سینی دستگاه خشک کن میوه از چه جنسی برخوردار هستند؟

سینی دستگاه خشک کن میوه

امروزه میوه خشک یکی از محبوب ترین خوراکی‌ها می‌باشد. با توجه به بیشتر شدن استفاده از میوه خشک هم‌چنین  برای خرید بهترین نوع دستگاه باید به یک سری نکات توجه نمود. دستگاه خشک کن میوه علاوه بر میوه می‌توان از این دستگاه جهت خشک کردن آجیل، گوشت، غذا، و سبزیجات نیز استفاده کرد. این دستگاه در اندازه و طرح‌های مختلف در بازار موجود است. سینی‌ها وظیفه‌ی نگهداری از میوه‌های داخل دستگاه را دارند.

سینی دستگاه خشک کن میوه آلومینیومی است. آلومینیوم جهت نچسبیدن میوه به کف سینی است. کار این دستگاه این‌گونه است که رطوبت میوه‌ها را می‌گیرد و با حرارت یکنواخت میوه‌ها را خشک می‌کند. در نوع دیگر دستگاه خشک کن میوه حرارت کمتری ساطع می‌شود تا مواد معدنی میوه از بین نرود.

چگونگی مکانیزم دستگاه خشک کن میوه؟

دستگاه‌های خشک کن میوه شامل سه سیستم اصلی هستند.

✓المنت‌های حرارتی

✓فن

✓بدنه اصلی و سینی

هنگام خشک کردن میوه،  المنت‌های حرارتی دستگاه روشن می‌گردد و حرارت توسط فن به صورت یکنواخت داخل دستگاه پخش می‌شود و رطوبت داخل دستگاه توسط فن از دستگاه خارج می‌شود. حرارت دهی به میوه‌ها چند ساعت طول می‌کشد و بعد از خشک شدن میوه‌ها بهتر است چند ساعت در هوای آزاد قرار گیرند.

قبل از خرید دستگاه خشک کننده میوه باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

قبل از خرید باید به نوع سوخت، جنس بدنه و سینی، مکانیزم دستگاه، گارانتی و استاندارد بودن دستگاه توجه داشته باشید. هم‌چنین به توان مصرفی این دستگاه توجه گردد. خشک کن میوه با توان مصرفی پایین، سوخت کمتری احتیاج دارد. هم‌چنین ابعاد دستگاه باید مد نظر باشد. ابعاد دستگاه رابطه مستقیم با مصرف انرژی دارد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک دستگاه خشک کن میوه، جنس سینی دستگاه خشک کن میوه می‌باشد. در خرید دستگاه خشک کن میوه باید به جنس سینی دستگاه بسیار توجه نمود جنس این سینی‌ها عموماً از گالوانیزه  با رنگ‌های الکترواستاتیک می‌باشد. توصیه می‌شود هنگام استفاده از این سینی‌ها برای راحت تمیز شدن و همین که میوه به سینی دستگاه نچسبد از رول‌های توری پلاستیک نسوز بر روی این سینی‌ها استفاده شود.

چنان‌چه می‌خواهید لواشک بر روی این سینی‌ها خشک شود. حتماً باید از سینی‌های یکدست استیل استفاده شود. هنگام خرید برخی از مدل‌های دستگاه خشک کن میوه سینی استیل به صورت  رایگان همراه آن می‌باشد.

میوه خشک کن‌های دارای طبقات کشویی، معمولاً دارای سینی‌های چهارگوش می‌باشند. برای خشک کردن خوراکی‌های نواری مثل لواشک مناسب می‌باشد. اما میوه خشک کن‌هایی که طبقات آن‌ها روی هم چیده می‌شود برای خشک کردن لواشک مناسب نمی‌باشد.

سینی دستگاه خشک کن میوه برای چیدن  برش‌های میوه در دستگاه می‌باشد در دستگاه خشک کن میوه خانگی برای جلوگیری از چسبیدن میوه به کف آن، جنس آلومینیوم می‌باشد،  اما جنس دستگاه خشک کن صنعتی از گالوانیزه می‌باشد. تعداد و ابعاد سینی‌های دستگاه خشک کن میوه به ظرفیت آنها بستگی دارد. ظرفیت هر دستگاه به ابعاد و تعداد سینی‌های آن بستگی دارد.

 انواع دستگاه خشک کننده میوه؟

  • ✓کابینتی:

این دستگاه بیشتر به عنوان خشک کن میوه صنعتی به کار گرفته می‌شود. کوچک‌ترین نوعی دستگاه کابینتی که ظرفیت آن ۱۵ کیلوگرم است به عنوان  میوه خشک کن  خانگی استفاده می‌شود. این دستگاه بسیار  کاربردی و پرفروش است و از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

  • ✓ دستگاه  خشک کن میوه خانگی:

این دستگاه کوچک دارای ۵ الی ۶ طبقه هستند. میوه‌ها با فاصله از هم در آن قرار می‌گیرند و با عبور حرارت گرم به صورت یکنواخت از سوراخ‌های دستگاه آب و رطوبت میوه‌ها از دست می‌رود و در نتیجه باعث خشک شدن میوه می‌شود.

چند نمونه از جنس سینی دستگاه خشک کن میوه

  • دستگاه خشک کن میوه سایا:

سینی‌های دستگاه خشک کن میوه سایا به صورت مشبک می‌باشد و گرما به راحتی از میان آنها به خوبی انتقال پیدا می‌کند سینی‌های این دستگاه به راحتی از هم جدا می‌شوند.

  • دستگاه خشک کن میوه متئو مدل MFD30:

جنس سینی دستگاه خشک کن میوه متئو پلاستیک می‌باشد و اجزای آن جدا شدنی و قابل شستشو می‌باشند.  سینی‌های این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان آن‌ها را در فواصل مختلف از دیگر قرار داد.

  • دستگاه خشک کن میوه هامسول:

جنس سینی دستگاه خشک کن میوه ها به طور معمول پلاستیک می‌باشد و لوازم جانبی آن نیز قابل شست شو می‌باشد.  سینی‌های این دستگاه دارای ارتفاع کمی می‌باشند که این موضوع باعث می‌شود حرارت زودتر به میوه ها منتقل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره تلفنی شماره خود را وارد کنید

مشاوره البرز ماشین کرج
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه