دستگاه خشک کن انگور، نحوه خشک کردن و مزایای آن

دستگاه خشک کن انگور

دستگاه خشک کن انگور : انسان ‌ها برای تامین انرژی و حفظ سلامتی خود از مواد خوراکی طبیعی استفاده می ‌کنند؛ یک دسته از مواد خوراکی که به دلیل تنوع زیاد و مزه‌ های لذیذشان طرافداران زیادی هم دارند، میوه ‌ها هستند. هر میوه در فصل خاصی برداشت می ‌شود و ماندگاری کمی دارد، به همین خاطر افراد علاقه دارند آن ‌ها را به گونه‌ای نگهداری کنند که در تمامی فصول امکان استفاده وجود داشته باشد.

دستگاه خشک کن انگور، نحوه خشک کردن و مزایای آن

یکی از روش ‌های نگهداری میوه‌ ها، خشک کردن آن ‌ها است که از گذشته تا کنون به طرق مختلف صورت می‌ گرفته است؛ اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌ هایی طراحی و ساخته شده‌اند که این کار را آسان کرده‌اند. ما در این مقاله قصد داریم یکی از این دستگاه ‌ها که برای خشک کردن انگور به کار می ‌رود و به نام دستگاه خشک ‌کن انگور معروف است را معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

خشک کردن انگور

انگور یکی از میوه‌ های پرطرفدار تابستانی است که انواع مختلفی دارد و آن‌ ها را می‌ توان در دو نوع دانه‌دار و بی‌ دانه و در رنگ ‌های مختلف سیاه، سرخ و زرد خریداری کرد. انگور خواص زیادی نیز دارد و به همین دلیل برای درمان آسم، تقویت استخوان ‌ها، درمان یبوست، تقویت سیستم ایمنی، کاهش خستگی، پیشگیری از بیماری قلبی، درمان میگرن و کنترل دیابت استفاده می ‌شود؛ اما به دلیل آن که در تمامی فصول امکان دسترسی به آن وجود ندارد، افراد آن ‌ها را خشک می ‌کنند تا بتوانند همیشه استفاده کرده و از ویژگی ‌های آن بهره‌مند شوند.

خواص مویز چیست ؟

انگور خشک شده که به نام مویز شناخته می ‌شود، دارای ویتامین B، آهن، آنتی ‌اکسیدان، کلسیم، ویتامین D و پتاسیم بوده و به همین خاطر خواص بیشتری نسبت به انگور تازه دارد و برای سلامت چشم، معده، اعصاب و استخوان‌ ها مفید است؛ علاوه بر آن خواص دیگری نیز دارد که عبارتند از:

  • ضد پوسیدگی دندان ‌ها
  • سرشار از انرژی
  • سم ‌زدایی از بدن
  • درمان کم‌خونی
  • حفظ انرژی بدن
  • جایگزین مناسب برای تنقلات مضر

دستگاه خشک کن انگور

امروزه افراد زیادی با مویز و خواص آن آَشنا شده ‌اند، همین امر باعث شده تا میزان تقاضای آن در بازار نیز افزایش یابد به گونه ‌ای که شرکت ‌های مختلفی برای دریافت سود بیشتر، در این زمینه شروع به فعالیت کرده ‌اند. برای شروع کار باید تجهیزات گوناگونی را تهیه کرد اما یک از مهم ‌ترین آن ‌ها، دستگاه خشک کن انگور است که وظیفه خشک‌ کردن انگور بدون از بین رفتن مواد غذایی و ویتامین‌ های آن را برعهده دارد.

نحوه خشک کردن انگور با دستگاه خشک‌کن

دو روش برای خشک کردن انگور با دستگاه خشک‌کن وجود دارد که در این قسمت از مقاله به آن ‌ها اشاره خواهیم کرد.

برای استفاده از این روش ابتدا باید انگور ها را به خوبی شست تا گرد و غباری بر روی آن باقی نماند، سپس آن‌ ها را در دستگاه قرار داده و روشن کرد، پس از آن باید با تایمر زمان مورد نظر را تنظیم کرد تا در زمان مناسبی انگور ها تبدیل به مویز شده و نسوزند.

در هر دو روش می ‌توان ماندگاری انگور را افزایش داد؛ زیرا کم آب است و همانند انگور تازه دارای رطوبت و قند زیاد نیست که پس از برداشت منشعب شده و باعث از بین رفتن کیفیت اولیه آن شود.

مزایای استفاده از دستگاه خشک کن انگور

اسفاده از این روش برای خشک کردن انگور نه تنها معایبی ندارد؛ بلکه مزایای منحصر به ‌فردی هم دارد که در این قسمت تعدادی از آن ‌ها را بیان می‌کنیم.

  • خوش‌ رنگ شدن انگور خشک شده
  • خشک شدن سریع
  • خشک شدن انگور بدون دخالت دست و آلودگی محیط
  • خشک شدن به صورت یکدست

کلام آخر

شرکت البرز ماشین کرج، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دستگاه خشک ‌کن انگور است که همواره سعی داشته با ارائه بهترین خدمات، رضایت مشتریان خود را به دست آورد؛ این شرکت دستگاه‌ خشک ‌کن انگور را با کیفیت بالا و قیمت مقرون ‌به ‌صرفه و مناسبی همراه با 18 ماه گارانتی و 15 سال خدمات پس از فروش در اختیار مشتریان خود قرار می ‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره تلفنی شماره خود را وارد کنید

مشاوره البرز ماشین کرج
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه