09108698783
شرکت دانش بنیان البرز ماشین کرج
شرکت دانش بنیان
شرکت دانش بنیان البرز ماشین کرج
دانش بنیان

راهنمای جامع انواع دستگاه‌ های پرکن قوطی و نحوه عملکرد آن‌ ها

طرز کار انواع دستگاه پرکن قوطی یکی از مواردی است که برای خیلی از ما جالب و یا سوال می باشد. ما در این مقاله به طرز کار قوطی پرکن پودری و گرانول پرداخته ایم

یکی از انواع ظروف که محصولات گوناگونی در داخل آن ها بسته بندی می شود قوطی ها می باشند که به دلیل ساختار محکم و مقاوم خود میتوانند از آسیب دیدن محصولات شما جلوگیری کنند و همچنین به دلیل ظاهر زیبا و منظم قوطی ها و حمل و نقل آن ها بسیار ساده بوده و در فروشگاه ها در نظر خریداران بسیار جذاب تر می باشند. ما در این مقاله میخواهیم به طرز کار انواع دستگاه پرکن قوطی بپردازیم و شما را راهنمایی کنیم تا متوجه شوید که بسته به نیاز شما کدام دستگاه برای شما مناسب است.

اگر دقت کرده باشید در بازار محصولات گوناگونی بسته به نوع ساختار آن ها در داخل قوطی ها بسته بندی می شوند مانند انواع ادویه ها و یا محصولات گرانولی مانند خشکبار مانند پسته، فندق یا سایر محصولات مشابه و شاید فکر کنیم که تمامی این بسته بندی ها به وسیله یک دستگاه صورت میگیرد ولی باید گفت خیر دستگاه های بسته بندی قوطی بر اساس ساختار محصول شما تغییر می کنند.

طرز کار انواع دستگاه پرکن قوطی

برای آن که متوجه شویم که طرز کار دستگاه های قوطی پرکن به چه صورت می باشد ابتدا باید به نوع ساختار محصول خود توجه داشته باشیم که بطور کلی محصولات به دو دسته پودر و گرانول تقسیم بندی می شوند. در خصوص محصولات پودری باید به چند نکته در هنگام بسته بندی توجه داشته باشیم اول این که محصولات پودر معمولا به یک دیگر می چسبند و مدام باید زیر رو شوند در داخل دستگاه تا از این اتفاق جلوگیری شود به همین دلیل در داخل مخزن محصولات پودری از همزن های مخصوصی استفاده می شود تا از این اتفاق جلوگیری شود.

حال تخصصی تر به دستگاه قوطی پرکن پودری میپردازیم. این دستگاه ها معمولا از چند بخش اصلی تشکیل می شوند بخش اول مخزن دستگاه است. مخزن دستگاه معمولا به صورت حرمی شکل و یا یک قیف طراحی می شود که باعث می شود که هم محصول راحت تر از مخزن خارج شود و هم می توان در داخل آن به دلیل شکل دایره مانند آن یک همزن قرار داد. در بالای این مخزن ها از یک سنسور برای بررسی میزان حجم محصول در داخل مخزن استفاده میکنند.

طرز کار قوطی پرکن پودری

این سنسور برای این هدف می باشد که اگر حجم محصول شما از یک میزان مشخصی کمتر شد و یا بیشتر شد به دستگاه فرمان دهد تا دستگاه بالابر را روش و یا خاموش کند تا دستگاه بتواند با بالاترین سطح بهره وری و بدون توقف برای شما عمل بسته بندی را انجام دهد. معمولا در داخل قوطی پرکن های پودری از این سنسور و همچنین بالابر استفاده میکنند زیرا محصولات پودری گرد دارند و اگر به صورت دستی محصول به مخزن انتقال پیدا کند ممکن از مقدار زیادی از محصول به صورت گرد در هوا پخش شود و میزان هدر رفت شما زیاد شود این کار از هدر رفت محصول شما به خوبی جلوگیری میکند.

سپس محصول به وسیله ماردون های دستگاه اندازه گیری می شوند و بسته به سایز قوطی های شما تنظیم می شوند تا به اندازه دقیق از قسمت نازل دستگاه محصول خارج شود. فرمان انتقال محصول زمانی در دستگاه صادر می شود که قوطی که بر روی نوار نقاله دستگاه قرار گرفته است بعد از آن که به قسمت نازل دستگاه رسید و سنسور ریل قوطی را شناسایی کرد فرمانی را صادر میکند که هم قوطی به وسیله بازویی هایی ثابت شود در زیر نازل و همزمان فرمان به دستگاه داده می شود که محصول را به اندازه تعیین شده به داخل قوطی انتقال دهد.

کلیه این تنظیمات و طرز کار قوطی پرکن پودری مانند فرمان انتقال محصول و همچنین تنظیمات مربوط به وزن مورد نظر به وسیله یک صفحه نمایش رنگی یا همان سیستم های هوشمند PLC و HMI دستگاه صورت میگیرد همچنین این سیستم های هوشمند یک رابط کاربری کاملا مناسب را در اختیار شما قرار می دهند و دارای سیستم های هوشمند عیب یابی می باشند و در صورت وجود هر گونه خطا آن را به شما اعلام می کند.

طرز کار انواع دستگاه پرکن قوطی یکی از سوالاتی است که برای خیلی از ما پیش می اید که در این مقاله به آن پرداخته ایم

طرز کار قوطی پرکن گرانول

حال اگر محصول شما به صورت دانه ای می باشد مانند خشکبار باید از قوطی پرکن های گرانول استفاده کنید. نحوه عملکرد قوطی پرکن های گرانولی کاملا با دستگاه قوطی پرکن پودری به غیر از قسمت ریل دستگاه متفاوت می باشد. دستگاه های قوطی پرکن گرانولی دارای سیستم های دقیق وزن کشی برای اندازه گیری وزن محصولات می باشند و همچنین میتوانید بسته به وزن مورد نیاز خود آن ها را تنظیم کنید. این دستگاه ها دارای بخش هایی برای وزن کشی محصول می باشند که به آن ها توزین گفته می شود و وظیفه اندازه گیری وزن محصولات را دارند.

دستگاه های قوطی پرکن گرانولی در شرکت البرز ماشین کرج در دو مدل 2 توزین و همچنین 4 توزین به تولید میرسند. توزین ها در اصل همان بخش های وزن کشی محصول می باشند و هرچه تعداد این توزین ها بیشتر باشد دستگاه میتواند همزمان تعدادی بیشتر از محصول را وزن کشی کند و آماده انتقال آن به داخل قوطی ها شود.

طرز کار پرکن قوطی گرانول

طرز کار این دستگاه به این صورت است که ابتدا محصول به وسیله یک نیرو انسانی و یا بالابر به داخل مخزن دستگاه انتقال پیدا میکند و محصول به وسیله سینی های دستگاه به داخل توزین ها انتقال پیدا میکند تا به خوبی وزن کشی شوند. بعد از آن که وزن هر بسته به میزان مورد نظر شما برسد ویبره دستگاه متوقف می شود تا محصول دیگر به داخل توزین انتقال پیدا نکند. در این زمان دستگاه متوجه می شود که کدام توزین برای تخلیه به داخل قوطی ها آماده است و بعد از قرار گیری قوطی در زیر نازل دستگاه توزین مورد نظر به داخل قوطی تخلیه می شود.

دستگاه های قوطی پرکن گرانول هم مانند دستگاه های قوطی پرکن پودری دارای سیستم های PLC و HMI می باشند که قابلیت برنامه ریزی دارند و همچنین یک پنل مدیریت کامل و دقیق را در اختیار شما قرار می دهد. نکته ای که در خصوص این دستگاه ها وجود دارد این است که برای آن که به هیچ عنوان محصول بیش از اندازه وزن کشی نشود بهتر است که توزین ها به صورت روزانه یا یک روز در میان کالیبره شوند.

نحوه کالیبره کردن توزین ها در دستگاه های شرکت البرز ماشین کرج به این صورت است که ابتدا شما باید یک سنگ ترازو یا یک وزنه با وزن دقیق در اختیار داشته باشید و وارد منو مخصوص کالیبره کردن دستگاه شوید. در این منو ابتدا در قسمت مربوطه وزن مورد نظر خود را وارد میکنید و بهتر است وزنه شما هم به همان اندازه که میخواهید محصول را بسته بندی کنید باشد.

ابتدا گزینه صفر کن را میزنید تا وزن ثبت شده در دستگاه صفر شود و بعد وزنه را بر روی توزین ها یک به یک قرار میدهید و مشاهده میکنید که سنسور ها وزن مورد نظر شما را نشان میدهند بعد از ثابت شدن عدد گزینه کالیبره کردن را میزنید تا وزن مورد نظر در حافظه دستگاه ثبت شود.

البته نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که قبل از کالیبره کردن از این که هیچ محصولی در داخل توزین ها از قبل وجود ندارد اطمینان پیدا کنید و توزین ها را به صورت دستی تخلیه کنید تا کاملا خالی باشند. برای کالیبره کردن در داخل منو دستگاه بابت هر یک از توزین ها یک کلید کالیبره کردن مجزا تعریف شده است.

طرز کار پرکن قوطی گرانول را میتوانید در این مقاله مطالعه کنید و هرچه بیشتر با این دستگاه و نحوه عملکرد آن آشنا شوید.

طرز کار دستگاه درب زن اتوماتیک

یکی دیگر از دستگاه هایی که شما برای استفاده از دستگاه های قوطی پرکن نیاز دارید دستگاه های درب زن می باشند البته اگر میخواهید سرعت عمل خط تولید شما بالا برود. این دستگاه دارای یک ریل مانند جلو دستگاه های قوطی پرکن است و بعد از آن که قوطی ها پر شدند بر روی ریل این دستگاه قرار میگیرد و درب قوطی ها به سیله یک اپراتور بر روی قوطی ها گذاشته می شود. قوطی ها یک به یک به قسمت مربوط به درب زن میرسند و بعد از آن که سنسور دستگاه قوطی را شناسایی کند قوطی متوقف و قسمت چرخان دستگاه به پایین آمده و درب قوطی ها را میبندد.

استفاده از این دستگاه میتواند سرعت بسته بندی را بسیار بیشتر کند و همچنین دخالت دست را در خط تولید شما بسیار کاهش دهد. کلیه دستگاه های گفته شده دارای 18 ماه گارانتی و همچنین 15 سال خدمات پس از فروش می باشند و شما میتوانید با خیالی آسوده به خرید این دستگاه ها بپردازید.

کلام آخر

ما در این مقاله شما را با طرز کار دستگاه های قوطی پرکن شرکت البرز ماشین آشنا کرده ایم و سعی بر آن داشتیم که یک آموزش اولیه را در اختیار شما قرار دهیم البته نا گفته نماند در صورتی که شما هر یک از این دستگاه ها را خریداری کنید تکنسین های نصب که برای راه اندازی دستگاه مراجعه می کنند کلیه این آموزش ها و حتی نکات مورد نیاز بر اساس محصول مورد نظر شما را در اختیار شما قرار میدهد.

در صورتی که میخواهید به خرید هر یک از این دستگاه ها بپردازید به سادگی میتوانید به شرکت البرز ماشین کرج مراجعه کرده و از نزدیک با این دستگاه ها آشنا شوید و در صورت امکان میتوانید محصول خود را با دستگاه ها تست کرده و بسته بندی کنید. شما میتوانید به صورت تلفنی و یا در پیام رسان های گوناگون به وسیله شماره های ثبت شده در پایین سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید میتوانید حتی بدون مراجعه به شرکت به خرید دستگاه ها بپردازید. اگر شما هم تجربه خرید و یا استفاده از دستگاه های قوطی پرکن را دارید خوشحال می شویم آن را در پایین این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه