09108698783
شرکت دانش بنیان البرز ماشین کرج
شرکت دانش بنیان
شرکت دانش بنیان البرز ماشین کرج
دانش بنیان

آموزش گام به گام تولید آجیل سویا

صفر تا صد تولید آجیل سویا شامل بوجاری کردن سویا سرند سویا تفت دادن سویا و طعم دار کردن آجیل سویا می شود که در این مقاله به معرفی تمامی این دستگاه پرداخته ایم

فهرست مطالب

یکی از خوراکی هایی که امروزه بسیار محبوب شده است و بسیاری از خشکبار فروشی ها و یا شرکت های بزرگ به تولید آن میپردازند آجیل سویا است و خیلی از ما میخواهیم بدانیم که چگونه میشه این محصول را تولید و به فروش رساند. بنابر این ما در این مقاله میخواهیم به شما صفر تا صد تولید آجیل سویا را به شما آموزش دهیم تا بتوانید به سادگی به تولید آن بپردازید و این محصول بسیار پر خاصیت و محبوب را به فروش برسانید.

شاید خیلی از ما فکر کنیم که تولید این محصول با همان دستگاه های تفت تخمه صورت میگیرد که بسیاری از مغازه داران با آن به تفت تخمه آفتاب گردان میپردازند اما اگر میزان تولید شما زیاد باشد دیگر نمیتوانید با آن دستگاه ها به تفت سویا بپردازید و همچنین کیفیت تولید شما مانند محصولات شرکتی نمی شود و اگر میخواهید محصولی مانند محصولات شرکتی داشته باشید باید از دستگاه های تفت خشکبار صنعتی استفاده کنید.

صفر تا صد تولید آجیل سویا

سویا در اصل یک نژاد از خانواده لوبیا است که در بسیاری از نقات دنیا مصارف گوناگونی دارد و از زمان های قدیم در اشکال گوناگون مانند تخمیر شده و یا به صورت سس به مصرف میرسد اما در کشور ما ایران این گیاه مصرف بالایی ندارد و میتواند بازار بسیار خوبی داشته باشد زیرا بعد از گذشت چندین سال از ورود این محصول به کشور همچنان بازار های دست نخورده ای برای آن وجود دارد و یکی از آن ها تولید آجیل سویا یا به زبان عامیانه سویا بو داده است.

اگر دقت داشته باشید این محصول امروزه با طعم های گوناگونی در بازار موجود است مانند طعم دار شده با گلپر و یا آب لیمو و مانند تخمه های آفتاب گردان در طعم های گوناگونی به تولید میرسد و به همین دلیل به اسم آجیل سویا معروف شده است زیرا میتوانید در مدل های گوناگون و با تنوع بالایی آن را به تولید برسانید. خوب بر گردیم به موضوع اصلی یعنی صفر تا صد تولید آجیل سویا به صورت صنعتی که میتوانید با استفاده از این روش حجم زیادی از آجیل سویا را با بهترین کیفیت به تولید برسانید.

برای آن که شما بتوانید سود قابل توجه ای را از تولید آجیل سویا به دست بیاورید و همچنین اگر میخواهید به صورت تخصصی بر روی این محصول فعالیت کنید بهترین کار این است که محصول را به صورت خام و از کشاورز تهیه کنید و آن را فرآوری کنید البته شما میتوانید این محصول را به صورت پاک شده و خاک گیری شده هم تهیه کنید و بعد آن را فرآوری کنید.

دستگاه بوجاری سویا

مرحله اول در تولید آجیل سویا استفاده از دستگاه بوجاری است. دستگاه بوجاری در زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که بخواهید محصول را از سر زمین تهیه کنید و میخواهید تمام چوب و یا سنگ موجود در محصول را که از سر زمین کشاورزی با محصول شما مخلوط شده است را جدا کنید کاربرد دارد.

این دستگاه به این صورت عمل می کند که شما محصول را به وسیله یک بالابر به داخل مخزن دستگاه انتقال می دهید و محصول به آرامی به داخل دستگاه انتقال پیدا میکند. در مرحله اول سویا ها از جلو فن های دستگاه عبور میکند تا تمامی چوب ها و ضایعات بزرگ تر از محصول با استفاده از نیرو باد جدا شوند.

در مرحله بعد محصول بر روی سرند های دستگاه قرار میگیرد که دارای سولاخ هایی می باشد که با استفاده از آن ها به سادگی سنگ و یا کلوخ موجود در محصول را از آن جدا میکند و در انتها یک محصول یک دست را در اختیار شما قرار میدهد. این دستگاه در چند ظرفیت مختلف در شرکت البرز ماشین کرج به تولید میرسد. بنا بر این اولین مرحله بوجاری کردن محصول است.

باید توجه داشته باشید که این دستگاه میتواند تا 85 درصد محصول شما را بوجاری کند و برای تصفیه نهایی به یک نوار دستچین هم نیاز دارید تا باقیمانده نا خالصی ها که هم اندازه محصول شما می باشد به وسیله اپراتور جدا سازی شود.

مشخصات فنی این دستگاه به این صورت است:

  • ابعاد: طول 140 × عرض 100 × ارتفاع 250 سانتیمتر
  • میزان برق مصرفی: 1 کیلو وات تک فاز و سه فاز، 220 الی 380 ولت
  • توان تولید دستگاه: 400 الی 500 کیلوگرم در ساعت

دستگاه سرند سویا

اما اگر شما محصول را به صورت بوجاری شده خریداری کرده اید و میخواهید تنها دانه های درشت و کوچک سویا را از هم جدا کنید و محصول خود را به درجه یک و درجه دو تقسیم بندی کنید بهترین دستگاه برای شما سرند است. این دستگاه دارای مش یا همان الک های صنعتی است که هم سایز دانه های سویا طراحی شده است.

این دستگاه با ایجاد لرزش هایی دانه های سویا که از یک سایز مشخص کوچک تر می باشند را از دانه های درشت جدا می کند و شما میتوانید دانه های درشت را برای آجیل سویا و از دانه های کوچک برای تولید خمیر سویا و یا تولید خوراک دام استفاده کنید. اگر میخواهید به تولید خمیر سویا و در نهایت تولید خوراک دام بپردازید و به دنبال یک خشک کن سویا میگردین پیشنهاد میدهیم حتما مقاله ما در خصوص دستگاه خشک کن سویا را مطالعه کنید.

دستگاه تفت سویا یا تولید آجیل سویا

دستگاه تفت سویا و یا همان تفت آجیل و خشکبار میتواند به خوبی به شما کمک کند تا بتوانید سویا را تفت دهید و آن را به آجیل سویا تبدیل کنید البته شما میتوانید برای آن که هیچ گونه خاکی بر روی محصول باقی نماند قبل از تفت آن را شستشو دهید البته این مورد کاملا سلیقه ای بوده و به شما و محصول شما بستگی دارد زیرا در بسیاری از موارد محصول را به صورت پاک شده و تمیز تهیه میکنید و نیازی به شستشو ندارد.

دستگاه تفت به این صورت عمل می کند که شما باید با استفاده از دو عدد بالابر یکی برای حمل سویا که بالابر Z می باشد و یک عدد برای حمل نمک که از بالا بر های پودری و یا اوگر استفاده میکنند سویا و نمک را به صورت همزمان به داخل مخزن دستگاه تفت منتقل کنید. در داخل این دستگاه یک مشعل وجود دارد که برای ایجاد گرما می باشد و سویا و نمک با استفاده از مار دون دستگاه به خوبی با یک دیگر مخلوط شده تفت داده می شوند تا برای مصرف به صورت آجیل آماده شوند.

مشخصات فنی دستگاه تفت سویا به این صورت است:

  • ابعاد: طول ۲۰۰ ، عرض ۱۳۵ ، ارتفاع ۱۸۰ سانتیمتر
  • برق مصرفی: ۲٫۵ کیلووات تک فاز و سه فاز 220 الی ۳۸۰ ولت
  • جنس درام: تمام استیل
  • ظرفیت تولید: 300 تا 500 کیلو در ساعت

با استفاده از دستگاه تفت خشکبار میتوانید به سادگی دانه های سویا را تفت داده و به تولید آجیل سویا بپردازید

دستگاه سرند شور کن سویا

بعد از آن که محصول شما به خوبی به وسیله دستگاه تفت فرآوری و یا به زبان ساده تر بو داده شد محصول بر روی یک دستگاه سرند انتقال پیدا میکند تا تمامی نمک باقی مانده بر روی سویا با استفاده از لرزش هایی که ایجاد میکند از سویا جدا شود و یک محصول یک دست و تفت داده شده را به دست بیاورید که آماده طعم دار شدن است. صفر تا صد تولید آجیل سویا به این صورت شاید مقداری پیچیده باشد اما به صورت تمام مکانیزه بوده و میزان تولید بسیار بالایی برای شما دارد و میتواند سود قابل توجه ای را نصیب شما کند زیرا کلیه مراحل به صورت خودکار و بدون دخالت دست می باشد.

دستگاه طعم زن آجیل سویا

بعد از آن که سویا تفت داده شد و به خوبی با استفاده از دستگاه سرند شور کن نمک آن از محصول جدا شد میتوانید با استفاده از دستگاه طعم زن مایع یا همان لوک محصول خود را در طعم های مختلف مانند آب لیمویی یا سرکه ای و یا حتی گلپری تولید کنید و تنوع زیادی را در آجیل سویا تولیدی خود ایجاد کنید.

نحوه عملکرد این دستگاه به این صورت است که محصول شما به داخل درام دستگاه انتقال پیدا میکند و در داخل درام سویا به خوبی با آبلیمو یا هر طعم دهنده دیگری که شما میخواهید مخلوط می شود. این دستگاه به صورت مایع است یعنی آبلیمو یا سرکه به صورت مایع به محصول اضافه می شود.

مشخصات فنی دستگاه طعم زن آجیل سویا:

  • ابعاد: طول 120 × عرض 80 × ارتفاع 150 سانتیمتر
  • میزان برق مصرفی: 1.5 کیلووات، تک فاز یا سه فاز 220 الی 380 ولت
  • ظرفیت تولید: 500 کیلو گرم در ساعت

دستگاه خشک کن آجیل سویا

بعد از آن که آجیل سویا به وسیله دستگاه طعم زن به خوبی با طعم دار شد باید به دستگاه خشک کن انتقال پیدا کند زیرا محصول شما به وسیله دستگاه طعم زن مایع طعم دار شده است و نیاز دارید که به سرعت محصول خشک شود تا هم از خراب شدن بر اثر رطوبت جلوگیری شود و هم یک محصول یک دست داشته باشید.

این دستگاه دارای یک مشعل برای تولید گرما به صورت غیر مستقیم می باشد تا سویا های طعم دار شده به خوبی خشک شوند و بعد از این کار به وسیله یک فن بر روی یک سرند دیگر انتقال پیدا میکند تا اضافات باقی مانده بر روی محصول به خوبی گرفته شود که بسته به سلیقه شما میتواند گلپر و نمک و یا هر افزودنی دیگری باشد تا محصول آماده عرضه به بازار شود.

مشخصات فنی دستگاه خشکن آجیل سویا:

  • ابعاد: طول 270 × عرض 90 × ارتفاع 90 سانتیمتر
  • برق مصرفی: 1.5 کیلو وات، تک فاز یا سه فاز 220 الی 380 ولت
  • توان تولید: 500 کیلو در ساعت

این دستگاه دستگاه خشک کن آجیل سویا می باشد که بعد از دستگاه طعم زن آجیل سویا قرار میگیرد

دستگاه بسته بندی آجیل سویا

در آخر برای آن که بتوانید محصول خود را به خوبی حمل کنید و یا با قیمت مناسبی به فروش برسانید باید از دستگاه های بسته بندی استفاده کنید و بسته به این که میخواهید محصول خود را به چه صورت روانه بازار کنید باید دستگاه متفاوتی را خریداری کنید. اگر میخواهید محصول خود را در حجم های بالا و به صورت فله در خشکبار فروشی ها به فروش برسانید بهترین دستگاه برای شما دستگاه کیسه پرکن است که میتوانید محصول شما را از وزن 2 کیلو گرم تا 50 کیلو گرم به سادگی بسته بندی کند.

اگر میخواهید محصول خود را در داخل سلفون در وزن 20 گرم تا 2000 گرم بسته بندی کنید میتوانید از دستگاه های بسته بندی توزین دار استفاده کنید که این دستگاه ها بسته به میزان تولید شما در سه حالت 2 توزین و 4 توزین و 6 توزین به تولید میسرد که هرچه تعداد توزین های دستگاه بیشتر باشد سرعت بسته بندی دستگاه و میزان تولید آن بیشتر می شود. این دستگاه به صورت تمام اتوماتیک محصول شما را در داخل سلفون و بدون دخالت دست بسته بندی میکند و میتوانید برای انتقال محصول به داخل مخزن دستگاه از یک بالابر استفاده کنید.

دستگاه بعد که امروزه بسیاری از خشکبار فروشی ها برای بسته بندی محصولات خود از آن استفاده می کنند دستگاه بسته بندی دوی پک می باشد این دستگاه برای بسته بندی آجیل سویا در داخل پاکت های ایستاده یا همان پوچ باکس ها کاربرد دارد و میتواند محصول شما را بدون دخالت دست به دقت وزن کشی کرده و به داخل پاکت های از پیش آماده شده که دارای زیپ می باشند انتقال دهد و آن را بسته بندی کند. شما میتوانید از این دستگاه ها برای بسته بندی انواع خشکبار و آجیل استفاده کنید.

خرید دستگاه تولید آجیل سویا

همان گونه که در بالا مشاهده میکنید برای تولید آجیل سویا به صورت صنعتی و در حجم های بالا شما نیاز به دستگاه های گوناگونی دارید البته نا گفته نماند که شما با استفاده از این دستگاه ها میتوانید به فرآوری انواع آجیل و خشکبار بپردازید و تنها برای تولید آجیل سویا کاربرد ندارند. برای خرید دستگاه های گفته شده و راه اندازی صفر تا صد تولید آجیل سویا شما میتوانید به سادگی با واحد فروش ما به وسیله شماره های ثبت شده در پایین سایت در ارتباط باشید و همچنین میتوانید با استفاده از شماره موبایل ثبت شده با ما در انواع پیام رسان ها در ارتباط باشید.

شما همچنین میتوانید به صورت حضوری به شرکت البرز ماشین کرج مراجعه کرده و از نزدیک با دستگاه ها و نحوه عملکرد آن ها آشنا شوید و در صورت نیاز با تیم فنی ما مشورت کرده تا دقیقا دستگاه های مورد نیاز خود را خریداری کنید.

کلام آخر

ما در این مقاله انواع دستگاه های فرآوری آجیل سویا را به شما معرفی کرده ایم که با استفاده از آن ها میتوانید به سادگی به فرآوری سویا به صورت صنعتی بپردازید و به تولید آجیل سویا که امروزه بسیار پر طرفدار شده است بپردازید. البته همان گونه که گفته شد از این دستگاه ها میتوانید برای راه اندازی یک خط تولید کامل خشکبار استفاده کنید و انواع محصولات را با سرعتی بالا فرآوری کرده و به فروش آن ها بپردازید. نا گفته نماند که برای فرآوری این محصول حتما به تمامی این دستگاه ها نیاز ندارید و شما میتوانید هر یک از این دستگاه ها را به صورت جدا هم خریداری کنید.

مثلا میتوانید به خرید سویا تفت داده شده بپردازید و تنها با طعم دار کردن آن و بسته بندی آن در طعم های مختلف به سود قابل توجه ای دست پیدا کنید و هیچ نیازی نیست که تمامی دستگاه ها را خریداری کنید شما باید بررسی کنید که کدام یک از دستگاه ها مورد نیاز شما بوده و میتواند به شما کمک کند.

در آخر امید واریم که این مقاله توانسته باشد که به شما کمک کند تا تمامی نیاز های خود و سوالات خود را در زمینه تولید آجیل سویا برطرف کنید و اگر شما هم تجربه ای در خصوص تولید آجیل سویا دارید خوشحال می شویم تا آن را با ما در پایین این مقاله به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه