دستگاه خشک کن یونجه جهت فرآوری یونجه خشک

دستگاه خشک کن یونجه جهت فرآوری یونجه خشک شامل انواع دستگاههای خشک کن یونجه نواری، تونلی و کابینی برای خشک کردن یونجه با بالاترین کیفیت ممکن و سرعت بالا.

دستگاه خشک کن یونجه چیست؟

فصل یونجه از ابتدای اردیبهشت‌ ماه شروع‌ شده و در ابتدای فصل پاییز به پایان می‌رسد. در این مدت یونجه سه بار چیده می‌شود. یونجه 18% پروتئین داشته و بهترین غذا برای دام و بهترین گزینه برای دامداران محسوب می‌شود. خشک کردن یونجه یا همان یونجه خشک یکی از مشاغل پرسود در میان کشاورزان هم محسوب می‌شود. اما این گیاه مفید عمر بسیار کوتاهی داشته و بعد از مدت کوتاهی زرد شده و کپک میزند. بهترین راه برای حفظ کیفیت یونجه، خشک‌ کردن این گیاه با دستگاه خشک کن یونجه است.

یونجه خشک را میتوان در رده یکی از مهمترین غذاهای دام در جهان و ایران قرار داد که با استفاده از دستگاههای بسیار کاربردی میتوان این محصول را با کیفیت بسیار بالا خشک و آماده مصرف در طول سال کرد. با توجه به اینکه میزان مصرف یونجه خشک در دامداری ها بسیار زیاد است، برای خشک کردن یوجه حتما میبایست از دستگاههای خشک کن تونلی یا دستگاههای خشک کن نواری استفاده کرد تا بتوان محصول زیادی را در طول شبانه روز خشک و آماده برای بازار کرد.

چگونه یونجه را خشک کنیم ( روش به دست آوردن یونجه خشک ) ؟

یونجه به دو روش سنتی و صنعتی خشک می‌شود. در روش سنتی به دو سبک سایه‌ خشک و آفتاب خشک این گیاه مفید را برای استفاده در تمام فصول سال خشک کرده و برای تغذیه دام آماده می‌کنند. اما بزرگ‌ترین عیب این روش عدم کنترل بر میزان رطوبت‌گیری یونجه است.

میزان رطوبت در یونجه خشک‌ شده باید بین 20 تا 25% باشد. اگر میزان رطوبت‌گیری بیشتر شود، برگ‌ها و گل یونجه که بیشترین میزان پروتئین را دارد از ساقه و بدنه یونجه جدا شده و بر زمین می‌ریزد. اما در روش صنعتی این مشکل وجود ندارد و میزان رطوبت‌گیری تا 1% هم قابل‌ کنترل است.

پس بهترین گزینه برای خشک‌ کردن یونجه استفاده از روش صنعتی و استفاده از دستگاه خشک کن یونجه است. در این مقاله در پایگاه دانش البرز ماشین کرج بهترین و بهینه‌ ترین دستگاه‌های خشک‌ کن صنعتی را همراه با لینک خرید به شما معرفی خواهیم کرد…

یونجه خشک شده

انواع دستگاه خشک کن یونجه

برای خشک کردن یونجه از چند نوع دستگاه بسته به میزان تولید میتوان استفاده کرد. با توجه به بالا بودن حجم و ظرفیت تولید در دستگاههای خشک کن یونجه، استفاده از دستگاههای خشک کن نواری پیشنهاد تیم البرز ماشین کرج است. این نوع دستگاهها قادر هستند تا با استفاده از تکنولوژی خاص خود اقدام به خشک کردن یونجه در ظرفیت های متنوع کنند. خشک کردن یونجه با این نوع دستگاهها بسیار آسان است و سرعت تولید به طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

1- خشک‌کن کابینی (کابینتی)

در این مدل از دستگاه خشک ‌کن همانند یک یخچال دارای دو درب و چندین طبقه بوده که سینی‌های خشک کن یونجه درآن قرار می‌گیرد. در این مدل دستگاه خشک ‌کن یونجه، محصول توسط نیروی گرمایی کنترل‌شده رطوبت‌گیری می‌شود.

در خشک کن یونجه کابینی میزان رطوبت‌گیری و زمان خشک شدن یونجه کاملاً قابل‌ کنترل است. شرکت البرز ماشین کرج خشک کن کابینی را در دو ظرفیت تک کابین و دو کابین به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد.

نکته: حجم خشک‌کن‌های کابینی محدود است. این بدان معناست که در هر نوبت میزان مشخصی یونجه در دستگاه جای می‌گیرد. میزان برداشت و حجم یونجه بسیار زیاد است. درنتیجه این مدل خشک‌کن‌ها جوابگوی کشاورزان بزرگ تولیدکننده یونجه نیست.

2- دستگاه خشک کن یونجه تونلی (کانتینیوز)

دستگاه خشک کن کانتینویوز یا تونلی بهترین گزینه برای خشک‌کردن یونجه محسوب می‌شود. حجم برداشت یونجه بسیار بالا است. از طرفی زمان زیادی برای خشک کردن یونجه وجود ندارد. درنتیجه اگر خشک کردن یونجه از یک‌زمان مشخصی بیشتر شود، امکان خراب شدن و کپک زدن محصول وجود دارد.

خشک‌کن تونلی هیچ محدودیتی در حجم محصول دریافتی ندارد. خشک‌کن کانتینیوز همانند یک تونل دو سرباز است. محصول از یک‌سو واردشده و از سوی دیگر کاملاً رطوبت‌گیری شده و خارج می‌شود. درنتیجه هیچ وقفه‌ای در خشک‌کردن یونجه ایجاد نشده و می‌توان به‌صورت پیوسته اقدام به خشک‌کردن محصول نمود.

3- دستگاه خشک کن یونجه نواری

دستگاه خشک کن نواری نوع خاصی از دستگاه خشک کن تونلی است که با استفاده از نوارهای فلزی و نوار نقاله کار شده در دستگاه قادر است تا بصورت منظم و با سرعت و دقت بالا بصورت مدام اقدام به خشک کردن یونجه کند. این دستگاه از دستگاههای خاص برای خشک کردن یونجه در بازار ایران است که میتواند در ابعاد و ظرفیت های متنوع طراحی و ساخته شود. در این دستگاه محصول یونجه از یک طرف وارد و یونججه خشک از طرف دیگر خارج میشود.

1- خشک‌کن تونلی واگنی

در این دستگاه خشک کن واگنهایی طراحی و ساخته‌شده‌اند که به‌صورت پله‌ای ازیک‌طرف دستگاه واردشده و از سوی دیگر آن خارج می‌شوند. این مدل مناسب خشک‌کردن محصولات شیرین و با چسبندگی بالا (سیب، گوجه، موز،….) طراحی‌شده است.

2- دستگاه خشک‌ کن نواری یونجه

در این نوع از دستگاه خشک کن چندین نوار چرخشی از بالا تا پایین خشک‌کن قرار دارد. محصول از نوارهای بالایی به‌تدریج به نوارهای پایینی ریخته می‌شود. این مدل خشک‌کن بهترین و پرسرعت‌ترین گزینه برای خشک‌کردن یونجه است.خشک‌کن‌های تونلی شرکت البرز ماشین کرج با بدنه عایق‌بندی شده با پشم سنگ در مصرف انرژی بسیار بهینه است.

دستگاه خشک‌کن تونلی مجهز به تابلو برق سه فاز، هوش مصنوعی (PLC) و مانیتور فرمان فارسی (HMI) است. درنتیجه با یک‌بار برنامه‌ریزی به‌صورت کاملاً خودکار عمل می‌کند. دستگاه خشک کن یونجه را با بیشترین دقت در رطوبت‌گیری و حفظ مواد مغزی خشک می‌کند.

پروسه تحویل

  •  ساخت دستگاه خشک کن یونجه:

در مدت ‌زمان ساختدستگاه خشک کن، کارشناسان این شرکت به‌ صورت پیوسته با مشتریان عزیز مشورت کرده تا دستگاه بسته بندی باسلیقه و نیاز مشتری کاملاً سفارشی‌سازی شود.

  • کنترل نهایی دستگاه خشک کن:

پس از اتمام ساخت، دستگاه چندین بار توسط تکنسین‌های ماهر این شرکت آزمایش و عیب‌یابی می‌شود.

  • انتقال دستگاه خشک کن:

دستگاه تولید شده به‌دقت بارگیری و به محل نصب منتقل می‌شود.

  • نصب و راه‌اندازی دستگاه خشک کن:

کارشناسان شرکت البرز ماشین کرج در محل موردنظر دستگاه را راه‌اندازی کرده و به مشتریان عزیز تحویل می‌دهند.

  • گارانتی محصولات:

کلیه ماشین‌آلات شرکت البرز ماشین کرج با 18 ماه گارانتی و 15 سال خدمات پس از فروش به مشتریان عزیز ارائه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه