09108698783
شرکت دانش بنیان البرز ماشین کرج
شرکت دانش بنیان
شرکت دانش بنیان البرز ماشین کرج
دانش بنیان

3 تا از مشکلات رایج دستگاه بسته بندی ساشه

مشکلات رایج دستگاه بسته بندی ساشه، شامل مشکل در دوخت دادن بسته ها و همچنین مشکل در وزن کشی بسته ها و در نهایت مشکلات قرار گیری سلفون است که به آن ها پرداخته ایم

فهرست مطالب

یکی از پرکاربرد ترین دستگاه های بسته بندی که بسیاری از کسب و کار ها مخصوصا در صنایع غذایی و دارویی از آن برای بسته بندی محصولات خود استفاده میکنند دستگاه های بسته بندی ساشه می باشند که میتوانند محصولات شما را در وزن های کم و برای استفاده به صورت تک نفره بسته بندی میکند. اما دستگاه های بسته بندی ساشه هم مانند بسیاری از لوازم برقی دچار مشکلاتی می شوند و شما میتوانید با بررسی مواردی به سادگی متوجه شوید که این مشکل از کجای دستگاه می باشد و چگونه میتوانید آن را برطرف کنید.

مشکلات رایج دستگاه بسته بندی ساشه

ما در این مقاله میخواهیم تعدادی از مشکلاتی که میتوانید به سادگی برطرف کنید و نیازی به تکنسین های تخصصی ندارد را برای شما مطرح کنیم تا بتوانید به سادگی مشکلات دستگاه را برطرف کنید و بتوانید به تولید خود ادامه دهید زیرا در بسیاری از موارد مشکلات دستگاه ها ساده می باشد و نیازی به این که دستگاه را از مدار خارج کنید و سرعت تولید شما کاسته شود نیست بنا بر این با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

البته توجه داشته باشید در صورتی که مانند راهنمایی های گفته شده عمل کردین و مشکل شما برطرف نشد حتما باید با کارشناسان فنی شرکت تولید کننده دستگاه در تماس باشید تا به خوبی مشکلات شما برطرف شود و در صورتی که خود شما در سایر بخش های دستگاه تغییراتی ایجاد کنید و باعث مشکلاتی شود مسئولیت آن به عهده خود شما می باشد ما تنها مواردی را جهت بررسی و عیب یابی بیان میکنیم.

دوخت ندادن صحیح در هنگام بسته بندی

یکی از رایج ترین بخش ها که در دستگاه های بسته بندی ساشه باعث می شود که شما دچار مشکلاتی شوید بخش دوخت دادن دستگاه است که سلفون های بسته بندی شما را به صورت بالشی و یا سه طرف دوخت برای شما دوخت می دهد تا محصول شما به هیچ عنوان از آن خارج نشود اما این بخش به هر دلیلی میتواند دچار مشکلاتی شود و سلفون به خوبی دوخت داده نشود و یا این که دوخت ها ضعیف باشند و به سادگی باز شده و محصول از آن ها خارج شود.

برای برطرف کردن این مشکل اولین بخش که باید بررسی کنید میزان بار یا فشار باد دستگاه در خصوص دستگاه های بسته بندی پنوماتیک است. دستگاه های بسته بندی پنوماتیک برای آن که بتوانند دوخت را انجام دهند از نیرو باد برای انتقال قدرت استفاده میکنند زیرا جک های دستگاه برای آن که بتوانند دوخت را انجام دهند از نوع جک های بادی می باشند. باید اول از همه بررسی کنید که میزان بار نشان داده شده بر روی گیج دستگاه بر روی عدد 6 بار باشد و در صورتی که این عدد بر روی گیج دستگاه نشان داده نمیشد باید بررسی کنید که پمپ باد دستگاه به درستی کار میکند یا خیر.

مشکل در دوخت دستگاه بسته بندی ساشه

یکی از مشکلات دیگر این است که دوخت ها به درستی انجام داده نمی شود و یا این که بعد از دوخت به درستی برش داده نمی شوند و بسته ها از یک دیگر جدا نمی شوند در صورتی که مشکل شما به این صورت می باشد ابتدا باید بررسی کنید که محصول و یا اضافات سلفون به هر دلیلی به فک های دوخت بر اثر حرارت نچسبیده باشد و در صورت کثیف بودن فک های دوخت حتما آن را با استفاده از فرچه های سیمی به خوبی تمیز کنید. نکته اگر فک ها داغ باشد پلاستیک نرم می شود و بهتر پاک می شود.

در صورتی که فک ها را تمیز کردین و همچنان این مشکل وجود داشت باید دمای فک ها را بررسی کنید در بسیاری از موارد با عوض شدن نوع سلفون های بسته بندی و تغییر در ضخامت آن ها باید از دمای بالاتری استفاده کنید و میتوانید با بالاتر بردن دمای فک ها هم مشکل دوخت و هم مشکل برش را برطرف کنید. اما اگر دما را بالا بردین و مشکل همچنان وجود داشت ممکن است المنت های فک دوخت بر اثر کار کرد بالا دیگر نتوانند به خوبی دمای آن را تنظیم کنند و باید تعویض شوند که برای این کار میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

در آخر قسمتی که باید بررسی شود تیقه های برش دستگاه است در خیلی از موارد تیقه هایی که در فک دوخت وجود دارند بر اثر استفاده زیاد کند می شوند و دیگر نمی توانند به خوبی عمل برش را انجام دهند در این حالت باید تیقه ها را تعویض کنید که برای این کار میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و در صورت فنی بودن خود شما تیقه ها را تعویض کنید و یا با هماهنگی های انجام شده کارشناس فنی برای تعویض آن به شما مراجعه کند.

مشکلات رایج دستگاه بسته بندی ساشه، شامل مشکل در دوخت دادن بسته ها و همچنین مشکل در وزن کشی بسته ها و در نهایت مشکلات قرار گیری سلفون است که به آن ها پرداخته ایم

مشکل در وزن کشی محصول در دستگاه ساشه

یکی از مشکلاتی که خیلی مهم می باشد و خیلی از کسانی که از دستگاه بسته بندی ساشه استفاده میکنند و با آن مواجه می شوند مشکل در وزن بسته ها است و یا این که شما میخواهید محصول را در وزن بیشتری بسته بندی کنید و نمیتوانید دستگاه را با آن وزن تنظیم کنید حال برای برطرف کردن این مشکل باید چکار کنید. برای حل این مشکل اول باید بررسی کنید که دستگاه شما از چه نوع می باشد یعنی دستگاه بسته بندی ساشه پودر است یا گرانول زیرا تنظیم کردن این دستگاه ها با یک دیگر متفاوت است.

مشکل در وزن بسته های ساشه گرانول

اگر دستگاه بسته بندی شما از نوع گرانول می باشد و بسته های شما با وزن دقیقی بسته بندی نمی شوند باید کاپه ها یا همان بخش توزین دستگاه را بررسی کنید. ما در شرکت البرز ماشین کرج از سیستم های وزن کشی مانند دستگاه های بسته بندی توزین دار در دستگاه های بسته بندی ساشه استفاده میکنیم و تمامی این راهنمایی ها بیشتر بر روی دستگاه های شرکت البرز ماشین کرج قابل استفاده است زیرا ممکن است شما دستگاه را از شرکتی متفاوت خریداری کرده باشید و کاملا طراحی متفاوتی داشته باشد.

برای بررسی توزین ها اول بررسی کنید که نوع توزین به چه صورت است زیرا دستگاه بر اساس نیاز مشتری تولید می شود. در یک روش طراحی توزین ها با چرخش محصول را تخلیه میکنند به داخل بخش بسته بندی و در مدل دیگر در زیر آن ها درب وجود دارد که با باز شدن محصول به داخل بخش بسته بندی تخلیه می شود. معمولا سیستم چرخشی برای محصولات ریز مانند دانه های شکر استفاده می شود. اما اگر سیستم تخلیه به صورت چرخشی نمی باشد بررسی کنید که جک های بخش توزین عمل کرد درستی دارند یا خیر و این که به درستی بسته می شوند.

در بسیاری از موارد با بسته نشدن درست درب توزین ها محصول ریزش داشته و به بخش بسته بندی وارد می شود که باعث می شود که وزن نهایی بسته ها تغییر کند. قسمت دیگر کالیبره کردن توزین های دستگاه است. در خیلی از موارد بر اثر مشکلات یا به وجود آمدن باگ هایی ممکن است سیستم وزن کشی دستگاه دچار خطا شود و باید یک بار وزنی که باید دستگاه آن را بسته بندی کند کالیبره شود.

کالیبره کردن دستگاه ساشه گرانول

برای کالیبره کردن ابتدا باید وارد بخش توزین ها شوید و به صورت دستی تمامی توزین ها را تخلیه کنید تا هیچ محصولی در داخل توزین ها باقی نماند. بعد از تخلیه باید وارد بخش کالیبره کردن شوید در این بخش مشاهده میکنید که یک عدد در زیر هر یک از توزین ها نشان داده می شود و ثابت است این عدد وزن مورد نظر شما جهت بسته بندی است و یک عدد که به صورت متغیر بوده و عددی است که دستگاه آن را به وسیله سنسور ها اندازه گیری میکند.

در زیر هر توزین یک کلید به اسم صفر کن وجود دارد که با فشردن آن عدد متغیر صفر می شود و ثابت می شود در این زمان شما باید یک سنگ ترازو یا یک بسته با وزن دقیق را بر روی هر یک از توزین ها قرار دهید تا سنسور دستگاه وزن آن را اندازه بگیرد و بعد از اندازه گیری وزن دوباره کلید صفر کن را میزنید تا وزن مورد نظر شما به درستی ثابت شود این کار را باید یک به یک با هر یک از توزین ها انجام دهید تا تمامی توزین ها به خوبی کالیبره شوند.

مشکل در وزن کشی پرکن ساشه پودری

در خصوص دستگاه های بسته بندی ساشه پودری سیستم های وزن کشی کاملا متفاوت می باشد این دستگاه ها بر اساس میزان چرخش ماردون دستگاه وزن را تنظیم می کند به این صورت که تکنسین ها بررسی میکنند که با هر بار چرخش ماردون دستگاه چند گرم از محصول مورد نظر شما به داخل بخش بسته بندی انتقال پیدا میکند و ممکن است بر اثر مشکلاتی این سیستم دچار اختلال شود و ماردون بیشتر و یا کمتر چرخش داشته باشد و محصول در وزن دقیقی به بخش بسته بندی انتقال پیدا نکند.

در این صورت شما میتوانید با بخش فنی ما در شرکت البرز ماشین کرج تماس حاصل نمایید تا شما را راهنمایی کنند که به چه صورت میزان چرخش ماردون را با وزن مورد نظر خود تنظیم کنید و بعد از تنظیم کردن ماردون این مشکل به صورت کامل برطرف می شود و محصول به صورت دقیق به بخش بسته بندی انتقال پیدا میکند.

برهم خوردن دکل سلفون دستگاه بسته بندی ساشه

در خیلی از موارد بر هم خوردن تنظیمات دکل دستگاه که سلفون در داخل آن قرار میگیرد باعث می شود که سلفون به خوبی به بخش بسته بندی وارد نشود و دوخت دستگاه دچار مشکلاتی شود و باید این بخش به خوبی تنظیم شود. دستگاه های بسته بندی ساشه بر خلاف دستگاه های بسته بندی توزین دار سلفون در قسمت جلویی دستگاه نصب می شود به همین دلیل تنظیم کردن سلفون بر روی دکل دستگاه بسیار ساده تر است.

دستگاه های بسته بندی ساشه شرکت البرز ماشین کرج به صورت پیش فرض بر اساس سایز یا عرض سلفون های شما تنظیم می شوند. بر این اساس راهنما هایی بر روی دکل دستگاه نصب می شود تا سلفون به درستی هدایت شود اما ممکن است بعد از مدت زمانی بر اثر نصب سلفون های جدید این راهنما ها جا به جا شود در این حالت شما باید این راهنما ها را به گونه ای تنظیم کنید که سلفون دقیقا از میان آن ها عبور کند و امکان جا به جایی به کناره ها وجود نداشته باشد و همچنین سلفون دقیقا از وسط هر قسمت عبور کند تا به صورت یک دست و مساوی وارد لوله یقه دستگاه شود.

کلام آخر

ما در این مقاله به 3 تا از مشکلات رایج دستگاه های بسته بندی ساشه پرداخته ایم که میتوانید آن ها را به سادگی و طبق راهنمایی های گفته شده برطرف کنید اما مشکلات دیگری هم در این میان ممکن است به وجود بیاید که برای برطرف کردن آن ها نیاز به یک متخصص دارید و حتما باید با بخش فنی شرکت البرز ماشین کرج در تماس باشید تا با مراجعه به شما این مشکلات را برطرف کنند.

برطرف کردن این مشکلات نیاز به یک متخصص دارد البته باید توجه داشته باشید ممکن است ساختار دستگاه شما در صورتی که از شرکت دیگری دستگاه را خریداری کرده باشید کاملا متفاوت باشد و موارد گفته شده در این مقاله بر روی دستگاه های شما قابل اجرا نباشد.

اگر شما هم تجربه خرید و یا استفاده از دستگاه های بسته بندی ساشه را دارید و با مشکلاتی مشابه رو برو شده اید خوشحال می شویم تا آن را با ما در پایین این مقاله به اشتراک بگذارید. در صورتی که میخواهید به خرید دستگاه های بسته بندی ساشه بپردازید و یا از قیمت آن ها اطلاع پیدا کنید به سادگی میتوانید به وسیله شماره های ثبت شده در پایین سایت با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه