09108698783
شرکت دانش بنیان البرز ماشین کرج
شرکت دانش بنیان
شرکت دانش بنیان البرز ماشین کرج
دانش بنیان

مشکلات رایج دستگاه بسته بندی توزین دار

مشکلات رایج دستگاه بسته بندی توزین دار شامل دوخت ندادن ، وزن کشی نا درست بسته ها و همچنین به هم ریختن دکل سلفون است که در این مقاله به آن ها پرداخته ایم

فهرست مطالب

رفع مشکلات رایج دستگاه بسته بندی توزین دار

یکی از ماشین آلات بسته بندی که امروزه برای بسته بندی انواع محصولات گرانولی مورد استفاده قرار میگیرد دستگاه های بسته بندی توزین دار می باشند که به دلیل دارا بودن سیستم های دقیق وزن کشی معروف می باشند اما این دستگاه ها مانند بسیاری دیگر از دستگاه های بسته بندی در داخل بازار دچار مشکلاتی می شوند و ممکن است این مشکلات ساده که میتوان آن ها را به سادگی برطرف کرد بر روی تولید و بسته بندی شما در خط تولید تاثیر بگذارد.

ما در این مقاله میخواهیم به 3 تا از مهم ترین و رایج ترین مشکلاتی که برای دستگاه های بسته بندی توزین دار به وجود می آید بپردازیم و شما را راهنمایی کنیم تا اگر به این مشکلات برخورد کردین به سادگی آن ها را برطرف کنید و دستگاه را راه اندازی کنید البته شما میتوانید در صورتی که از شرکت البرز ماشین کرج اقدام به خرید این دستگاه نموده اید با ما تماس بگیرید و راهنمایی های بیشتری از تیم فنی ما دریافت نمایید.

مشکل وزن کشی دستگاه توزین دار

یکی از رایج ترین مشکلات دستگاه های بسته بندی توزین در بخش وزن کشی دستگاه است که ممکن است بعد از مدتی به هر دلیلی مانند خطا های پیش آمده به وسیله اپراتور ها این بخش دچار مشکلاتی شود و بسته بندی ها را به وزنی بیشتر از مقدار مورد نظر شما و یا کمتر برای شما ایجاد کند و این مشکل میتواند بر روی برند شما و همچنین میزان هدر رفت محصول شما تاثیر گذار باشد.

حال چگونه باید این مشکل را برطرف کرد اول از همه باید حتما مطمئن شویم که درب بخش های توزین دستگاه به خوبی بسته می شود یا خیر زیرا ممکن است به هر دلیلی جک های درب توزین ها به خوبی بسته نشوند و محصول از داخل توزین ریزش داشته باشد به بخش بسته بندی حتی ممکن است این مشکل تنها برای یکی از توزین ها به وجود آمده باشد ولی به دلیل ریزش وزن بسته هایی که با سایر توزین ها وزن کشی شده اند تغییر میکند.

قسمت دیگری که باید حتما بررسی شود کالیبره بودن توزین ها است. بعضی از مواقع به دلیل خاموش و روشن شدن دستگاه و باقی ماندن محصول در داخل توزین ها میتواند باعث شود خطا هایی در بخش نرم افزاری دستگاه به وجود بیاید و باعث این مشکل شود برای کالیبره کردن توزین ها شما میتوانید از راهمای داخل دستگاه استفاده کنید و یا طبق این راهنما که در ادامه بیان می شود عمل کنید.

برای کالیبره کردن اول از همه اطمینان پیدا کنید که محصولی در داخل توزین ها نباشد و برای این کار بهتر است از منو دستی دستگاه توزین ها را به صورت دستی یک به یک تخلیه کرده تا کاملا خالی از هرگونه محصول شوند. بعد از این کار وارد منو کالیبره کردن می شوید در این منو توزین ها را دانه به دانه مشاهده میکنید که در قسمت پایینی آن ها وزن مورد نظر شما مثلا 500 گرم ثبت شده و در قسمت دیگر یک وزن که تغییر میکند مشاهده میکنید.

اگر دقت داشته باشید کلیدی به اسم صفر کن وجود دارد با فشردن این کلید عدد متغیر صفر می شود در این زمان شما یک سنگ ترازو را با وزن دقیق مورد نظر خود بر روی توزین مورد نظر خود قرار میدهید تا سنسور های دستگاه آن را اندازه بگیرند و بعد از ثابت شدن کلید کالیبره کردن را میزنید تا عدد ذخیره شود در این زمان توزین های دستگاه کالیبره شده است و این مشکل برطرف شده است. البته دقت داشته باشید قبل از این کار باید عدد مورد نظر خود را در بخش مربوطه باید وارد کنید تا دستگاه بر اساس آن وزن کالیبره شود.

دوخت ندادن یا ناقص دوخت دادن سلفون

یکی دیگر از مشکلاتی که در این دستگاه ها پیش می آید این است که سلفون مورد نظر شما که برای بسته بندی استفاده می کنید از قسمت پایین و بالا و یا قسمت پشت به خوبی دوخت داده نمی شود به وسیله فک های حرارتی دستگاه و محصول از داخل بسته ها به بیرون میریزد که یک مشکل بسیار بزرگ می باشد و حتما باید برطرف شود. برای این مشکل حتما باید طبق مطلب گفته شده عمل کنید.

اول از همه دقت کنید که محصول از قسمت پشت بسته ها خارج می شود یا از قسمت پایین و بالای بسته ها که دوخت و برش داده می شود که برای حل این مشکل در هر صورت باید به یک روش جدا گانه عمل کنید. اولین بخش که بررسی میکنید اگر دستگاه شما به صورت پنوماتیک می باشد و با نیرو باد کار میکند میزان بار دستگاه یا همان فشار باد دستگاه است که میتوانید با بررسی گیج موجود بر روی دستگاه آن را بررسی کنید که میزان بار حتما باید روی عدد 6 باشد تا به خوبی دوخت داده شود.

مشکل دوخت سلفون دستگاه توزین دار

قسمت بعدی که باید بررسی کنید فاصله میان فک عمودی با سلفون و لوله یقه دستگاه است مخصوصا زمانی که محصول از پشت سلفون به بیرون میریزد. این فاصله باید به میزانی باشد که هم فک دوخت عمودی به سلفون نچسبد که باعث آب شدگی سلفون شود و هم زیاد فاصله نداشته باشد که دوخت داده نشود که تنظیم کردن آن به وسیله تکنسین های ما در شرکت البرز ماشین صورت میگیرد و اگر به هر دلیلی این فاصله برهم خورد شما میتوانید با چرخاندن مهره های موجود در پشت فک عمودی این فاصله را تغییر دهید و با سلفون تنظیم کنید.

مورد دیگر که خیلی مهم است بررسی میزان حرارت فک های دستگاه است در خیلی از موارد ممکن است شما با تغییر سلفون های بسته بندی دچار این مشکل شوید و به خوبی عمل دوخت صورت نگیرد در این موارد شما با بالاتر بردن میزان حرارت فک ها در داخل منو دستگاه میتوانید این مشکل را برطرف کنید. البته این مشکل بیشتر زمانی پیش می آید که سلفون جدید ضخامت بیشتری داشته باشد.

دقت داشته باشید در بعضی از موارد المنت های دستگاه دچار مشکلاتی می شوند و به خوبی حرارت بخش دوخت را به میزان مورد نظر شما نمی رسد و این مشکل به وجود می آید که در این حالت با بالاتر بردن حرارت مشکل برطرف می شود یا این که باید با شرکت تماس بگیرید تا نیرو های پشتیبانی برای تعویض المنت مراجعه کنند و یا شما را راهنمایی کنند تا این کار را انجام دهید. اما اگر مشکل در بخش بالا و پایین بسته ها وجود داشت باید چکار کنید تا عمل دوخت به خوبی صورت بگیرد.

برای برطرف کردن مشکل این بخش اول از همه باید دقت داشته باشید که فک ها تمیز باشد زیرا در بسیاری از موارد مقداری از محصول در لای فک ها که حرارت بالایی دارند آب می شود و می چسبد و یا این که سلفون های شما به مرور زمان با دارا بودن اضافاتی آب شده و بر روی فک ها می چسبد شما برای حل این مشکل باید فک ها را با استفاده از یک فرچه سیمی کاملا پاک کنید تا این اضافات از روی فک ها پاک شود.

بعد از این کار مانند بالا باید حرارت و میزان باد دستگاه را در صورت پنوماتیک بودن دستگاه بررسی کنید اما یک تفاوتی که وجود دارد ممکن است تیغه های دستگاه که در این بخش وجود دارد و همزمان عمل دوخت و برش را انجام میدهند هم دچار خرابی شده باشند و یا کند شده باشند در این حالت باید تیغه ها را تعویض کنید که برای این کار باید نیرو های متخصص شرکت به شما مراجعه کنند و در صورت دارا بودن دانش فنی با شرکت تماس گرفته تا شما را برای این کار راهنمایی کنند.

مشکلات رایج دستگاه بسته بندی توزین دار شامل دوخت ندادن ، وزن کشی نا درست بسته ها و همچنین به هم ریختن دکل سلفون است که در این مقاله به آن ها پرداخته ایم

به هم ریختن تنظیمات دکل سلفون

یکی دیگر از مشکلات رایج که در دستگاه های بسته بندی توزین دار برهم خوردن تنظیمات مربوط به دکل سلفون است که این وظیفه را دارد که سلفون را به خوبی به قسمت بسته بندی یا همان لوله یقه دستگاه هدایت کند اما به هر دلیلی مانند تعویض سلفون دستگاه و یا بر خورد اجسام به این قسمت دستگاه تنظیمات دکل دستگاه برهم می خورد و سلفون به خوبی به بخش بسته بندی هدایت نمی شود.

اگر سلفون دستگاه به درستی هدایت نشود باعث می شود که به خوبی سلفون در جلو فک های دوخت قرار نگیرد و دوخت به درستی انجام نشود اما برای تنظیم این بخش باید چکار کنیم. برای برطرف کردن این مشکل یک دستگیره در قسمت موتورخانه دستگاه وجود دارد که میتوانید آن را به سمت چپ و راست بچرخانید با چرخاندن این قسمت مشاهده میکنید که سلفون به آهستگی به چپ و راست هدایت می شود و شما باید به گونه ای این بخش را تنظیم کنید که سلفون کاملا وسط در وسط به لوله یقه هدایت شود و اگر دقت کنید از هر دو طرف به یک اندازه سلفون وارد لوله یقه شود.

ما در شرکت البرز ماشین کرج راهنما هایی را بر روی دکل و همچنین بخش هایی که سلفون از آن عبور میکند قرار میدهیم و در این بخش ها به ندرت پیش می آید که تغییر ایجاد شود و در بیشتر موارد در قسمتی که سلفون در آن نصب می شود این مشکل به وجود می آید مخصوصا زمانی که میخواهید سلفون جدید را در داخل دستگاه نصب کنید.

کلام آخر

ما در این مقاله شما را با 3 تا از مهم ترین مشکلات رایج دستگاه بسته بندی توزین دار آشنا کردیم و راهنمایی هایی را در اختیار شما قرار دادیم تا بتوانید متوجه شوید که مشکل از کجای دستگاه میتواند باشد و بعد به برطرف کردن آن ها بپردازید البته این مشکلات بیشتر در بخش مکانیکی دستگاه می باشد و در بسیاری از موارد سیستم های هوشمند دستگاه مشکلاتی که در بخش های برقی دستگاه وجود دارد را در صفحه نمایش دستگاه به شما نشان می دهد.

شما میتوانید با استفاده از این راهنمایی به سادگی این مشکلات را برطرف کنید همچنین در صورتی که از شرکت البرز ماشین کرج این دستگاه را خریداری کرده اید یا اگر دستگاه شما از برند البرز ماشین کرج می باشد میتوانید با ما به وسیله شماره های ثبت شده در داخل سایت در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند به این دلیل میگوییم که اگر از ما خریداری کرده اید. ممکن است این راهنمایی بر روی دستگاه های تولیدی به وسیله سایر شرکت ها جواب گو نباشد و آن شرکت ها تغییراتی در دستگاه های خود ایجاد کرده باشند.

اگر میخواهید به خرید دستگاه های بسته بندی توزین دار شرکت البرز ماشین بپردازید به سادگی می توانید به وسیله شماره های ثبت شده در داخل سایت با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید و همچنین میتوانید به صورت حضوری به شرکت مراجعه کرده و از نزدیک با دستگاه ها آشنا شوید. اگر شما هم تجربه خرید و یا تعمیر این دستگاه را دارید خوشحال می شویم تا آن را در پایین این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه