دستگاه‌ های خشک کن میوه چه میوه هایی را خشک می کنند؟

دستگاه‌ های خشک کن میوه چه میوه هایی را خشک می کنند؟ در کسب و کار تولید چیپس میوه برای خشک کردن میوه، دستگاه‌ های خشک کن بهترین وسیله است.

دستگاه‌ های خشک کن میوه چه میوه هایی را خشک می کنند؟

هنگامی که فصلی به پایان می‌رسد میوه‌های خوشمزه آن فصل نیز در بازار موجود نیستند و میوه‌های فصل جدید جایگزین آنها می شوند مثلاً هنگامی که بهار فرا میرسد خبری از میوه های زمستانی مثل پرتقال و نارنگی نیست و این کار برای آن دسته از افرادی که به این دو میوه علاقه دارند، یک چالش به حساب می‌آید. از این رو خشک کردن میوه برای حل این چالش بسیار مناسب است و اغلب میوه‌ها را می‌توان با فرایندهای مختلف خشک کرد.

از گذشته های دور فرایند خشک کردن میوه امری بسیار پسندیده بوده و برای نگهداری از میوه ها کاربرد داشته است ولی امروزه خشک کردن میوه علاوه بر نگهداری از میوه‌ها، برای تولید چیپس میوه نیز کاربرد دارد. بعد از خشک کرده میوه، نگهداری از میوه‌های خشک شده نکات زیادی دارد که اگر آنها را رعایت نکنید با خرابی میوه‌های خشک شده مواجه می‌شوید. در این مقاله شما با دستگاه‌ های خشک کن و میوه‌هایی که می‌توان آنها را خشک کرد، آشنا می‌شوید.

دستگاه‌ های خشک کن برای کسب و کار

در کسب وکار تولید چیپس میوه برای خشک کردن میوه، دستگاه‌ های خشک کن بهترین وسیله است. این دستگاه‌ها برای خشک کردن میوه تهیه شده‌اند و از خشک شدن بیش از حد میوه جلوگیری می‌کنند. دستگاه‌ های میوه خشک کن به صورت مایکروویوی، صنعتی، خورشیدی و انجمادی ساخته می‌شوند که هر کدام از اینها در سوخت مصرفی متفاوت اند. برای مثال دستگاه‌های خشک کن ماکروویوی با برق کار می‌کنند ولی دستگاه ‌های خشک کن خورشید انرژی مورد نیاز خود را از طریق نور خورشید به دست می‌آورند.

کار کردن با دستگاه‌های میوه خشک کن بسیار ساده است به حدی که بعد از قرار دادن اسلایس‌های میوه در سینی‌های دستگاه و تنظیم تایمر با روشن کردن دستگاه فرایند خشک کردن میوه‌ها آغاز می‌گردد. این دستگاه‌ها در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف در بازار وجود دارند که ما در این مقاله یک نوع آن را بررسی می‌کنیم.

دستگاه‌ های خشک کن صنعتی کابینتی

دستگاه‌ های خشک کن کابینتی در میان انواع خشک کن میوه ، بیشترین کاربرد را دارند؛ زیرا تنوع بالایی دارند و برای خشک کردن میوه در کسب و کارهای خانگی و صنعتی مناسب هستند. خشک کن‌های کابینتی علاوه بر اینکه جاگیری زیادی دارند، ارزان قیمت بوده و کار کردن با آنها بسیار راحت و آسان است. این دستگاه علاوه بر خشک کردن میوه برای خشک کردن سبزی نیز مناسب است.

خشک کن‌های کابینتی به وسیله گردش هوای داغ که به صورت یکنواخت و یکسان و خارج کردن رطوبت موجود در اسلایس‌های میوه به محفظه هوایی که در داخل دستگاه تعبیه شده و پس از آن خارج کردن این رطوبت از دستگاه سبب خشک شدن کامل اسلایس‌های میوه شده و چیپس میوه را تولید می‌کند. برخی از افراد این نگرانی را درباره استفاده از این دستگاه‌های خشک کن برای خشک کردن میوه دارند؛ که ممکن است چیپس میوه تولید شده طعم، بو و رنگ میوه را نداشته باشد در حالی که استفاده از این دستگاه‌ها نه تنها طعم، رنگ و بوی میوه را از بین نمی‌برد بلکه ویتامین‌های موجود در میوه را نیز حفظ می‌کند.

بهترین میوه ها برای خشک کردن

  • زردآلو: زرد آلو یکی از محبوب‌ترین میوه‌های خشک شده است که از آن به عنوان آجیل نیز استفاده می‌کنند. زردآلو میوه‌ای تابستانی است؛ که آن را به طور نسبی خشک کرده و در آجیل استفاده می‌کنند. دلیل اینکه زردآلو را به طور نسبی خشک می‌کنند این است؛ که هنگام جویین کمی نرم باشد.
  • هلو: یکی دیگر از میوه های خوشمزه تابستانی است؛ بعد از خشک کردن چیپس آن بسیار خوشمزه شده و عطر و بوی بی‌نظیری به خود می‌گیرد.
  • سیب: سیب یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها برای خشک کردن است. خوشبختانه امکان خشک کردن سیب در تمام فصول سال وجود دارد؛ زیراکه میوه‌ای چهار فصل است.
  • پرتقال و نارنگی: پرتقال و نارنگی نیز در میان میوه‌هایی که به آسانی می‌توان آنها را خشک کرد قرار دارند ولی در این بین اسلایس‌های خشک شده پرتقال تاحدودی مزه تلخی دارند. اما برای بسیاری از افراد این تلخی خوشآیند است.

کلام آخر

شما در این مقاله با دستگاه‌ های خشک کن آشنا شدید و متوجه شدید در میان خشک کن‌ها، خشک‌های کابینتی از محبوبیت و مقبولیت بیشتری برخورداراند. اما اگر قصد شروع کسب و کار خشک کردن میوه و تولید چیپس میوه را دارید، باید در هنگام خرید میوه و دستگاه‌های میوه خشک کن دقت کنید تا جنس با کیفیتی را خریداری کنید. امید است با مطالعه این مقاله اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره تلفنی شماره خود را وارد کنید

مشاوره البرز ماشین کرج
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه