شرکت دانش بنیان البرز ماشین کرج
شرکت دانش بنیان
شرکت دانش بنیان البرز ماشین کرج
دانش بنیان

ظرفیت ماشین بسته بندی ادویه چقدر است؟

ظرفیت ماشین بسته بندی ادویه چقدر است؟ به دو روش می‌توان انجام داد، یکی روش سنتی که به صورت دستی انجام می‌گیرد و دیگری روش صنعتی

ظرفیت ماشین بسته بندی ادویه

در این مقاله ظرفیت دستگاه بسته بندی ادویه در هر نوع از آن را بررسی می‌کنیم و شما را با انواع آن آشنا می‌کنیم. از گذشته‌ های دور برای طعم دادن به غذا از ادویه استفاده شده است و ادویه در غذاهای ایرانی جایگاه مخصوصی دارد. ادویه یک نوع چاشنی یا طعم دهنده غذا است که در هنگام پختن غذا به آن اضافه می‌گردد. ادویه‌های گوناگون با طعم، مزه، بو و رنگ مختلف دارای خاصیت‌های متفاوت هستند و همین تفاوت باعث شده در بازار با بسته بندی‌ های مختلف عرضه شوند و در دست مصرف کنندگان قرار گیرند. در هنگام بسته بندی ادویه جات انتخاب یک بسته بندی مناسب و بهداشتی  دارای اهمیت بسیاری است.

ادویه جات برای اینکه آماده بسته بندی شوند ابتدا مراحل مختلفی هم‌ چون آسیاب کردن، الک کردن، جداسازی، مخلوط کردن را طی کرده و بعد در دستگاه بسته بندی ادویه ، بسته بندی شده و به بازار عرضه می‌گردند. مثلا برای بسته بندی زرد چوبه یا دارچین، ابتدا باید آن را توسط دستگاه آسیاب خرد کرده و به صورت پودر در آورد و بعد از آن با توجه به ظرفیت دستگاه بسته بندی ادویه، آن را بسته بندی کرد.

روش های بسته بندی ادویه جات

برای بسته بندی ادویه جات به دو روش می‌توان انجام داد، یکی روش سنتی که به صورت دستی انجام می‌گیرد و دیگری روش صنعتی که با استفاده از دستگاه است. در ادامه هر یک از روش‌ های گفته شده را به مختصر توضیح می‌دهیم.

  • بسته بندی ادویه جات به صورت دستی

در این روش برای بسته بندی ادویه جات، پس از پودر کردن و وزن کردن، آنها را در درون نایلون یا سلفون توسط دستگاه دوخت پلاستیک یا منگنه بسته بندی می کنیم. این روش برای کسانی که میزان تولید بسیار محدودی دارند مناسب است زیرا سرعت عمل کافی برای بسته بندی محصول برای فروش در مقادیر بالا در این روش وجود ندارد و همچنین میزان ضایعات محصول در روش بسته بندی به صورت دستی بالا بوده و هزینه های بسته بندی به دلیل استفاده از نیرو انسانی بسیار بالاتر است.

  • بسته بندی ادویه با دستگاه

در این روش کار بسته بندی ادویه توسط دستگاه‌های بسته بندی انجام می‌شود و سرعت کار بالا می‌رود. دستگاه‌ های بسته بندی ادویه انواع مختلفی دارند که ظرفیت دستگاه بسته بندی ادویه در هر نوع آن متفاوت است. این دستگاه ها بر اساس وزنی که میتوانند بسته بندی کنند نوع بسته بندی دارای ساختاری متفاوت می باشند که در ادامه با چند نوع از این دستگاه‌ ها آشنا می‌شویم.

دستگاه بسته بندی ادویه جات به صورت سلفونی

برای بسته بندی ادویه جات به صورت سلفونی و وزنی باید از دستگاه بسته بندی پودری استفاه کنید. نحوه کار این دستگاه به این گونه است که لفافی به صورت رول شده در داخل دستگاه قرار دارد هنگام ریختن مواد داخل آن به صورت پاکت در آمده و مواد توسط حرکت ماردون در داخل مخزن استیل که پاکت قرار دارد ریخته شده و بعد از آن بسته بندی می‌شوند، همه اعمال این دستگاه به صورت اتوماتیک بوده و نیازی به دخالت دست نیست.

برای تنظیم وزن بسته بندی ادویه ها شما می‌توانید از صفحه نمایش لمسی و منوی فارسی آن استفاده کرده و وزن و ظرفیت هر سلفون را تنظیم کنید. همچنین از دیگر قابلیت‌های این دستگاه این است که سیستم تاریخ زن حرارتی برای درج مشخصات روی بسته بندی را دارد و دارای سیستم فرم پاکت زن برای پاکتی کردن، بالابر ماردونی و نوار نقاله جلو بسته بندی است.

دستگاه بسته بندی قوطی پرکن پودری

همان‌طور که از اسم دستگاه مشخص است برای بسته بندی ادویه جات به صورت قوطی از آن استفاده می‌شود و کار دستگاه به گونه‌ای است که قوطی‌ های فلزی و یا پلاستیکی را به صورت اتوماتیک پر می‌کند. این دستگاه هم دارای سیستم تاریخ زن جت پرینتر برای درج مشخصات روی قوطی، دستگاه درب زن و دستگاه لیبل زن است. این دستگاه برای بسته بندی انواع پودرهای بهداشتی، شیمیایی و دارویی مناسب است. ظرفیت ماشین بسته بندی ادویه در این دستگاه بسته به نوع قوطی متفاوت است.

هر چه سایز قوطی ها برای بسته بندی بزرگ تر شود بر روی سرعت بسته بندی دستگاه تاثیر میگذارد که یک امر کاملا طبیعی است. این دستگاه هم مانند دستگاه بسته بندی سلفونی دارای یک سیستم رابط کاربری بسیار کاربردی با یک صفحه نمایش رنگی می باشد که با استفاده از آن میتوانید تمامی تنظیمات مورد نیاز را برای بسته بندی و پر کردن قوطی ها به وسیله آن بر روی دستگاه اعمال کنید.

دستگاه بسته بندی ساشه تک‌ نفره

دستگاه بسته بندی ساشه تک نفره تمام اتوماتیک بوده و این دستگاه ادویه جات را در اوزان 2، 3، 5، 30 گرم بسته بندی می کند. و ظرفیت ماشین بسته بندی ادویه در این نوع به این صورت است. این دستگاه به شما کمک می کند تا انواع ادویه جات و یا مواد پودری را به سادگی در بسته بندی های کوچک و تک نفره بسته بندی کنید که امروزه بسیاری از ما در داخل رستوران ها شاهد این بسته های کوچک و کاربردی می باشیم.

این دستگاه ها سایز کوچکی دارند و برای راه اندازی و استفاده از آن ها شما از نظر جا نیاز به فضای زیادی ندارید و همچنین به دلیل استفاده از برق تک فاز میتوانید از آن در مکان های کارگاهی که دارای برق سه فاز هم نمی باشند استفاده کنید. این دستگاه به دلیل داشتن این مزایا میتواند یک انتخاب کاملا مناسب برای کسب و کار های کوچک و نو پا باشد و به دلیل دارا بودن سرعت مناسب میتوانند در کارخانه جات بزرگ هم خود را به خوبی با سرعت تولید سازگار کنند.

میزان تولید ماشین بسته بندی ادویه

به طور خلاصه بخواهیم بگوییم ظرفیت ماشین بسته بندی ادویه بستگی به میزان تولید شما دارد و سرعت بسته بندی هر دستگاه و همچنین عوامل گوناگونی مانند وزن بسته بندی ها بر روی ظرفیت ماشین بسته بندی ادویه نیز تاثیر مستقیم دارد و نمیتوان به صورت دقیق گفت که ظرفیت ماشین بسته بندی ادویه که میخواهید شما خریداری کنید به چه صورت است مگر آن که شما تمامی موارد مانند وزن بسته بندی ها و سایز قوطی و تمامی این موارد را داشته باشید از قبل تا کارشناسان ما بتوانند به شما بگویند که ظرفیت ماشین بسته بندی ادویه مورد نظر شما به چه میزانی است.

سخن آخر

شما در این مقاله با روش‌های مختلف بسته بندی ادویه جات و هم‌چنین انواع دستگاه بسته بندی ادویه جات آشنا شدید و دانستید ظرفیت ماشین بسته بندی ادویه در هر نوع آن به چه طریق است. البته دستگاه‌های معرفی شده در این مقاله رایج‌ترین دستگاه‌های استفاده شده در بازار هستند و تعداد دستگاه‌های بسته بندی بیشتر است.

درصورتی که شما هم تجربه خرید دستگاه های بسته بندی قوطی پرکن را دارید خوشحال میشویم تا تجربیات خود را در پایین این مقاله با ما به اشتراک بگذارید و همچنین در صورتی که میخواهید به خرید این دستگاه ها بپردازید میتوانید با کارشناسان فروش ما به وسیله شماره های ثبت شده در پایین سایت در ارتباط باشید و همچنین میتوانید به وسیله شماره موبایل ثبت شده در داخل سایت در کلیه پیام رسان ها با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه

همین الان شمارتو وارد کن تا با شما تماس بگیریم

مشاوره البرز ماشین کرج