ظرفیت انواع دستگاه خشک کن مواد غذایی

ظرفیت انواع دستگاه خشک کن مواد غذایی

در گذشته برای سالم ماندن و نگهداری طولانی مدت مواد غذایی از روش نمک سود کردن و یا خشک کردن آن استفاده می کردند. امروزه، روش سنتی خشک کردن جای خود را به دستگاه خشک کن مواد غذایی داده و با استفاده از نیروی برق، میزان آب مواد غذایی کاهش می یابد. ظرفیت انواع مختلف این دستگاه های مواد غذایی متفاوت بوده و بر اساس توان مصرفی، ظرفیت های متعددی دارند. شما در منزل خود دستگاه خشک کننده مواد غذایی دارید؟ اگر شما هم علاقمند به دانستن عملکرد و ظرفیت انواع این دستگاه های خشک کن مواد خوراکی دارید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

دستگاه خشک کن مواد غذایی چیست؟

دستگاه خشک کن میوه و مواد غذایی، نوعی دستگاه الکترونیکی برای کاهش رطوبت مواد غذایی است. مواد غذایی در اثر رطوبت از طریق باکتری ها و میکروارگانیسم ها دچار پوسیدگی می شوند؛ از همین رو کاهش حجم آب موجود در بافت مواد غذایی، سبب نگهداری طولانی مدت آن می شود. دستگاه خشک کننده مواد غذایی از گرما و جریان هوا برای کاهش رطوبت مواد غذایی استفاده می کند.

انواع دستگاه خشک کن مواد غذایی

به طور کلی این نوع دستگاه های مواد غذایی دارای دو نوع اصلی هستند.

  • دستگاه خشک کن با جریان عمودی

منبع حرارتی این نوع دستگاه از خشک کننده مواد غذایی در قسمت بالا و یا پایه دستگاه قرار دارد. دستگاه دارای چند طبقه مجزا بوده که برای خشک کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. فن موجود در پایه دستگاه، جریان هوا را از بین طبقات دستگاه عبور داده و رطوبت مواد غذایی را کاهش می دهد. از جمله مزایای استفاده از این نوع دستگاه می توان به مقرون به صرفه بودن، ابعاد کوچک و قابل حمل اشاره کرد. با توجه به مزایای فوق العاده این نوع دستگاه، پخش غیر یکنواخت حرارت در بین طبقه ها به عنوان بزرگ ترین عیب دستگاه شناخته می شود.

  • دستگاه خشک کننده مواد غذایی با جریان افقی

در این نوع دستگاه منبع حرارتی و فن در قسمت پشت دستگاه قرار داشته و جریان هوا را به طور یکنواخت در بین طبقات دستگاه پخش می کند. از جمله مزایای این دستگاه می توان به مقاومت و ظرفیت حرارتی بالای دستگاه و مناسب برای مواد غذایی با بافت فشرده نام برد.

ظرفیت انواع دستگاه خشک کننده مواد خوراکی

ظرفیت دستگاه خشک کن خشکبار و مواد غذایی با میزان خروجی آن یکسان است. هر دستگاه خشک کننده مواد خوراکی، ظرفیت تولید متفاوتی دارد. به طور کلی در انتخاب دستگاه خشک کن مواد خوراکی باید به نکاتی از جمله: تعداد طبقات، زمان خشک کردن مواد غذایی و ظرفیت خروجی دستگاه توجه کرد.

دستگاه خشک کننده مواد خوراکی بر اساس میزان ظرفیت آن به 5 دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

  • 1) دستگاه خشک کن مواد خوراکی با ظرفیت 5 تا 12 سینی مجزا با درجه حرارت 95 تا 160 درجه فارنهایت، رطوبت مواد غذایی را کاهش می دهد. کاربری آسان، مخلوط نشدن طعم و مزه انواع مواد غذایی، حرارت یکسان و درجه حرارت متفاوت از جمله ویژگی های مثبت این نوع دستگاه های خشک کننده مواد غذایی به شمار می رود.
  • 2) این نوع دستگاه خشک کن مواد غذایی ظرفیت 6 سینی مجزا و محفظه دار است. در این نوع دستگاه امکان گردش هوای گرم تا 360 درجه فارنهایت امکان پذیر است.
  • 3) در این نوع دستگاه های خشک کننده مواد خوراکی 5 سینی مجزا با دمای حرارتی 95 تا 155 درجه فارنهایت و قابل تنظیم مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع دستگاه سینی ها ثابت بوده و این یک ویژگی منفی برای عملکرد دستگاه و کاربری آن شناخته می شود.
  • 4) دستگاه خشک کن مواد غذایی با 5 سینی تمیز و شفاف و کنترل دما از 35 تا 70 درجه سانتی گراد. در این نوع دستگاه مدت زمان خشک شدن و خاموش شدن دستگاه به صورت خودکار است.
  • 5) دستگاه خشک کردن مواد غذایی با 6 سینی و دمای قابل تنظیم 95 تا 150 درجه فارنهایت همراه با گرمایش یکنواخت و نمایشگر دیجیتال.

حرف آخر

دستگاه خشک کن مواد غذایی به عنوان یک تکنولوژی نوظهور، استفاده بسیاری در زندگی عصر جدید دارد. انتخاب دستگاه خشک کننده مواد غذایی، بر اساس ظرفیت خروجی مورد نظر شما تعیین می شود. گاها افراد برای مصارف خانگی خود مدل هایی با ظرفیت کم خریداری می نمایند؛ در صورتی که برخی از کاربری های وسیع از مدل های کابینی دستگاه خشک کننده مواد غذایی با ظرفیت بالا استفاده می کنند.

2 دیدگاه در “ظرفیت انواع دستگاه خشک کن مواد غذایی

  1. ناشناس گفت:

    سلام تا حالا رطب (خرما) خشک شده بااین دستگاه قیمت 300میلیون جوابگو هست

    1. البرز ماشین کرج گفت:

      سلام روز بخیر
      اگر منظور شما خشک کردن خرما است بله با همین دستگاهها قابل خشک کردن است. لطفا در صورت امکان با شماره تلفن 09108698783 از طریق تماس تلفنی، واتس آپ، ایتا و یا روبیکا در ارتباط باشید تا تیم فروش به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنند.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره تلفنی شماره خود را وارد کنید

مشاوره البرز ماشین کرج
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه