ظرفیت ماشین بسته بندی ادویه چقدر است؟

ظرفیت ماشین بسته بندی ادویه چقدر است؟ به دو روش می‌توان انجام داد، یکی روش سنتی که به صورت دستی انجام می‌گیرد و دیگری روش صنعتی

ظرفیت ماشین بسته بندی ادویه

در این مقاله ظرفیت دستگاه بسته بندی ادویه در هر نوع از آن را بررسی می‌کنیم و شما را با انواع آن آشنا می‌کنیم. از گذشته‌های دور برای طعم دادن به غذا از ادویه استفاده شده است و ادویه در غذاهای ایرانی جایگاه مخصوصی دارد. ادویه یک نوع چاشنی یا طعم دهنده غذا است که در هنگام پختن غذا به آن اضافه می‌گردد. ادویه‌های گوناگون با طعم، مزه، بو و رنگ مختلف دارای خاصیت‌های متفاوت هستند و همین تفاوت باعث شده در بازار با بسته بندی‌های مختلف عرضه شوند و در دست مصرف کنندگان قرار گیرند. در هنگام بسته بندی ادویه جات انتخاب یک بسته بندی مناسب و بهداشتی  دارای اهمیت بسیاری است.

ادویه جات برای اینکه آماده بسته بندی شوند ابتدا مراحل مختلفی هم‌چون آسیاب کردن، الک کردن، جداسازی، مخلوط کردن را طی کرده و بعد در دستگاه بسته بندی ادویه ، بسته بندی شده و به بازار عرضه می‌گردند. مثلا برای بسته بندی زرد چوبه یا دارچین، ابتدا باید آن را توسط دستگاه آسیاب خرد کرده و به صورت پودر در آورد و بعد از آن با توجه به ظرفیت دستگاه بسته بندی ادویه، آن را بسته بندی کرد.

اما برای موادی مانند کافی میکس ابتدا باید قهوه را بوداده کرده و پس از آن آسیاب و در مرحله بعد این پودر را با مواد مختلفی مثل شکر توسط دستگاه میکسر بلندر پودری مخلوط کرده و بعد از آن بسته بندی کرد. در ادامه بیشتر با بسته بندی ادویه جات آشنا می‌شوید.

 روش های بسته بندی ادویه جات

برای بسته بندی ادویه جات به دو روش می‌توان انجام داد، یکی روش سنتی که به صورت دستی انجام می‌گیرد و دیگری روش صنعتی که با استفاده از دستگاه است. در ادامه هر یک از روش‌های گفته شده رابه مختصر توضیح می‌دهیم.

  • بسته بندی ادویه جات به صورت دستی

در این روش برای بسته بندی ادویه جات، پس از پودر کردن و وزن کردن، آنها را در درون نایلون یا سلفون توسط دستگاه دوخت پلاستیک یا منگنه بسته بندی می کنیم.

  • بسته بندی ادویه با دستگاه

در این روش کار بسته بندی ادویه توسط دستگاه‌های بسته بندی انجام می‌شود و سرعت کار بالا می‌رود. دستگاه‌های بسته بندی ادویه انواع مختلفی دارند که ظرفیت دستگاه بسته بندی ادویه در هر نوع آن متفاوت است. در ادامه با چند نوع از این دستگاه‌ها آشنا می‌شویم.

دستگاه بسته بندی ادویه جات به صورت سلفونی

برای بسته بندی ادویه جات به صورت سلفونی و وزنی باید از دستگاه بسته بندی پودری استفاه کنید. نحوه کار این دستگاه به این گونه است که لفافی به صورت رول شده در داخل دستگاه قرار دارد هنگام ریختن مواد داخل آن به صورت پاکت در آمده و مواد توسط حرکت ماردون در داخل مخزن استیل که پاکت قرار دارد ریخته شده و بعد از آن بسته بندی می‌شوند، همه اعمال این دستگاه به صورت اتوماتیک بوده و نیازی به عمل انسان نیست.

برای ظرفیت ماشین بسته بندی ادویه شما می‌توانید از صفحه نمایش لمسی و منوی فارسی آن استفاده کرده و وزن و ظرفیت هر سلفون را تنظیم کنید. هم‌چنین از دیگر قابلیت‌های این دستگاه این است که سیستم تاریخ زن حرارتی برای درج مشخصات روی بسته بندی را دارد و دارای سیستم فرم پاکت زن برای پاکتی کردن، بالابر ماردونی و نوار نقاله جلو بسته بندی است.

دستگاه بسته بندی قوطی پرکن پودری

همان‌طور که از اسم دستگاه مشخص است برای بسته بندی ادویه جات به صورت قوطی از آن استفاده می‌شود و کار دستگاه به گونه‌ای است که قوطی‌های فلزی را به صورت اتوماتیک پر می‌کند. این دستگاه هم دارای سیستم تاریخ زن جت پرینتر برای درج مشخصات روی قوطی، دستگاه دربند و دستگاه لیبل زن است. این دستگاه برای بسته بندی انواع پودرهای بهداشتی، شیمیایی و دارویی مناسب است. ظرفیت ماشین بسته بندی ادویه در این دستگاه بسته به نوع قوطی متفاوت است.

دستگاه بسته بندی ساشه تک‌نفره

دستگاه بسته بندی ساشه تک نفره تمام اتوماتیک بوده و این دستگاه ادویه جات را در اوزان 2، 3، 5، 30 گرم بسته بندی می کند. و ظرفیت ماشین بسته بندی ادویه در این نوع به این صورت است. به دلیل دسترس بودن از محبوبیت زیادی بین مصرف کنندگان برخوردار است و ادویه جات را به صورت مدادی یا سه طرف دوخت بسته بندی می‌کند.

سخن آخر

شما در این مقاله با روش‌های مختلف بسته بندی ادویه جات و هم‌چنین انواع دستگاه بسته بندی ادویه جات آشنا شدید و دانستید ظرفیت ماشین بسته بندی ادویه در هر نوع آن به چه طریق است. البته دستگاه‌های معرفی شده در این مقاله رایج‌ترین دستگاه‌های استفاده شده در بازار هستند و تعداد دستگاه‌های بسته بندی بیشتر است. امید است مطالب بیان شده در این مقاله مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره تلفنی شماره خود را وارد کنید

مشاوره البرز ماشین کرج
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه