09108698783
شرکت دانش بنیان البرز ماشین کرج
شرکت دانش بنیان
شرکت دانش بنیان البرز ماشین کرج
دانش بنیان

گام به گام با فرآوری عناب: یک آموزش کاربردی

صفر تا صد فرآوری عناب, شامل خشک کردن عناب با دستگاه خشک کن عناب و همچنین بسته بندی عناب با دستگاه بسته بندی عناب می شود

فهرست مطالب

یکی از میوه هایی که امروزه بسیار پر مصرف شده است مخصوصا به صورت خشک شده عناب می باشد و امروزه در بسیاری از عطاری ها و خشکبار فروشی ها این میوه بسیار پر خاصیت را به فروش میرسانند. بنابر این ما میخواهیم به شما آموزش دهید که چگونه میتوانید این محصول را در بهترین حالت ممکن به صورت صنعتی فرآوری کنید و تصمیم گرفتیم تا صفر تا صد فرآوری عناب را به شما آموزش دهیم تا بتوانید شما هم به یکی از تولید کنندگان این محصول تبدیل شوید و همچنین بیشترین سود را از فروش آن به دست بیاورید.

میوه عناب بیشتر در مناطقی مثل قائنات برداشت می شود و به دلیل آن که میوه تازه آن زود دچار فساد می شود و همچنین درخت عناب پر بار می باشد و تا بخواهند آن را به بازار فروش برسانند خراب می شود این میوه را به صورت خشک شده فرآوری میکنند تا بتوانند مدت زمان نگهداری از آن را بیشتر کنند و بتوانند آن را با بهترین قیمت به فروش برسانند. شما میتوانید با استفاده از دستگاه های صنعتی این میوه را به بهترین شکل ممکن فرآوری کنید و محصول خود را با بالاترین قیمت و با سود آوری مناسب به فروش برسانید پس با ما همراه باشید تا با صفر تا صد فرآوری عناب آشنا شوید.

دستگاه هایی که در این آموزش صفر تا صد تولید عناب به معرفی آن ها میپردازیم شامل دستگاه خشک کن عناب، دستگاه بسته بندی عناب، دستگاه پولیش عناب می شود که با استفاده از آن ها میتوانید محصول خود را در بهترین حالت ممکن و به عنوان یک محصول درجه یک فرآوری کنید.

صفر تا صد فرآوری عناب

اگر میخواهید بعد از آن که میوه عناب را از روی درخت چیدین آن را خشک کنید بهترین کار این است که از دستگاه های خشک کن صنعتی استفاده کنید زیرا باعث می شوند تا محصول شما به صورت یک دست و در بهترین حالت خشک شوند و همچنین میتوانید یک کنترل دمایی بر روی محصول خود داشته باشید تا محصول نهایی شما به خوبی و در دمایی مناسب خشک شود.

ما در شرکت البرز ماشین کرج به تولید انواع ماشین آلات خشک کن می پردازیم که بسته به نیاز شما به تولید میرسند و شما میتوانید با استفاده از این دستگاه های خشک کن به خشک کردن عناب با بهترین کیفیت ممکن بپردازید. دستگاه های خشک کن صنعتی عناب بسته به میزان تولید شما به تولید میرسند و شما میتوانید ابتدا بررسی کنید که روزانه و یا در سال میخواهید چه مقدار محصول را خشک کنید و بعد به خرید آن بپردازین.

البته باید توجه داشته باشید که این دستگاه ها تنها برای عناب کاربرد ندارند و در مناطقی مانند قائنات که به تولید محصولاتی مثل زرشک هم میپردازند با استفاده از این دستگاه ها میتوانند به خشک کردن زرشک و خشک کردن عناب و یا تمام میوه ها بپردازید. شما میتوانید حتی تمامی محصولات باغی خود و یا سایر تولید کنندکان کوچک فعال در محل خود را فرآوری کنید با استفاده از این آموزش صفر تا صد فرآوری عناب و با برند سازی مناسب به فروش قابل توجه ای دست پیدا کنید.

دستگاه خشک کن عناب

دستگاه های خشک کن در شرکت البرز ماشین کرج به 3 حالت مختلف طراحی می شوند که شامل دستگاه های خشک کن کابینی، دستگاه خشک کن تونلی، دستگاه خشک کن نواری می شود که هر کدام بسته به نیاز شما ظرفیت تولید متفاوتی دارند. اگر میزان تولید شما محدد می باشد میتوانید از دستگاه های خشک کن کابینی استفاده کنید. این دستگاه های قیمتی مناسب دارند ولی گنجایش آن ها از 150 کیلوگرم شروع می شود تا 300 کیلو گرم که دستگاه های 3 کابین می شود و شما در هر بار خشک کردن این مقدار محصول را در داخل دستگاه میتوانید قرار دهید و خشک کنید.

مدل دیگر از دستگاه های خشک کن که مصارف صنعتی دارد دستگاه خشک کن تونلی می باشند که به صورت کاملا صنعتی طراحی و به تولید میرسند. این دستگاه ها به این صورت طراحی می شوند که یک تونل اصلی برای دستگاه طراحی می شود که کلیه سیستم های تولید گرما و فن های مربوط به ایجاد جریان هوا بر روی آن نصب می شود تا بتواند به خوبی محصول را خشک کند که طول این دستگاه از 12 متر تا 18 متر است که بسته به میزان تولید شما طراحی می شوند.

دستگاه های خشک کن تونلی دارای واگن هایی می باشد که باعث می شود که چیزی در حدود 1000 سینی را بتوانید در داخل دستگاه قرار دهید. دستگاه های خشک کن تونلی دارای کشنده اتوماتیک برای راحت تر قرار دادن واگن ها در داخل دستگاه می باشند و همچنین دارای سیستم های هوشمند HMI و PLC برای داشتن یک مدیریت کامل بر روی دستگاه می باشند. در نهایت دستگاه های خشک کن نواری می باشند که بیشتر برای کارخانه های بزرگ کاربرد دارند و میزان تولید آن ها بسیار بالا می باشد.

این دستگاه به این صورت عمل می کند که عناب بر روی نوار ورودی دستگاه قرار میگیرد و به داخل دستگاه خشک کن که به وسیله مشعل های مناسب گرم شده اند هدایت می شود و بعد از عبور از 3 طبقه که باعث می شود که هم محصول جا به جا شود و هم طول دستگاه بیش از حد زیاد نشود از قسمت خروجی دستگاه به صورت کاملا خشک شده خارج می شود. این دستگاه هم مانند دستگاه های خشک کن تونلی دارای سیستم های هوشمند PLC و HMI می باشد که با استفاده از یک صفحه نمایش رنگی یک رابط کاربری پویا را در اختیار شما قرار میدهد.

صفر تا صد فرآوری عناب, شامل خشک کردن عناب با دستگاه خشک کن عناب و همچنین بسته بندی عناب با دستگاه بسته بندی عناب می شود

دستگاه پولیش عناب

دستگاه بعد که میتواند به شما بسیار کمک کند برای داشتن یک محصول جذاب دستگاه پولیش عناب است. اگر دقت کرده باشید عنابی که در دست فروشی ها و به صورت فله ای به فروش میرسد و عنابی که به صورت شرکتی و به صورت بسته بندی شده به فروش میرسد یک تفاوت بزرگ دارند عناب های بسته بندی شده هیچ گونه خاکی ندارند و شما میتوانید بعد از باز کردن درب بسته آن ها را مصرف کنید ولی عناب های فله ای مقداری خاک دارند و بهتر است آن ها را ابتدا شستشو دهید.

برای داشتن عناب یک دست و تمیز شما نیاز به دستگاه پولیش دارید. این دستگاه به این صورت عمل میکند که دارای بالشتک هایی در قسمت دیواره خود می باشد که شما میتوانید با استفاده از آب آن ها را مقداری خیس کنید و عناب به وسیله قسمت ورودی به داخل دستگاه انتقال پیدا میکند. عناب ها با استفاده از سیستم چرخان داخل دستگاه به بالشتک ها ساییده می شوند و کلیه خاک موجود بر روی عناب گرفته می شود و در قسمت خروجی یک محصول تمیز جذاب و یک دست را دریافت می کنید.

در صورتی که میخواهید محصول را به صورت خشک شده از کشاورزان به صورت فله خریداری کنید و به فروش آن بپردازید این دستگاه میتواند به شما کمک کند تا به خوبی خاک یا غبار موجود بر روی محصول را از آن جدا کرده و بعد به بسته بندی عناب بپردازید و آن را به فروش برسانید.

مشخصات فنی دستگاه به این صورت است که:

  • ابعاد: طول 200 × عرض 150 × ارتفاع 170 سانتیمتر
  • میزان برق مصرفی: 1 کیلو وات، تک فاز و سه فاز، 220 الی 380 ولت
  • توان تولید: 400 الی 500 کیلوگرم در ساعت

دستگاه بسته بندی عناب

در نهایت برای آن که بتوانید به خوبی محصول خود را حمل کنید و به فروش برسانید شما نیاز به یک دستگاه بسته بندی دارید که بسته به نیاز شما به تولید میرسند. برای آن که بتوانید محصول را بر اساس نیاز خود بسته بندی کنید ابتدا باید توجه داشته باشید که میخواهید محصول خود را به چه صورت به فروش برسانید به عنوان مثال برای بسته بندی در داخل کیسه های بزرگ تا 50 کیلو گرم به دستگاه کیسه پرکن نیاز دارید و یا برای بسته بندی در داخل سلفون به دستگاه های توزین دار و در داخل پوچ باکس به دستگاه دوی پک نیاز دارید.

حال به معرفی هر کدام از این دستگاه ها میپردازیم که ابتدا دستگاه های بسته بندی کیسه پرکن می باشند. این دستگاه ها به صورت نیمه اتوماتیک طراحی شده اند. به این صورت که محصول به وسیله سنسور های دستگاه به خوبی وزن کشی می شوند و بعد از رسیدن حجم محصول به وزن مورد نظر شما به اپراتور یک آلارم می دهد تا کیسه یا گونی را در قسمت نازل دستگاه قرار دهد و با فشردن پدال دستگاه محصول به داخل کیسه و یا کارتن انتقال پیدا کند و شما میتوانید در ادامه با استفاده از یک دستگاه دوخت به سادگی درب کیسه ها را دوخت دهید.

دستگاه دیگر که بسیاری از تولید کنندگان از آن استفاده میکنند دستگاه بسته بندی توزین دار است که برای بسته بندی عناب در داخل سلفون کاربرد دارد و میتواند به خوبی عناب را برای شما وزن کشی کرده و در داخل سلفون برای شما بسته بندی کند مانند بسته بندی حبوبات که در فروشگاه ها مشاهده میکنید.

این دستگاه در سه ظرفیت تولید مختلف تولید می شود که بسته به تعداد توزین های دستگاه ظرفیت تولید آن ها تغییر میکند. این دستگاه ها شامل دستگاه بسته بندی 2 توزین 4 توزین و 6 توزین می شود که هرچه تعداد توزین های دستگاه بیشتر باشد ظرفیت تولید آن ها تغییر میکند که بیشتر برای این محصول از دستگاه های بسته بندی 4 توزین استفاده میکنند.

مشخصات فنی دستگاه بسته بندی 4 توزین به این صورت است:

  • ابعاد: طول 250 × عرض 200 × ارتفاع 311 سانتی متر
  • برق مصرفی: 2 کیلو وات تک فاز یا سه فاز 220 الی 380 ولت
  • سرعت بسته بندی: 20 الی 30 بسته در دقیقه
  • وزن بسته بندی ها: 20 الی 2000 گرم

دستگاه بسته بندی عناب در پوچ باکس

دستگاه بعد که میتوانید از آن استفاده کنید دستگاه بسته بندی دوی پک یا دستگاه بسته بندی عناب در پوچ باکس می باشد که برای بسته بندی عناب در داخل پوچ باکس کاربرد دارد. این دستگاه میتواند به صورت کاملا دقیق عناب ها را برای شما وزن کشی کرده و به داخل پاکت های از قبل آماده شده برای شما انتقال دهد. این دستگاه مانند دستگاه های توزین دار دارای سنسور های دقیق اندازه گیری وزن می باشد که میتواند وزن محصول را به صورت دقیق اندازه گیری کند و عناب را به داخل پاکت ها انتقال دهد.

این دستگاه به صورت تمام اتوماتیک بوده و بدون دخالت دست میتواند محصول را در پاکت ها زیپ دار یا همان پوچ باکس ها انتقال دهد. دستگاه های بسته بندی شرکت البرز ماشین کرج دارای سیستم های هوشمند PLC و HMI می باشند که میتوانند یک رابط کاربری پویا را در اختیار شما قرار دهد. تمامی بخش هایی که با محصول شما در ارتباط است در این دستگاه از استیل تولید می شوند و شما میتوانید بدون نگرانی با استفاده از این دستگاه ها انواع مواد غذایی را بسته بندی کنید. دستگاه های بسته بندی معرفی شده قابلیت بسته بندی انواع محصولات گرانولی یا دانه ای دارند و محدود به عناب نمی شوند.

مشخصات فنی دستگاه بسته بندی دوی پک گرانول به این صورت است:

  • ابعاد: طول 120 × عرض 80 × ارتفاع 100 سانتیمتر
  • برق مصرفی: 3.5 کیلو وات، 220 الی 380 ولت
  • وزن بسته بندی: 50 تا 2000 گرم

صفر تا صد فرآوری عناب, شامل خشک کردن عناب با دستگاه خشک کن عناب و همچنین بسته بندی عناب با دستگاه بسته بندی عناب می شود

کلام آخر

ما در این مقاله شما را با انواع دستگاه های فرآوری عناب از خشک کن تا پولیش و همچنین بسته بندی عناب آشنا کرده ایم و شما در صورت نیاز میتوانید از سایر دستگاه ها که ممکن است برای شما کاربرد داشته باشد استفاده کنید به عنوان مثال برای شستشو عناب های تازه میتوانید از دستگاه های شستشو تمام اتوماتیک شرکت البرز ماشین کرج استفاده کنید تا بتوانید به صورت کاملا خودکار عناب ها را شستشو دهید.

در صورتی که شما هم میخواهید به خرید دستگاه های مورد نیاز در خصوص صفر تا صد فرآوری عناب بپردازید میتوانید به سادگی به وسیله شماره های ثبت شده در پایین سایت و یا با فشردن تماس با ما در داخل موبایل با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید و از قیمت دقیق دستگاه ها مانند دستگاه بسته بندی عناب اطلاع پیدا کنید.

کلیه دستگاه های معرفی شده دارای 18 ماه گارانتی و 15 سال خدمات پس از فروش می باشند و شما میتوانید با خیالی آسوده بابت خدمات پس از فروش دستگاه ها به خرید هر یک از آن ها بپردازید. اگر شما هم تجربه خرید و یا استفاده از این دستگاه ها را دارید خوشحال می شویم تا آن را با ما در پایین این مقاله اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه