دستگاه خشک کن نواری

دستگاه خشک کن نواری

امروزه با تجربه به افزایش اهمیت فرآیند خشک کردن مواد خوراکی و غذایی متنوع و مختلف، شاهد فعالیت برندهای گوناگونی در این حوزه هستیم.  این شرکت ها تلاش می کنند تا با تولید دستگاه های خشک کن متنوع و مختلف اقدام برطرف کردن نیاز مشتریان کنند. به همین دلیل در حال حاضر شاهد تولید نسل جدیدی از دستگاه های خشک کن به نام دستگاه خشک کن نواری هستیم. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به این دسته از محصولات بیاندازیم. سپس در رابطه با مهم ترین ویژگی ها و نحوه عملکرد آن ها توضیحاتی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

نحوه عملکرد دستگاه خشک کن نواری

یکی از سوالات مهمی که مطرح می شود این است که دستگاه های خشک کن سبزی نواری چگونه کار کرده و با استفاده از آن می توان چه موادی را خشک کرد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که این دسته از محصولات به نحوی طراحی شده اند. که با داشتن یک ریل به شما اجازه می دهند تا مواد گوناگونی که قصد خشک کردن آن ها را دارید را بر روی این ریل ها قرار دهید. سپس با گذر دادن آن ها از بخش های مختلف این دستگاه، در نهایت محصول مورد نظر خود را به صورت خشک شده تحویل بگیرید.

باید گفت که پس از قرار دادن محصولات بر روی ریل دستگاه خشک کن میوه نواری، شاهد عبور این مواد از سیستم ها و بخش های مختلف در آن هستیم. در هر یک از این بخش شاهد انجام فرآیند خاصی هستیم که بررسی آن ها نیاز مطلب جداگانه ای دارد. نکته مهمی که باید بدانید این است که شما می توانید با توجه به نیاز خود هر یک از این بخش ها را کم کنید.  یا قسمت های جدیدی به مسیر دستگاه خشک کن نواری اضافه کنید.

پس از طی کردن مسیر مشخص شده محصولات با کیفیت بالایی خشک شده و به شما تحویل داده می شوند. افرادی که قصد خرید یک دستگاه خشک کن را دارند، این سوال را مطرح می کنند که دستگاه خشک کن نواری برای چه محصولاتی مناسب است؟ یا از آن برای خشک کردن چه موادی باید استفاده کرد؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت که شما می توانید خرما، انواع میوه، کشمش، سبزی، گیاهان دارویی و… را با استفاده از این محصولات خشک کنید.

انواع دستگاه خشک کن نواری

حال حاضر دستگاه های خشک کن که به صورت نواری عرضه می شوند دارای دو مدل نیمه صنعتی و صنعتی هستند. مدل های نیمه صنعتی این دسته از محصولات قدرت کمتری از مدل های صنعتی داشته و حجم و تناژ ورودی و خروجی ها نیز به طرز چشمگیری کمتر است.

در حقیقت این محصولات برای کارگاه های کوچک گزینه مناسبی به حساب می آیند. مثلا باغداران می تواند با استفاده از این دستگاه و قرار دادن آن در یک کارگاه کوچک، بخشی از میوه های خود را که امکان فروش آن ها به صورت مستقیم وجود ندارد را خشک کنند. سپس از این طریق محصولات خود را به فروش برساند و یا افراد می توانند با خرید میوه و خشک کردن آن ها از این طریق اقدام به کسب درآمد کنند.

مدل ها و نمونه های خشک کن میوه صنعتی به صورت نواری نیز برای محیط های صنعتی بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه کارخانه های بسیار زیادی نیاز دارند تا بخشی از فرآیند تولید محصولات خود را با طی کردن مراحل خشک کردن انجام دهند. این دسته از کارخانه ها نیز می توانند از این دستگاه ها به نحو احسن استفاده کرده و محصولات مورد نظر خود را در تناژهای بالا به راحتی خشک کنند.

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به نسل جدید دستگاه های خشک کننده انداخته و در رابطه با دستگاه خشک کن نواری توضیحاتی را به شما ارائه دادیم. در این مطلب سعی کردیم. که شما را با کارکرد و نحوه عملکرد این دستگاه  آشنا کرده و در رابطه با مدل های مختلف این محصول توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

همچنین بیان کردیم که برای خشک کردن چه مواد و محصولاتی می توانید از این دستگاه ها استفاده کنید. توجه به نکات گفته شده در این مطلب به شما کمک می کند تا دید کاملی در رابطه با این دسته از محصولات داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه