بسته بندی پسته با دستگاه

پسته یکی از مهم ترین تولیدات کشور ایران بوده که حتی شاهد صادرات آن به اقصی نقاط دنیا هستیم. در واقع پسته ایران در کنار پسته آمریکا به عنوان مهم ترین نوع پسته در جهان به حساب می آید و دو شهر دامغان و رفسنجان به عنوان مهم ترین و اصلی ترین قطب های تولید پسته ایران و دنیا به حساب آمده و در کنار شهر کالیفرنیا آمریکا بیشترین درصد تولید پسته جهان را در اختیار دارند. یکی از موضوعات بسیار مهمی که در رابطه با چرخه تولید و عرضه پسته باید به آن توجه کرد، بسته بندی است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع دستگاه بسته بندی پسته آشنا کرده و در رابطه با آن توضیحاتی را ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا نگاهی به انواع دستگاه های بسته بندی بیاندازیم.

دستگاه بسته بندی پسته دستی

دستگاه بسته بندی پسته دستی به عنوان ساده ترین نوع در بین دستگاه مختلف به حساب می آید و در واقع این دستگاه برای محیط های کوچکی نظیر خانه ها و فروشگاه ها گزینه مناسبی به حساب می آید و نمی توان از آن در محیط های صنعتی استفاده کرد. در واقع عملکرد این دستگاه بسیار ساده بوده و همین موضوع باعث افزایش محبوبیت آن در بین کسب و کارهای خانگی در حوزه بسته بندی پسته شده است. از دستگاه بسته بندی دستی به عنوان ارزان ترین و اقتصادی ترین دستگاه نیز در این طبقه بندی یاد می شود.

دستگاه بسته بندی ریلی

نوع پیشرفته تری از دستگاه های بسته بندی دستی، دستگاه های ریلی هستند که در واقع مهم ترین ویژگی آن ها سرعت بالا و همچنین امکان تاریخ زدن به صورت همزمان با انجام فرایند بسته بندی هست. این دستگاه در مدل های مختلفی طراحی و تولید شده اند و شما می توانید با توجه به نیاز خود به سراغ هریک از این محصولات بروید.

دستگاه بسته بندی وکیوم پسته

یکی از انواع دستگاه های بسته بندی، دستگاه وکیوم است. در واقع این دستگاه با تزریق گاز به داخل بسته بندی باعث می شود تا تاریخ انقضاء و کیفیت پسته تا مدت بسیار زیادی بالا رفته و بتوان از آن به صورت طولانی مدت استفاده کرد.

نکته مهمی که در این زمینه باید بدانید آن است که اگر قصد انجام فرآیندهایی همچون صادرات را دارید، به منظور خرید دستگاه بسته بندی بهتر است تا به سراغ دستگاه های وکیوم بروید، چرا که این محصولات به شما کمک می کند تا بتوانید با خیال راحت پسته های خود را به نقاط مختلف جهان صادر کرده و نگرانی در رابطه با خراب شدن آن نداشته باشید. یکی از موضوعات لازم به ذکر ها و حائز اهمیت آن است که دستگاه بسته بندی وکیوم معمولاً برای مغز پسته مورد استفاده قرار می گیرد.

نکات مهم برای خرید دستگاه بسته بندی این محصول

اگر قصد خرید دستگاه بسته بندی این محصولرا دارید، لازم است تا به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. در وهله اول شما باید با توجه به نیاز خود به سراغ طبقه بندی خاصی از دستگاه ها بروید. به عنوان مثال اگر قصد دارید تا در مورد های خانگی اقدام به بسته بندی پسته کنید، بهتر است تا به سراغ دستگاه ساده تر رفته و یا اگر در کارخانجات و مراکز صنعتی قصد انجام این فرایند را دارید، لازم است تا به سراغ دستگاه های صنعتی حرفه ای و درجه یک بروید.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که شما باید فضای مورد نیاز خود را برای به وجود آوردن بخش بسته بندی مشخص کنید. در واقع در محیطی که قصد دارید تا دستگاه بسته بندی تان را نصب کنید لازم است که آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. عدم توجه به این مسئله باعث می شود تا شما پس از اقدام به خرید یک دستگاه با ابعاد بیشتر از فضای مورد نظرتان با مشکل مواجه شوید و همین مسئله می تواند باعث هدر رفتن وقت، انرژی و سرمایه شما شود.

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به انواع دستگاه بسته بندی و دستگاه خشک کن پسته انداخته و شما را با انواع مختلفی از این دستگاه ها آشنا کردیم. توجه به نکات گفته شده در این مطلب به شما کمک می کند تا در نهایت بتوانید یک دستگاه حرفه ای و درجه یک را متناسب با نیاز خود خریداری کرده و از آن در انواع محیط ها استفاده کرد هو اقدام به بسته بندی پسته و مغز آن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه