شرکت دانش بنیان البرز ماشین کرج
شرکت دانش بنیان
شرکت دانش بنیان البرز ماشین کرج
دانش بنیان

دستگاه اتوماتیک میوه خشک کن

دستگاه اتوماتیک میوه خشک کن

بررسی کردن قیمت انواع دستگاه اتوماتیک میوه خشک کن بروز و مقایسه  آن ها برای یک خرید به صرفه و با کیفیت اهمیت زیادی دارد. اگر قصد تولید و فروش انواع میوه های خشک را دارید باید از دستگاه خشک کن سبزی و میوه استفاده کنید که نوعی دستگاه فرآورده سازی است که دارای ترکیبات مختلفی مانند بدنه اصلی یا کابین دستگاه، المنت های حرارتی، هواکش، سیستم تهویه صفحه ای (جهت جمع آوری میوه ها و سبزیجات داخل دستگاه)، المنت حرارتی می باشد. سال هاست که خشک کردن میوه ها و سبزیجات در بسیاری از نقاط جهان و ایران رایج بوده است.

اما مکان هایی در جهان وجود دارد، که میوه های جدید همیشه در دسترس نیستند. افزایش تقاضای بازار نیز منجر به تصمیم تولیدکنندگان انبوه میوه به تولید دستگاه های خشک کن میوه شده است. قیمت دستگاه های میوه خشک کن صنعتی بسته به عملکرد و تکنولوژی به کار رفته در آن ها متفاوت است.

شیوه عملکرد دستگاه اتوماتیک میوه خشک کن

حرارت دادن میوه ها و سبزیجات رطوبت میوه را از بین می برد و در نهایت آن را خشک می کند. سپس رطوبت ساز توسط فن به واحد تهویه منتقل شده و از دستگاه خارج می شود. هوا در دستگاه به صورت عمودی یا افقی جریان دارد. اگر سیستم تهویه افقی باشد، سیستم تهویه در پایین دستگاه قرار دارد و اگر سیستم تهویه عمودی باشد، سیستم تهویه در قسمت بالایی دستگاه قرار دارد.

فن و سیستم تهویه به طور همزمان در دستگاه کار می کنند و در نهایت باعث گردش هوا و رطوبت میوه از خشک کن می شوند.

سینی ها: سینی های متصل به دستگاه در انواع دستگاه های میوه خشک کن متفاوت است، برخی از سینی های دستگاه متحرک و قابل انبساط هستند، اما برخی از مواد سخت هستند.

حرارت: بسیاری از مواد غذایی بین حرارت های 203 تا 293 خشک می شوند و میوه ها و سبزیجات هم در این دسته قرار می گیرند. اما حرارت بیشتری برای از بین بردن باکتری های موجود در گوشت و پروتئین مورد نیاز است. دما و گردش هوای محصولات مختلف باید طوری تنظیم شود که میوه ها یا سبزیجات به طور یکنواخت خشک شوند. اگر دمای نقطه بهینه بالا باشد، سطح میوه ممکن است خیلی خشک و داخل آن رطوبت باشد.

انواع دستگاه اتوماتیک میوه خشک کن

دستگاه های میوه خشک کن در چندین مدل امروزه ولی در شرکت البرز ماشین کرج این دستگاه ها به صورت نیمه صنعتی و صنعتی به تولید میرسند که دستگاه های نیمه صنعتی شامل دستگاه های خشک کن کابینی می شود و دستگاه های صنعتی شامل دستگاه های تونلی می شوند که میتوانند به میزان بسیار زیادی به تولید میوه خشک بپردازند.

در زیر به توضیحات بیشتری در خصوص دستگاه های خشک کن میوه و سبزیجات می پردازیم پس برای آشنایی بیشتر با این دستگاه ها با ما همراه باشید.

خشک کن صنعتی سبزیجات و میوه خشک کن کابینتی

در صنایع غذایی، خشک کن های کابینتی مانند کمدهای بزرگ با قفسه های مختلف میوه و سبزیجات هستند. این دستگاه ها ظرفیت بالایی ندارند و در نهایت می توانند حدود 300 کیلوگرم سبزی و میوه را در هر دور خشک کنند. این دستگاه ها در شرکت البرز ماشین کرج در سه مدل با ظرفیت های مختلف به تولید میرسند که شامل تک کابین و دو کابین و سه کابین می شود که هر چه تعداد کابین ها بیشتر شود ظرفیت تولید دستگاه بیشتر می شود.

این مدل از دستگاه ها از مدل های نیمه صنعتی شرکت البرز ماشین کرج است و دلیل آن که به این دستگاه ها نیمه صنعتی گفته می شود این است که برای قراردادن میوه ها بر روی سینی های این دستگاه شما نیاز به تعدادی اپراتور دارید و همچنین مدت زمانی که برای خشک کردن میوه ها صرف می شود بسیار بیشتر از مدل تونلی است. توجه داشته باشید که کیفیت محصول نهایی هیچ تفاوتی با دستگاه صنعتی ندارد و اگر میزان تولید شما به صورت محدود می باشد پیشنهاد می دهیم تا از دستگاه های کابینی استفاده کنید.

خشک کن صنعتی سبزیجات و میوه تونلی

درستگاه اتوماتیک میوه خشک کن تونلی یک مدل پیشرفته است، بنابراین می تواند تا 2 تن میوه و سبزیجات را خشک کند. این وسایل مشابه تونل های بزرگی هستند که در آن میوه ها و سبزیجات روی تسمه نقاله قرار می گیرند و به داخل دستگاه حمل می شوند. پس از مدتی میوه ها و سبزیجات خشک شده از آن طرف دستگاه بیرون آورده می شوند. میوه خشک کن های صنعتی علاوه بر تولید بالا، از قیمت بالایی نیز برخوردارند.

قبل از خرید این دستگاه ها حتما باید به منابع خود چه از نظر مواد اولیه و چه از نظر امکانات مورد نیاز برای راه اندازی دستگاه دقت داشته باشید زیرا این دستگاه ها بسیار بزرگ بوده و نیاز به امکاناتی همچون برق صنعتی و همچنین لوله کشی گاز به صورت تجاری و یا صنعتی دارند. این دستگاه ها به دلیل دارا بودن ظرفیت بالا تولید برای استفاده به صورت تک محصولی صرفه اقتصادی ندارند و بهتر است از این دستگاه ها برای خشک کردن طیف زیادی از محصولات استفاده کنید.

میوه خشک کن خانگی

با گسترش منازل و مشاغل کوچک، استفاده از دستگاه های اتوماتیک میوه خشک کن خانگی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و بسیاری از افراد برای کسب درآمد در منزل اقدام به خرید دستگاه اتوماتیک میوه خشک کن خانگی برای تولید میوه خشک می کنند. میوه خشک کن خانگی یک میوه خشک کن کابینتی کوچک با حداقل 15 سینی است.

البته مینی کابین خشک کن با 20 سینی نیز یک میوه خشک کن خانگی عالی است. این دستگاه ها در بیشتر مواقع برای خشک کردن محصول از المنت های برقی برای ایجاد گرما و همچنین فن های برقی برای به جریان در آوردن هوای گرم استفاده میکنند که استفاده از برق های خانگی از نظر اقتصادی به صرفه نمی باشد و هزینه های زیادی را برای شما در بر دارد.

این دستگاه ها تنها برای برطرف کردن نیاز های شخصی مناسب بوده و در صورتی که میخواهید به راه اندازی یک کسب و کار کوچک مانند تولید چیپس میوه بپردازید بهتر است از دستگاه های خشک کن نیمه صنعتی کابینی شرکت البرز ماشین کرج استفاده کنید. اگر شما هم تجربه خرید دستگاه های خشک را دارید خوشحال می شویم تا تجربه خود را در پایین این مقاله با ما به اشتراک بگذارید و اگر میخواهید به خرید این دستگاه ها بپردازید میتوانید به وسیله شماره های ثبت شده در پایین سایت با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه

همین الان شمارتو وارد کن تا با شما تماس بگیریم

مشاوره البرز ماشین کرج