شرکت دانش بنیان البرز ماشین کرج
شرکت دانش بنیان
شرکت دانش بنیان البرز ماشین کرج
دانش بنیان

خشک کردن شوید با دستگاه خشک کن سبزی

خشک کردن شوید با دستگاه خشک کن

خشک کردن شوید با دستگاه خشک کن سبزی یکی از کار هایی است که میتوانید با استفاده از دستگاه های خشک کن شرکت البرز ماشین کرج انجام دهید و به فروش این محصول بسیار محبوب بپردازید. این دستگاه ها بر اساس نیاز شما و میزان تولید شما طراحی می شوند و شما میتوانید بر اساس میزان تولید محصول خود به خرید این دستگاه ها بپردازید. این دستگاه ها در شرکت البرز ماشین کرج به دو صورت صنعتی و نیمه صنعتی تولید می شوند.

شوید، این گیاه معطر و پر خاصیت، به عنوان یکی از چاشنی‌های اصلی در آشپزی ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد. اما متأسفانه، فصل برداشت این گیاه کوتاه است و در سایر فصول سال دسترسی به شوید تازه دشوار می‌شود. به همین دلیل، خشک کردن شوید یکی از بهترین راه‌ ها برای حفظ عطر و طعم آن در تمام طول سال است.

در گذشته، روش‌های سنتی مختلفی برای خشک کردن شوید وجود داشت که نیازمند صرف زمان و انرژی زیادی بود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه‌ های خشک‌ کن سبزی به کمک ما آمده‌اند تا این فرآیند را به سادگی و در مدت زمان کوتاهی انجام دهیم.

چرا باید شوید را توسط دستگاه خشک کنیم؟

با وجود پیشرفت تکنولوژی لوازم خانگی آشپزخانه و پدید آمدن شیوه های مدرن غذایی، هنوز هم برخی از افراد با شیوه سنتی اقدام به خشک نمودن شوید ها می کنند. خشک کردن شوید به این روش وقت بسیار زیادی از شما می گیرد و با سر و ته کردن مکرر، ممکن است آن ها تغییر رنگ دهند و یا حتی خواص خود را در اثر عوامل محیطی از دست بدهند. فراموش نکنید مهمترین دلیل مصرف سبزیجات بعد از عطر و طعم وجود خاصیت های بی نظیر آن است.

مراحل خشک کردن شوید با دستگاه خشک کن

در ابتدای فرآیند خشک کردن شوید، اقدام به جدا کردن آن از سایر ذرات خراب، زرد و آشغال می‌نماییم. این مرحله بسیار اساسی است زیرا شوید در این مرحله از ذرات مخرب پاکسازی می‌شود و آماده فرآیند شستشو می‌گردد. پس از جداسازی، شوید را به داخل ماشین ظرفشویی یا لگن می‌گذاریم و آن را به مدت مناسب شستشو می‌دهیم. پس از اتمام فرآیند شستشو، با استفاده از آبکش، آب را به طور کامل از شویدها حذف می‌نماییم تا در مرحله بعدی، از عدم خلاء آب در دستگاه خشک‌کن جلوگیری شود.

در مرحله بعدی، شویدها را در دستگاه خشک‌کن قرار می‌دهیم و دما را روی ۶۵ درجه سانتیگراد تنظیم می‌کنیم. این دما، مناسب‌ترین دما برای خشک کردن شویدها است و تضمین می‌کند که فرآیند خشک شدن به بهترین شکل انجام شود. پس از گذشت زمان مناسب که معمولاً بین ۱ تا ۳ ساعت است و البته بستگی به نوع دستگاه دارد، شویدها به طور کامل خشک می‌شوند. در نهایت، برای نگه‌داری بهتر، پیشنهاد می‌شود شویدها را در یک ظرف خشک و مناسب قرار داده و از قرار گرفتن در معرض هوا جلوگیری شود.

توجه داشته باشید در صورتی که میخواهید این محصول و یا انواع سبزیجات را به صورت کاملا مکانیزه خشک کنید و به صورت بسته بندی به فروش برسانید میتوانید از خطوط تولیدی سبزی خشک شرکت البرز ماشین کرج دیدن کنید و به راه اندازی این خط تولیدی بپردازید و همچنین میتوانید جهت دریافت راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما در البرز ماشین کرج در تماس باشید.

آیا خشک کردن شوید با دستگاه خشک کن از لحاظ بیولوژیکی ضرر دارد؟

خشک کردن شوید با دستگاه خشک کن میوه ضرر ندارد، زیرا بسیاری از این دستگاه ها توسط کمپانی های مطرح و کاربلد در دنیا ساخته شده اند. لوازم خانگی پیش از تولید در واحد کنترل کیفیت توسط متخصصان فنی و کارشناسان حوزه سلامت برسی می شود و پس از تایید به مرحله تولید انبوه می رسند. تا کنون هیچ گونه ضرر بیولوژیکی و تغییر در ساختار سلولی سبزیجات توسط دستگاه ثبت نشده است.

انواع دستگاه خشک کن شوید

در شرکت البرز ماشین کرج دستگاه خشک کن شوید در دو مدل کابینی و کانتینیوس به تولید میرسد که مدل های کابینی به صورت نیمه صنعتی و دستگاه های کانتینیوس به صورت صنعتی و تمام اتوماتیک می باشند. در مدل های کابینی همان گونه که از اسم دستگاه معلوم می باشد شما نیاز به تعدادی اپراتور برای قرار دادن شوید در داخل سینی های دستگاه دارید و بعد از تکمیل سینی ها آن ها را در داخل کابین دستگاه قرار دهید و عملیات خشک کردن را شروع کنید.

در مدل کانتینیوس دستگاه به صورت تمام اتوماتیک می باشد که این دستگاه ها به خشک کن های تونلی هم معروف می باشند و تنها کافی است تا محصول را بر روی نوار نقاله آن قرار دهید تا عمل خشک کردن شروع شود.

خواص شوید خشک و خشک کردن شوید با دستگاه خشک کن

  • هضم آسان و رفع نفخ
  • کاهش چربی و کلسترول خون
  • ضد سرطان
  • افزایش اشتها
  • طعم و عطر دل نشین

هضم آسان و رفع نفخ

هنگامی که شوید خشک را با غذا میل می کنید سبب می شود تا هضم بهتری داشته باشید. همچنین از تجمع باد درروده جلوگیری می کند. افرادی که دچار استفراغ هستند و آن قدر واکنش گوارشی شان زیاد است که حتی قادر به خوردن یک لیوان آب هم نیستند، بهتر است شوید دم کرده بنوشند.

کاهش چربی و کلسترول خون

بر اساس آمار جهانی سازمان بهداشت جهانی، طیف گسترده ای بیماری های قلبی در اثر انباشته شدن چربی و تنگی عروق شکل می گیرد. این مورد در افرادی که روغن بیشتری در طول روز مصرف می کنند خیلی خطرناک و نگران کننده است. برای حل این مشکل از روغن های ارگانیک و گیاهی استفاده نمایید و یا شوید خشک مصرف کنید.

ضد سرطان

شوید حاوی مقادیری ماده به نام مونوترپنز است که خاصیت ضد سرطانی دارد. این ماده موجب آزاد شدن آنزیم های فراوان آنتی اکسیدان و پیوستن آن ها به سلول های آسیب دیده می گردد.  در نتیجه اثر مخرب بسیاری از مواد سرطان زا مانند سیگار و قلیان را در بدن کاهش می دهد.

افزایش اشتها

اگر از بی میلی رنج می برید و غذا خوردن دیگر به اندازه سابق برای شما لذتی ندارد، دچار بی اشتهایی هستید. اگر سوخت و ساز بدن و فعالیت زیادی داشته باشید، ممکن است کمبود وزن را تجربه کنید و در نهایت تناسب اندام خود را از دست بدهید. دارو درمانی و استفاده از قرص های شیمیایی جهت افزایش اشتها امکان دارد عوارضی به همراه داشته باشد.

طعم و عطر دلنشین

شوید سطح خوش عطر و طعم بودن غذای شما را چند مرتبه بالا برده و فضای دگرگونی به آن می دهد. شوید پلو را می توانید با ماهی، گوشت و مرغ بپزید و از آن نهایت لذت را ببرید.

قیمت دستگاه خشک کن شوید

قیمت دستگاه خشک کن شوید بر اساس میزان تولید و نوع دستگاه و همچنین ظرفیت تولیدی شما متفاوت است و شما برای آن که بتوانید قیمت دستگاه مورد نیاز خود را بدست بیاورید اول باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان تولید شما به چه اندازه است. نکته بعدی این است که اگر میخواهید به خرید دستگاه خشک کن شوید بپردازید باید دقت داشته باشید که این محصول یک سبزی فصلی بوده و در تمام فصول سال در بازار یافت نمی شود و بهتر است به فکر خشک کردن سایر سبزیجات که در تمامی فصول موجود می باشند هم باشید.

اگر شما تجربه خرید دستگاه های خشک کن شوید و یا سبزیجات را دارید خوشحال می شویم تا تجربه خود را در پایین این صفحه با ما به اشتراک بگذارید و همچنین میتوانید نظرات خود را در خصوص این دستگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه

همین الان شمارتو وارد کن تا با شما تماس بگیریم

مشاوره البرز ماشین کرج