مدرن ترین خشک کن صنعتی میوه

مدرن ترین دستگاه های خشک کن میوه

مدرن ترین خشک کن صنعتی میوه

مدرن ترین خشک کن صنعتی میوه از جمله وسایل پرکاربردی هستند که در کسب و کارهای صنعتی و نیمه صنعتی از آن ها استفاده می شود و در حال حاضر شاهد تولید انواع مختلفی از این دستگاه ها هستیم. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به انواع دستگاه های خشک کننده انداخته و شما را با مدرن ترین دستگاه های خشک کن میوه آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید تا نگاهی به این محصولات بیاندازیم و در رابطه با آن ها صحبت کنیم.

دسته بندی کلی دستگاه خشک کن میوه

از چند منظر می توان دستگاه های میوه خشک کن را دسته بندی و طبقه بندی کرد. یکی از مهم ترین و اصلی ترین روش های طبقه بندی این دسته از محصولات به شرح زیر است:

  • دستگاه خشک کن خانگی
  • دستگاه خشک کن نیمه صنعتی
  • دستگاه خشک کن صنعتی

در واقع با توجه به ابعاد و توان دستگاه های خشک کن میوه آن ها را به سه دسته بالا تقسیم می کنند. دستگاه که کمترین توان ممکن را دارند، در طبقه بندی دستگاه های خشک کن خانگی قرار می گیرند. دستگاه هایی با توان بالا و قدرتمند در دسته بندی محصولات صنعتی قرار گرفته و دستگاه هایی که در بین این دو هستند، جز طبقه بندی دستگاه خشک کن نیمه صنعتی قرار می گیرند.

نکته مهمی که باید بدانید این است که امروزه در هر یک از دسته بندی های بالا شاهد تولید دستگاه های مدرن و حرفه ای هستیم که می توانند به شما در فرآیند خشک کردن میوه و سبزی کمک کنند.

مدرن ترین دستگاه های خشک کن میوه بر اساس کارکرد

یکی دیگر از مدرن ترین انواع دستگاه های خشک کن و بر اساس شیوه کار و نحوه عملکرد آن ها است. با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آوردن دستگاه های مدرن خشک کن میوه شاهد تغییر روش های خشک کردن میوه هستیم و همین موضوع باعث شده تا هر ساله شیوه ها و متدهای تازه ای برای انجام این کار به وجود بیاید. در همین راستا نیز شاهد تولید دستگاه های جدیدی هستیم.

اگر بخواهیم دستگاه خشک کن را بر اساس عملکرد آن تقسیم کنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دستگاه میوه خشک کن به روش انجماد

یکی از مدرن ترین انواع دستگاه های خشک کن، مواردی هستند که به روش انجماد اقدام به خشک کردن میوه و سبزی می کنند. نکته مهمی که باید بدانید این است که قیمت تمام شده محصولات نهایی در این روش بسیار بالا بوده و همین موضوع باعث می شود تا در بازار شاهد استفاده محدود از این دستگاه ها باشیم. در واقع این دسته از دستگاه ها با خارج کردن آب از میوه باعث خشک شدن آن ها می شوند.

خشک کن های خورشیدی

یکی از انواع مدرن دستگاه های خشک کن محصولاتی هستند که با استفاده از نور خورشید اقدام به تامین گرمای مورد نیاز برای خارج کردن رطوبت از میوه می کنند. در حال حاضر شاهد تولید دستگاه های جدید و مدرنی در این طبقه بندی هستیم.

دستگاه خشک کن میوه با هوای داغ

یکی از ارزان قیمت ترین دستگاه های خشک کن میوه مواردی هستند که از روش هوای داغ استفاده می کنند. در واقع در این دسته از محصولات شاهد استفاده از یک منبع تولید گرما هستیم که با استفاده از گرمای تولید شده توسط این دستگاه، رطوبت از میوه و سبزی خارج می شوند.

هر یک از دستگاه های گفته شده ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی دارند. نکته مهمی که برای خرید یک دستگاه خشک کن باید به آن توجه کنید، این است که به دو سوال بسیار مهم و اساسی پاسخ دهید:

  1. توان مورد نظرتان برای خشک کردن میوه چقدر است؟
  2. برای خشک کردن میوه قصد دارید تا از چه متد و روشی استفاده کنید؟

پاسخ به این سوالات بسیار مهم به شما کمک می کند تا به سراغ بهترین دستگاه مدرن خشک کردن میوه رفته و به راحتی آن را خریداری کنید.

حرف آخر مدرن ترین انواع دستگاه خشک کن

در این مطلب نگاهی به انواع دستگاه میوه خشک کن مدرن انداخته و شما را با آن ها آشنا کردیم. در هر بخش به بررسی متد کاری هر یک و مزایای آن ها نیز پرداختیم. توجه به موارد گفته شده به شما این امکان را می دهد تا بتوانید یک دستگاه میوه خشک کن حرفه ای و با کیفیت را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره تلفنی شماره خود را وارد کنید

مشاوره البرز ماشین کرج
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه