دستگاه اتوماتیک میوه خشک کن

دستگاه اتوماتیک میوه خشک کن

بررسی کردن قیمت انواع دستگاه اتوماتیک میوه خشک کن بروز و مقایسه  آن ها برای یک خرید به صرفه و با کیفیت اهمیت زیادی دارد. اگر قصد تولید و فروش انواع میوه های خشک را دارید باید از دستگاه خشک کن سبزی و میوه استفاده کنید که نوعی دستگاه فرآورده سازی است که دارای ترکیبات مختلفی مانند بدنه اصلی یا کابین دستگاه، المنت های حرارتی، هواکش، سیستم تهویه صفحه ای (جهت جمع آوری میوه ها و سبزیجات داخل دستگاه)، المنت حرارتی می باشد. سال هاست که خشک کردن میوه ها و سبزیجات در بسیاری از نقاط جهان و ایران رایج بوده است.

اما مکان هایی در جهان وجود دارد، که میوه های جدید همیشه در دسترس نیستند. افزایش تقاضای بازار نیز منجر به تصمیم تولیدکنندگان انبوه میوه به تولید انبوه دستگاه های خشک کن میوه شده است. قیمت دستگاه های میوه خشک کن صنعتی بسته به عملکرد و تکنولوژی به کار رفته در آن ها متفاوت است.

شیوه عملکرد دستگاه اتوماتیک میوه خشک کن

حرارت دادن میوه ها و سبزیجات رطوبت میوه را از بین می برد و در نهایت آن را خشک می کند. سپس رطوبت ساز توسط فن به واحد تهویه منتقل شده و از دستگاه خارج می شود. هوا در دستگاه به صورت عمودی یا افقی جریان دارد. اگر سیستم تهویه افقی باشد، سیستم تهویه در پایین دستگاه قرار دارد و اگر سیستم تهویه عمودی باشد، سیستم تهویه در قسمت بالایی دستگاه قرار دارد.

فن و سیستم تهویه به طور همزمان در دستگاه کار می کنند و در نهایت باعث گردش هوا و رطوبت میوه از خشک کن می شوند.

سینی ها: سینی های متصل به دستگاه در انواع دستگاه های میوه خشک کن متفاوت است، برخی از سینی های دستگاه متحرک و قابل انبساط هستند، اما برخی از مواد سخت هستند.

حرارت: بسیاری از مواد غذایی بین حرارت های 203 تا 293 خشک می شوند و میوه ها و سبزیجات هم در این دسته قرار می گیرند. اما حرارت بیشتری برای از بین بردن باکتری های موجود در گوشت و پروتئین مورد نیاز است. دما و گردش هوای محصولات مختلف باید طوری تنظیم شود که میوه ها یا سبزیجات به طور یکنواخت خشک شوند. اگر دمای نقطه بهینه بالا باشد، سطح میوه ممکن است خیلی خشک و داخل آن رطوبت باشد.

انواع دستگاه اتوماتیک میوه خشک کن

  • میوه خشک کن صنعتی و نیمه صنعتی
  • میوه خشک کن تک کابین
  • میوه خشک کن دو کابین
  • میوه خشک کن خانگی
  • خشک کن مداوم میوه و سبزیجات
  • میوه خشک کن صنعتی کابینتی
  • میوه خشک کن تونلی

در زیر به معرفی دستگاه سبزیجات و دستگاه اتوماتیک میوه خشک کن کابینتی و دستگاه سبزیجات و میوه خشک کن های صنعتی تونلی می پردازیم.

خشک کن صنعتی سبزیجات و میوه خشک کن کابینتی

در صنایع غذایی، خشک کن های کابینتی مانند کمدهای بزرگ با قفسه های مختلف میوه و سبزیجات هستند. این دستگاه ها ظرفیت بالایی ندارند و در نهایت می توانند حدود 300 کیلوگرم سبزی و میوه را در هر دور خشک کنند. در مدل های پیشرفته میوه خشک کن کابینتی نیز از فن استفاده می شود.

خشک کن صنعتی سبزیجات و میوه تونلی

درستگاه اتوماتیک میوه خشک کن تونلی یک مدل پیشرفته است، بنابراین می تواند تا 2 تن میوه و سبزیجات را خشک کند. این وسایل مشابه تونل های بزرگی هستند که در آن میوه ها و سبزیجات روی تسمه نقاله قرار می گیرند و به داخل دستگاه حمل می شوند. پس از مدتی میوه ها و سبزیجات خشک شده از آن طرف دستگاه بیرون آورده می شوند. میوه خشک کن های صنعتی علاوه بر تولید بالا، از قیمت بالایی نیز برخوردارند.

میوه خشک کن خانگی

با گسترش منازل و مشاغل کوچک، استفاده از دستگاه های اتوماتیک میوه خشک کن خانگی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و بسیاری از افراد برای کسب درآمد در منزل اقدام به خرید دستگاه اتوماتیک میوه خشک کن خانگی برای تولید میوه خشک می کنند. میوه خشک کن خانگی یک میوه خشک کن کابینتی کوچک با حداقل 15 سینی است. البته مینی کابین خشک کن با 20 سینی نیز یک میوه خشک کن خانگی عالی است. همچنین ممکن است برای خرد کردن میوه ها همراه با خشک کن میوه خانگی به دانه ها و برش دهنده ها نیاز باشد. میوه ها باید قبل از ورود به دستگاه اتوماتیک میوه خشک کن خانگی خرد و له شوند. پس از خارج کردن میوه از دستگاه هسته گیر، می توان آن را با دستگاه اسلایسر به اشکال و اندازه های مختلف خرد کرد و در سینی خشک کن خانگی قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه