دستگاه های خشک کن میوه خانگی

خشک کن میوه خانگی و نحوه کارکرد دستگاه میوه خشک کن خانگی بر اساس نوع جریان هوای گرم به دو دسته تقسیم می شود. این دو جریان به صورت عمودی یا افقی است.

با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی دور از ذهن نیست که این روزها، بسیاری افراد رو به کسب و کار خانگی بیاورند. ناگفته نماند که در این میان دستگاه خشک کن میوه خانگی میان خیل عظیمی از کارجویان که به دنبال یک کسب و کار سودآور در محیط کوچک خانه هستند، محبوب گردیده است. با استفاده از این خشک کن ها می توان از گیاهان دارویی تا قارچ، لواشک، میوه و انواع سبزیجات را در ابعاد غیر صنعتی خشک و تولید کرد.

این دستگاه ها در اندازه های متفاوت و اشکال و مدل های مختلف تولید و عرضه می شوند. شما می‌توانید به عنوان خریدار با توجه به میزان هزینه ای که می ‌توانید صرف کنید و ظرفیتی که برای تولید در نظر دارید اقدام به خرید نمایید. تا انتهای این مقاله همراه باشید تا برخی خصوصیات دستگاه های خشک کن میوه خانگی را به شما معرفی کنیم.

خصوصیات فیزیکی عمومی یک خشک کن میوه خانگی

یک دستگاه خشک کن خانگی می‌تواند تا پنج طبقه داشته باشد. به عبارتی هر طبقه یک سینی به حساب می آید و هر کدام از این سینی ها روی یکدیگر سوار می شود. جالب است بدانید که وجود این طبقات بسیار بهتر به شما کمک می کند تا چند نوع میوه را همزمان خشک کنید. البته تعداد سینه ها می تواند در برخی از انواع بین ۴ تا ۱۰ سینی هم تخمین زده شود. در بسیاری از این دستگاه ها شما میتوانید سینی ها را تا ۳۶۰ درجه بچرخانید.

اغلب خشک کن های میوه خانگی در ابعاد کوچک و با توانایی چرخش تا ۳۶۰ درجه و امکان جدا شدن سینه ها طراحی می شوند. پیشنهاد می شود تا میوه یا هر نوع ماده خوراکی که قصد خشک کردنش را دارید در اسلاید های بسیار نازک یعنی تا ۵ میلیمتر در این سینی ها قرار دهید. جالب است بدانید، برخی دیگر از انواع خشک کن های خانگی این قابلیت را دارند تا سینی هایشان را با فاصله از یکدیگر قرار دهید.

در کل خشک کن میوه خانگی مصرف برق پایینی دارد. البته در این حیطه خاص باید به برند آن نیز توجه شود. هنگام انتخاب این نوع خشک کن های کوچک، توجه کنید که دستگاه باید قابلیت پخش یکنواخت حرارت را در طول زمان معین و کوتاه داشته باشد.

خشک کن خانگی

البته اکثر خشک کن ها دارای صفحه دیجیتال هستند که می توانید همه این موارد را در کنار زنگ هشدار پایان خشک کردن، تنظیم کنید. اصولاً این دستگاه ها دارای بدنه از جنس پلاستیک هستند که به شما اجازه می‌دهد تا آنها را در ماشین ظرفشویی بشویید. توان کارکرد خشک کن میوه تا 500 وات تخمین زده می شود. دما نیز در خشک کن میوه خانگی معمولاً مابین ۴۰ تا ۷۰ درجه سانتیگراد قابلیت تنظیم دارد. برخی از این دستگاه ها دارای سینی های مشبک هستند که همین مسئله کمک می‌کند تا موج گرما به راحتی از فاصله بین اسلایس میوه ها عبور کند.

ناگفته نماند که برخی خشک کن های خانگی با ظرفیت تحویل بالغ بر ۸ الی ۱۰ کیلو میوه خشک در یک روز نیز طراحی شده اند. اما بیشتر این نوع خشک کن ها که مصارف غیر خانگی دارند، حجم کمتری از این میزان را به شما تحویل می دهند. البته بهتر است بدانید، مزیت خشک کن خانگی، جای کمی است که در آشپزخانه شما اشغال می کند. در آخر اینکه هنگام خرید بهتر است تا خشک کنی که دارای پایه ضد لغزش است انتخاب کنید. این کار امکان لیز خوردن دستگاه خشک کن را کم می کند.

خشک کن خانگی

نحوه کارکرد دستگاه میوه خشک کن خانگی

 خشک کن میوه خانگی بر اساس نوع جریان هوای گرم به دو دسته تقسیم می شود. این دو جریان به صورت عمودی یا افقی در دستگاه حرکت می کنند.

در آن دسته ای که از جریان عمودی بهره برده اند، گرما از کف دستگاه به سمت بالا هدایت می شود. اصولاً این نوع خشک کن ها شکل گرد دارند و درب آنها از قسمت بالا باز می گردد و سینی ها نیز در ساختارشان، روی هم قرار داده می شوند. این نوع دستگاه ها عموما تنها به منظور خشک کردن میوه مناسب هستند و کوچک تر از نوع افقی ساخته می شوند. ضمن اینکه انتقال گرما در انواع که نوع جریان در آنها افقی است بسیار بهتر صورت می گیرد.

این خشک کن ها هم برای میوه مناسب است و هم برای خشک کردن سبزی. در خشک کن میوه خانگی که از جریان افقی بهره می برد منبع تولید کننده حرارت و گرما در بخش عقبی آن تعبیه شده است. توزیع گرما در آنها بسیار یکنواخت تر بوده در نتیجه خشک کردن بهتر صورت می گیرد و طبقات نیز در آنها حالت کشویی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره تلفنی شماره خود را وارد کنید

مشاوره البرز ماشین کرج
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه