چسبیده باقی‌مانده تفکیک‌شده و دوباره به دستگاه خوشه جدا کن منتقل می‌شوند. از طرفی اشیاء اضافی (کلوخ، سنگ‌های بزرگ، چوب خوشه انگور،….) جداسازی می‌شوند.

دستگاه سرند استیل ، خط تولید کشمش

3-دستگاه بلانچر:

در این مرحله کشمش‌های از هم جداشده وارد دستگاه بلانچر (شستشو) می‌شوند. این دستگاه مجهز به یک درام است. کشمش‌ها وارد درام دستگاه شده و با نیروی چرخشی و آب کاملاً شستشو داده می شوند.

دستگاه بلانچر ، خط تولید کشمش
نکته: کلیه قطعات در تماس با آب و مواد غذایی تولیدشده در شرکت البرز ماشین کرج از ورق استیل ضدزنگ 304 هستند که با استانداردهای جهانی کاملاً مطابقت دارد.

4-دستگاه شن گیری:

دستگاه شن گیر سنگ‌ها و اضافاتی که هم‌اندازه دانه‌های کشمش بوده و در مراحل قبل خط تولید جدا نشده‌اند را از هم جدا می‌کند. در دستگاه شن گیر توسط نیروی آب شن‌ها کاملاً از کشمش جدا می‌شوند. در این مرحله محصول کشمش ما کاملاً شسته شده و تمیز بوده و عاری از هیچ ماده خارجی (سنگ، چوب، شن، فضله پرنده…) است.

دستگاه شن گیر ، خط کشمش

5-دستگاه آبگیر سانتریفیوژ:

در مرحله بعدی کشمش شسته شده وارد دستگاه آبگیر سانتریفیوژ می‌شود. این دستگاه توسط چرخش و نیروی گریز از مرکز به‌راحتی آب را از کشمش جدا کرده و خشک می‌کند.

دستگاه ابگیر سانتریفیوژ ، خط تولید کشمش
نکته مهم: در این مرحله کشمش باید کاملاً خشک شود. در صورت نمدار و خیس بودن کشمش در مرحله بعدی کشمش‌ها به‌جای خشک شدن در دستگاه خشک‌کن، پخته می‌شوند.

6-خشک کردن کشمش  با دستگاه خشک‌کن:

در مرحله بعدی کشمش‌ها وارد دستگاه خشک‌کن شده و کاملاً خشک می‌شوند. شرکت البرز ماشین کرج بسته به نیاز و حجم تولید مشتری خشک‌کن‌های با ظرفیت‌های متفاوت (6 ،8 ،12 و یا 16 متر) را به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد. در این مرحله رطوبت باقی‌مانده کشمش کاملاً گرفته می‌شود.

 دستگاه خشک کن تونلی ، خط تولید کشمش

نکته: خشک‌کن‌های شرکت البرز ماشین کرج بعد از یک‌بار برنامه‌دهی، به‌صورت کاملاً اتوماتیک شروع به کار می‌کنند.

7-حرارت گیری:

در مرحله بعدی کشمش‌ های خارج‌شده از دستگاه خشک‌کن براثر حرارت نرم شده‌اند. قبل از انتقال به مرحله بعدی باید کشمش ‌های داغ و نرم شده حرارت گیری شوند. در این مرحله نیاز به یک اتاق با یک کولرگازی است تا کشمش داغ را حرارت گیری کند.

مرحله حرارت گیری در خط تولید کشمش
نکته: بافت کشمش‌های سرد شده شکننده‌تر است. این امر باعث می‌شود در مرحله بعدی، دم‌گیری کشمش‌ها باکیفیت بهتری انجام شود.

8-دستگاه بالابر کاسه‌ای:

در مرحله بعدی کشمش‌های سرد شده به بالابر کاسه‌ای انتقال داده می‌شوند. کشمش‌ها از بالابر کاسه‌ای وارد دستگاه دم‌گیری کشمش می‌شوند.

9-دستگاه دم‌گیری کشمش:

این دستگاه چوب یا دم کشمش باقیمانده را از بدنه کشمش جدا می‌کند.

دستگاه دم گیر کشمش ، خط تولید کشمش

10-دستگاه بالابر:

توسط دستگاه بالابر، محصول به دستگاه بوجاری انتقال داده می‌شود.

11-دستگاه بوجاری:

دستگاه بوجاری همانند یک الک، باقیمانده چوب و دم کشمش را از بدنه کشمش جداسازی و سرند می‌کند.

دستگاه بوجاری در خط تولید کشمش

12-دستگاه نوار نقاله دست‌چین:

در بازدید نهایی کشمش‌ها وارد دستگاه نوار نقاله دست‌چین شده و توسط چند اپراتور به‌صورت چشمی کنترل و بازبینی نهایی می‌شوند. در صورت وجود، باقیمانده جسم‌های خارجی به‌صورت دستی از کشمش جدا می‌شوند.

13-دستگاه روغن زنی:

در مرحله بعدی کشمش‌ها وارد دستگاه روغن زنی می‌شوند. روغن زنی کشمش باعث لطافت و زیبایی بیشتر و طعم بهتر محصول می‌شود.

دستگاه روغن زن ، خط تولید کشمش
نکته: در برخی محصولات همانند کشمش سبز این مرحله حذف‌شده و به روغن زنی نیازی نیست.

14-دستگاه بسته‌بندی:

در مرحله بعدی محصول وارد دستگاه بسته‌بندی می‌شود. شرکت البرز ماشین کرج انواع دستگاه بسته‌بندی (کیسه یا کارتن پر کن، قوطی پر کن، سلفون) را به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد.به‌طور مثال دربسته بندی‌های سلفونی یک تا دو کیلویی می‌توان از دستگاه بسته‌بندی دو توزین و چهار توزین استفاده کرد.

دربسته بندی‌های قوطی، می‌توان از قوطی پر کن دو توزین و چهار توزین استفاده کرد. در صورت نیاز به پر شدن محصول در کارتن 2 تا 10 کیلویی از دستگاه کیسه و کارتون پر کن دو توزین استفاده می‌شود.

دستگاه بسته بندی در خط تولید کشمش

15-دستگاه شرینگ:

در مرحله نهایی هم در صورت صادراتی بودن محصول می‌توان از دستگاه شرینگ پک کابینی استفاده کرد.

قیمت دستگاه تولید کشمش

در این مطلب تلاش کردیم تا درباره خط تولید کشمش و دستگاههای مربوطه جهت راه اندازی و تولید و ساخت کشمش اطلاعات جامعی به شما ارائه کنیم. اگر بخواهیم درباره قیمت دستگاه تولید کشمش توضیحاتی بدهیم باید بگوییم که با توجه استفاده از آهن و استیل و قطعات بسیار برقی و موتوری در داخل دستگاههای ساخت کشمش و تولید کشمش، قیمت نهایی دستگاهها مرتبا در حال تغییر است و برای دستیابی به قیمت نهایی دستگاهها میبایست با تیم فوش در ارتباط باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *