خشک کردن شوید با دستگاه خشک کن سبزی

خشک کردن شوید با دستگاه خشک کن

امروزه خشک کردن انواع میوه و سبزیجات و مصرف آن ها در غذاها بین افراد خیلی باب شده است. خشک کردن این امکان را به ما می دهد تا به آسودگی از آن ها نگه داری کنیم. در این مقاله سعی داریم تا راجب خشک کردن شوید با دستگاه خشک کن با شما صحبت کنیم.

چرا باید شوید را توسط دستگاه خشک کنیم؟

با وجود پیشرفت تکنولوژی لوازم خانگی آشپزخانه و پدید آمدن شیوه های مدرن غذایی، هنوز هم برخی از افراد با شیوه سنتی اقدام به خشک نمودن شوید ها می کنند. خشک کردن شوید به این روش وقت بسیار زیادی از شما می گیرد و با سر و ته کردن مکرر، ممکن است آن ها تغییر رنگ دهند و یا حتی خواص خود را در اثر عوامل محیطی از دست بدهند. فراموش نکنید مهمترین دلیل مصرف سبزیجات بعد از عطر و طعم وجود خاصیت های بی نظیر آن است.

مراحل خشک کردن شوید با دستگاه خشک کن

  • ابتدا شوید را از سایر ذرات خراب، زرد و آشغال جدا می نماییم.
  • سپس شوید را در ماشین ظرفشویی و یا لگن به منظور شستشو قرار می دهیم.
  • پس از شستشو آبکش می کنیم تا آب خارج شود.
  • شوید را در دستگاه خشک کن شوید قرار می دهیم و دما را روی 65 درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم.
  • پس از 1 الی 3 ساعت شوید ها به طور کامل خشک می شوند.( این زمان برای هر دستگاه متفاوت است)
  • برای نگه داری پیشنهاد می شود آن ها را در یک ظرف خشک بگذارید و ترجیحا در معرض هوا نباشد.

آیا خشک کردن شوید با دستگاه خشک کن از لحاظ بیولوژیکی ضرر دارد؟

خشک کردن شوید با دستگاه خشک کن میوه ضرر ندارد، زیرا بسیاری از این دستگاه ها توسط کمپانی های مطرح و کاربلد در دنیا ساخته شده اند. لوازم خانگی پیش از تولید در واحد کنترل کیفیت توسط متخصصان فنی و کارشناسان حوزه سلامت برسی می شود و پس از تایید به مرحله تولید انبوه می رسند. تا کنون هیچ گونه ضرر بیولوژیکی و تغییر در ساختار سلولی سبزیجات توسط دستگاه ثبت نشده است.

خواص شوید خشک و خشک کردن شوید با دستگاه خشک کن

  • هضم آسان و رفع نفخ
  • کاهش چربی و کلسترول خون
  • ضد سرطان
  • افزایش اشتها
  • طعم و عطر دل نشین

هضم آسان و رفع نفخ

هنگامی که شوید خشک را با غذا میل می کنید سبب می شود تا هضم بهتری داشته باشید. همچنین از تجمع باد درروده جلوگیری می کند. افرادی که دچار استفراغ هستند و آن قدر واکنش گوارشی شان زیاد است که حتی قادر به خوردن یک لیوان آب هم نیستند، بهتر است شوید دم کرده بنوشند.

کاهش چربی و کلسترول خون

بر اساس آمار جهانی سازمان بهداشت جهانی، طیف گسترده ای بیماری های قلبی در اثر انباشته شدن چربی و تنگی عروق شکل می گیرد. این مورد در افرادی که روغن بیشتری در طول روز مصرف می کنند خیلی خطرناک و نگران کننده است. برای حل این مشکل از روغن های ارگانیک و گیاهی استفاده نمایید و یا شوید خشک مصرف کنید.

ضد سرطان

شوید حاوی مقادیری ماده به نام مونوترپنز است که خاصیت ضد سرطانی دارد. این ماده موجب آزاد شدن آنزیم های فراوان آنتی اکسیدان و پیوستن آن ها به سلول های آسیب دیده می گردد.  در نتیجه اثر مخرب بسیاری از مواد سرطان زا مانند سیگار و قلیان را در بدن کاهش می دهد.

افزایش اشتها

اگر از بی میلی رنج می برید و غذا خوردن دیگر به اندازه سابق برای شما لذتی ندارد، دچار بی اشتهایی هستید. اگر سوخت و ساز بدن و فعالیت زیادی داشته باشید، ممکن است کمبود وزن را تجربه کنید و در نهایت تناسب اندام خود را از دست بدهید. دارو درمانی و استفاده از قرص های شیمیایی جهت افزایش اشتها امکان دارد عوارضی به همراه داشته باشد.

طعم و عطر دلنشین

شوید سطح خوش عطر و طعم بودن غذای شما را چند مرتبه بالا برده و فضای دگرگونی به آن می دهد. شوید پلو را می توانید با ماهی، گوشت و مرغ بپزید و از آن نهایت لذت را ببرید.

قیمت دستگاه خشک کن شوید

لوازم خانگی آشپزخانه به علت نوسانات ارز و تورم، دارای قیمت یکسانی نیستند. همچنین دستگاه خشک کن سبزی مانند شوید در مدل و برند های متنوع تولید شده اند و قیمت هرکدام ممکن است متغیر باشد. برای استعلام قیمت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه