دستگاه بسته بندی خرما و مزایای آن

دستگاه بسته بندی خرما

این روز ها با پیشرفت علم و تکنولوژی دیگر مجبور نیستیم که خیلی از کارها را به صورت دستی انجام دهیم. خوشبختانه وجود دستگاه‌ های مختلف به ما کمک کرده ‌اند که کارمان را سریع تر و با کیفیت تر به انجام برسانیم که یکی از همین موارد، دستگاه بسته بندی خرما است. این دستگاه ویژگی های خاص و منحصر به فرد خودش را دارد که در این مقاله راجع به آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

دستگاه بسته بندی خرما چیست

این دستگاه یکی از مهم ترین انواع ماشین آلات بسته بندی محسوب می شود و کاربردهای زیاد و متنوعی در بسته بندی خرما دارد. امکانات بسیار زیادی در طراحی این دستگاه ها تعبیه شده است؛ به این صورت که انواع مختلف آن ها می توانند بسته بندی را در اشکال مختلف و با طرح های متفاوت به انجام برسانند. این دستگاه ها مکانیک خیلی پیچیده ای ندارند و با چشم فتوسل کار کرده و محصولات را بسته بندی می کنند؛ حتی برای محصولات مشابه مثل شکلات، سوهان، آدامس و مسقطی هم مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای دستگاه بسته بندی خرما چیست؟

  • این دستگاه ها سرعت بسیار بالا دارند و عملکرد آن ها بسیار عالی است.
  • می‌ توانند به خوبی حجم بسته و سایز مواد را تنظیم کنند که این جزء بزرگترین مزایا محسوب می شود.
  • بسته بندی آن ها بسیار محکم و زیبا است.
  • دوخت قوی در تولیدات دارند و کیفیت محصولات را هم به خوبی حفظ می کنند.
  • جالب تر اینکه اگر سایز خرما تغییر کند،‌ در عملکرد این دستگاه اختلالی به وجود نمی آید و همه چیز با نظم و ترتیب دقیق خودش انجام می شود.

قیمت دستگاه های بسته بندی خرما

قیمت دستگاه ها با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود؛ عواملی مثل نوع بسته بندی در قیمت بسیار تاثیرگزار است که در انواع ماشین آلات ها متفاوت می باشد.

از طرفی با توجه به حجم و میزان کارکرد؛ هزینه دستگاه متفاوت است و به همین دلیل نمی ‌توان قیمت دقیق و مشخصی را برای آن اعلام کرد.

انواع دستگاه های بسته بندی خرما

نمی توان گفت که فقط یک دستگاه برای بسته بندی خرما کفایت می کند؛ بلکه این پروسه نیازمند عملکرد چندین دستگاه مختلف است که در این قسمت آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

دستگاه وکیوم بسته بندی

این دستگاه یکی از مهم ترین گزینه هایی است که باید در طول مراحل بسته بندی آن را به کار بگیرید؛ زیرا نوع بسته بندی و وکیوم انجام شده توسط این دستگاه؛ در دیدگاه مخاطب تاثیر بسیار زیادی دارد و از طرفی هم ایجاد هرگونه آلودگی روی محصولات جلوگیری می کند.

دستگاه شیرینگ، دوخت های حرارتی و ترموفرمینگ

این دستگاه ها به گونه ای هستند که باعث می شوند محصولات به صورت چندتایی بسته بندی شوند. یک نایلون روی محصول می چسبانند که باعث آسان شدن حمل و نقل می شود و شبیه به بسته بندی بطری آب معدنی و نوشابه عمل می کنند.

دستگاه پیلوپک

دستگاه پیلوپک هم جزء‌ دستگاه های بسته بندی خرما است که خرماها به صورت دانه ای بسته بندی می کند. یعنی خرما ها به صورت دانه ای داخل سلفون قرار می گیرد و بعد توسط فک های دستگاه بسته بندی می شوند. می توان با دستگاهِ پیلوپک انواع خرماهای خشک و نیمه خشک، رطب و حتی خرما های شکلاتی را بسته بندی کرد.

سیل وکیوم

این هم یکی دیگر از انواع دستگاه ها محسوب می‌ شود که هوای داخل بسته را تخلیه می کند. گاز نگهدارنده به آن تزریق می کند تا مواد بسته بندی شده کیفیت اصلی یعنی رنگ، شکل و تازگی خودشان را حفظ کنند که باعث می شود محصول تان کیفیت بالاتری داشته باشد.

کلام آخر

همانطور که از این مقاله دریافتید؛ وجود ماشین آلاتی مانند دستگاه بسته بندی خرما اهمیت بسیار زیادی در روند کاریتان دارد. شما می توانید با توجه به میزان سرمایه اولیه و کارگاه تولیدی تان، دستگاه مورد نیاز را از سایت البرز ماشین کرج سفارش دهید.  یکی از سایت هایی است که می تواند بهترین دستگاه ها  را به شما معرفی کند و باعث شود که کارتان خیلی تمیزتر و با کیفیت تر پیش برود و بتوانید مشتریِ خود را راضی نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره تلفنی شماره خود را وارد کنید

مشاوره البرز ماشین کرج
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه