شرکت دانش بنیان البرز ماشین کرج
شرکت دانش بنیان
شرکت دانش بنیان البرز ماشین کرج
دانش بنیان

بسته بندی قوطی ادویه و مواد پودری

بسته بندی قوطی ادویه

بسته بندی قوطی ادویه و مواد پودری

صنعت بسته بندی از آن جهت حائز اهمیت است که شرایط نگهداری مواد غذایی را فراهم می آورد. بسته بندی درست و بهینه از فساد مواد غذایی و صرف هزینه های هنگفت جلوگیری می کند. در نتیجه می توان روی این شیوه از نگهداری، برای ذخیره سازی بلند مدت مواد غذایی حساب کرد. در این میان، مواد حساس به رطوبت و میکرو ارگانیسم ها، همچون ادویه جات و مواد پودری، با نوع خاصی از بسته بندی عمر و کیفیت طولانی تری خواهند داشت. در این مقاله بسته بندی قوطی ادویه و مواد پودری مورد بحث قرار می گیرد. با ما همراه باشید!

ظروف پلاستیکی برای بسته بندی مواد پودری

اگر دقت کرده باشید بسته بندی قوطی ادویه و مواد پودری به شکل پلاستیک در سطح بازار فراوان دیده می شود. این نوع بسته بندی ها به شکل پک تا بطری شفاف مورد استفاده قرار می گیرد. از مشکلات این ظروف می توان به عدم کیپ شدن سر ظرف اشاره کرد. اما امروزه این قوطی ها با طراحی های گوناگون در بازار یافت می شوند و بسیاری از شرکت های بزرگ برای جذاب تر شدن و همچنین پایین آمدن هزینه های بسته بندی از این قوطی ها استفاده می کنند.

به عنوان مثال امروزه بسیاری از شرکت ها از قوطی های آسیاب دار در بسته بندی قوطی های فلفل استفاده میکنند به این صورت که در قسمت در قوطی از یک آسیاب چرخشی استفاده کرده اند و قوطی ها را با دانه های آسیاب نشده فلفل پر کرده اند که با استفاده از درب قوطی میتوانید به سادگی فلفل ها را اسیاب کنید و مصرف کنید این نوع بسته بندی به مشتریان این اطمینان را می دهد که تولید کننده هیچ گونه تقلبی در محصول خود نکرده است.

شما میتوانید برای بسته بندی قوطی ادویه به این شکل از دستگاه های شرکت البرز ماشین کرج که برای پر کردن قوطی ها طراحی شده اند استفاده کنید و این قوطی ها را به صورت کاملا اتوماتیک پر کنید و به فروش محصولات خود بپردازید.

نحوه پر کردن ظروف پلاستیکی ادویه جات

برای پر کردن ظروف پلاستیکی ادویه جات شما میتوانید از چندین روش استفاده کنید. اگر کسب و کار شما کوچک بوده و در حد خانگی است میتوانید به صورت دستی این کار را انجام دهید که نیاز مند استخدام نیرو کار و همچنین وزن کشی قوطی ها به صورت دستی است این کار میزان هدر رفت محصول شما را بسیار زیاد می کند و ممکن است به دلایل گوناگون نیرو های کار شما وزن دقیقی را در داخل قوطی ها پر نکنند و باعث ایجان نا رضایتی مشتریان در صورت کم بودن وزن قوطی و در صورت بیشتر بودن باعث ایجاد ضرر در کسب و کار شما شود.

روش دیگر به صورت مکانیزه است که همان گونه که گفته شد بسته بندی قوطی ادویه با این روش می تواند بهترین گزینه برای شما باشد و به دلیل استفاده از سیستم های الکترونیکی در این روش هیچ یک از مشکلات ذکر شده در روش دستی دیگر وجود ندارد و میتواند میزان سود دهی کسب و کار شما را به صورت چشمگیری بیشتر کند.

بسته بندی ادویه و مواد پودری در قوطی

ظروف فولادی یا بسته بندی فولادی چند کاراکتر برجسته و مهم دارند که عبارتند از: ایمنی و توانایی بازیافت بالا، قابلیت استفاده در سطوح گسترده، کاربردی بودن و عملکرد قابل قبول می باشد. در کل بسته بندی های فلزی در مقابل نفوذ گاز و رطوبت به شدت مناسب عمل می کند. نتیجه این عملکرد محافظت محصولی است که در آن بسته بندی شده است. این نوع بسته بندی از این لحاظ ایده آل به نظر می‌رسد که برای حمل و نقل نیاز به نگهداری در یخچال ندارد و نباید نگران فساد محصول درونشان، خارج از محیط سرد بود.

دستگاه بسته بندی قوطی

البته باید دقت کرد که وزن ظرف فلزی باید مناسب و سبک باشد. این ظروف توانایی بازیافت نیز دارند و از این لحاظ دوست دار محیط زیست اند. توانایی هک لوگو شرکت یا یک شکل، روی ظروف قوطی بسیار بهتر از ظروف پلاستیکی است. زیرا خاصیت چکش خوری دارند. در میان ظروف فلزی آلومینیوم برای محصولات پودری و ادویه جات مناسب تر است. این مهم به دلیل، توانایی آن برای جلوگیری از نفوذ عوامل ایجاد کننده فساد همچون نور، رطوبت و اکسیژن تلقی می شود. در نتیجه می‌توان آن را بسته بندی ایده آل ادویه، انواع پودر، آب میوه، انواع سبزیجات معطر و صد البته قهوه به شمار آورد.

از نکات مثبت آلومینیوم عدم واکنش آن با مواد بسته بندی و عدم ایجاد تغییر در بافت پودر و یا ادویه است. این نوع فلز در صنعت مواد غذایی، با عنوان ” غیر قابل نفوذ” نسبت به اکسیژن شناخته می شود. در نتیجه اکسید شدن و فساد پودریجات و ادویجات را به حداقل میزان خود می رساند.

البته انواع دیگری از فلزات نیز برای بسته بندی قوطی ادویه و مواد پودری مورد استفاده قرار می گیرند که باید بسیار دقت داشته باشید در خرید آن ها زیرا در بسیاری از موارد به دلیل ارزان تر کردن قیمت قوطی ها از مواد فلزی که میتوانند از فلزات سنگین تشکیل شوند استفاده می کنند که میتوانند برای بدن انسان بسیار مضر باشند زیرا این مواد با گذشت زمان به مواد داخل قوطی ها جذب می شوند و وارد بدن انسان می شوند.

نکته آخر

لازم به ذکر است درون ظروف فلزی اصولاً از جنس پلیمری به نام لاک پوشش داده می شود. نتیجتاً طعم و بو و همچنین مواد مغذی بهتر حفظ می شود. این ظروف در مقابل حرارت و ضربات مکانیکی نیز مصون بوده و به دلیل امکان بازیافت، باعث صرفه جویی اقتصادی می شوند. از دیگر ویژگی های برجسته بسته بندی قوطی ادویه و مواد پودری می توان به امکان جا به جایی آنها حین حمل و نقل و یا در خط تولید، با استفاده از خاصیت مغناطیسی و همچنین نفوذ ناپذیری نور خورشید به داخل آنها آن اشاره کرد.

ناگفته نماند که ظروف فلزی در مقابل نفوذ میکروب ها نیز ایمن هستند، پس از جهت توجه به نکات  بهداشتی نگرانی های کمتری را برای مصرف کننده و تولید کننده ایجاد می کنند. اگر شما هم از دستگاه های قوطی پرکن برای بسته بندی استفاده می کنید و یا تجربه خرید این دستگاه ها را دارید خوشحال می شویم تا تجربه خود را در پایین این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه

همین الان شمارتو وارد کن تا با شما تماس بگیریم

مشاوره البرز ماشین کرج