چه موادی را می توان با دستگاه بسته بندی ادویه بسته بندی کرد؟

چه موادی را می توان با دستگاه بسته بندی ادویه بسته بندی کرد؟ انواع مختلف دستگاه بسته بندی ادویه کدام اند؟ همگی در این مطلب جذاب و خواندنی.

چه موادی را می توان با دستگاه بسته بندی ادویه بسته بندی کرد؟ دستگاه ادویه یکی از دستگاه های پرکاربرد در خطوط تولید صنایع مختلف می باشد. در حقیقت برخلاف نام این دستگاه، از آن برای بسته بندی انواع مختلف محصولات پودری به جز ادویه جات نیز استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق تر این موضوع بپردازیم.

چه موادی را می توان با دستگاه بسته بندی ادویه بسته بندی کرد؟

دستگاه های ادویه با اسامی دیگری مانند دستگاه بسته بندی و دستگاه پرکن پودری در بازار به فروش می رسند. مهم ترین کاربرد این دستگاه این است که تمام محصولات پودری را درون قوطی کیسه یا ظروف مشابه توزیع کرده و در نهایت این ظروف را پلمپ می کند. به این ترتیب در طی مراحل تولید و رسیدن محصول به دست مشتریان از ریختن و هدر رفتن محصولات جلوگیری می شود. جنس بدنه این دستگاه ها از فولاد ضد زنگ می باشد که مقاومت بسیار بالایی دارد.

انواع مختلف دستگاه بسته بندی ادویه کدام اند؟

در یک دسته بندی کلی دستگاه های بسته بندی ادویه به دو نوع صنعتی و خانگی تقسیم بندی می شود. نوع صنعتی در ابعاد بزرگ تر و با قابلیت‌ های بیشتری در کارخانه ها و صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. نوع خانگی برای استفاده در منازل و کسب و کارهای کوچک گزینه بسیار مناسبی است.

یک دسته بندی دیگر برای دستگاه‌ های ادویه، تقسیم بندی آن بر مبنای چینش دستگاه است. از این حیث دستگاه های بسته بندی ادویه جات به دو نوع روتاری و خطی تقسیم می‌ شوند. تفاوت بین انواع دستگاه ادویه در نحوه عملکرد و مسیر بسته بندی می باشد. دستگاه‌هایی که با عنوان پرکن خطی تولید می شوند تمام مراحل پرکردن کیسه و قوطی ها و بسته بندی نهایی آن ها را در یک راستای خطی به اتمام می رسانند.

در این دستگاه ها مسیر شروع و پایان کار متفاوت است. پر کردن کیسه و قوطی ها از یک سمت شروع می‌ شود و مرحله نهایی بسته‌بندی و پلمپ کردن در سوی دیگر به اتمام می رسد. دستگاه های ادویه روتاری تمام مراحل فوق را به صورت یک سیکل گردشی انجام می دهند. در حقیقت در این دستگاه مرحله شروع و پایان کار در یک نقطه و کنار هم می باشد.

با توجه به توضیحات فوق مشخص است که دستگاه ادویه خطی نسبت به دستگاه روتاری نیازمند فضای بیشتری می باشد. همین وضعیت باعث شده تا بسیاری از افراد دستگاه بسته بندی ادویه کاری را به نوع سختی ترجیح دهند. در یک توصیه کلی می توان گفت که صاحبان صنایع هنگام خرید این دستگاه ها باید به فضای در دسترس توجه کرده و سپس دستگاه مد نظر خود را خریداری کنند.

این دستگاه برای بسته بندی چه موادی استفاده می شود؟

از انواع دستگاه های بسته بندی ادویه جات برای بسته بندی نمودن و پر کردن همه محصولاتی که حالت پودری دارند استفاده می شود. همه محصولات پودری درون انواع کیسه ها و قوطی ها ریخته و پلمپ می گردند. محصولات مختلفی از قبیل انواع شیرخشک و مکمل های پروتئینی، قهوه پودرشده، انواع مختلف آرد مثل آرد های گندم و ذرت و همه انواع ادویه جات به کمک این دستگاه ها بسته بندی می شوند.

  • کاربرد دستگاه در صنایع غذایی:

یکی از اصلی‌ترین صنایعی که از این دستگاه استفاده می کند، صنایع غذایی می باشد. در حقیقت در صنایع غذایی این دستگاه به عنوان دستگاه ادویه شناخته می شود. در صنایع غذایی برای بسته بندی انواع مختلف ادویه مثل نمک، فلفل، زردچوبه، شکر سفید و قهوه ای، آرد، کربنات و.. استفاده می شود.

  • کاربرد دستگاه در صنایع داروسازی :

گاه در صنایع دارویی برای بسته بندی کردن همه داروهایی که به شکل پودری در بازار وجود دارد استفاده می شود داروهای پودری در انواع مختلف شیشه و قوطی بسته بندی و پلمپ خواهند شد.

  • کاربرد دستگاه در صنایع شیمیایی :

این دستگاه در صنایع شیمیایی نیز به طور گسترده برای بسته بندی همه انواع مختلف مواد شیمیایی واکنش پذیر های لباسشویی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

  • کاربرد دستگاه در صنایع آرایشی و بهداشتی :

اصلی ترین کاربرد دستگاه ادویه در صنایع آرایشی و بهداشتی بسته‌بندی همه محصولات پودری مثل پودر بچه یا انواع شوینده‌ های دست و صورت می باشد.

  • کاربرد دستگاه در صنایع کشاورزی :‌

در صنایع کشاورزی از این دستگاه برای پر کردن همه انواع مختلف کود ها و سمومی که به صورت ارگانیک و غیر ارگانیک به بازار عرضه می‌شوند استفاده می گردد.

سخن پایانی

دستگاه ادویه از جمله دستگاه های محبوبی است که برای بسته بندی انواع مختلف محصولات پودری استفاده می شود. این دستگاه در انواع خانگی و صنعتی در بازار به فروش می رسند. دستگاه بسته بندی ادویه جایگاه مهمی در خطوط تولید صنایع غذایی، دارویی، شیمایی و… دارد. امیدواریم توانسته باشیم در این مطلب درباره اینکه چه موادی را می توان با دستگاه بسته بندی ادویه بسته بندی کرد؟ اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه