بهترین روش خشک کردن میوه های تابستانی

بهترین روش خشک کردن میوه های تابستانی شامل خشک کردن میوه‌های تابستانی با دستگاه میوه خشک‌ کن، در فر و در افتاب تمامی در این مطلب.

خشک کردن میوه های تابستانی یکی از کارهای جذاب این فصل است. از گذشته تا کنون افراد برای بقا و تامین انرژی خود در طول روز، از مواد خوراکی گوناگونی استفاده می ‌کنند؛ یکی از این‌ مواد خوراکی ها، میوه‌ ها هستند که علاوه بر تنوع زیاد، دارای خواص مختلفی نیز هستند. میوه‌های تابستانی به دلیل تنوع زیاد و مزه‌ هایی که دارند میان مردم بسیار محبوب هستند؛ اما مشکل اینجا است که نمی ‌توان در هر فصلی از تمامی آن‌ها به صورت ارگانیک استفاده کرد.

مردم برای رفع این مشکل روش‌ های گوناگونی را امتحان کرده اند؛ اما یکی از ماندگارترین و بهترین آن‌ها که بسیار مورد استقبال قرار گرفت خشک کردن میوه ‌های تابستانی بود که به شیوه‌های مختلفی انجام می ‌شود. ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع این شیوه ‌ها آشنا کنیم تا بتوانید در فصل‌های دیگر نیز از فواید میوه‌های تابستانی بهره‌مند شوید.

انواع روش ‌های خشک کردن میوه های تابستانی

همانطور که گفته شد مردم به دلیل مزه خوب و مقوی بودن میوه‌های تابستانی، آن‌ها را به روش ‌های گوناگونی خشک می‌کنند تا همیشه بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. ما در این قسمت از مقاله می‌ خواهیم تعدادی از کاربردی‌ترین روش‌ها را بیان کنیم تا شما نیز با به کارگیری آن ‌ها بتوانید میوه ‌های تابستانی مورد علاقه خود را خشک کرده و هر وقت که خواستید از آن‌ها استفاده کنید.

خشک کن میوه

خشک کردن میوه‌ های تابستانی با فر

یکی از روش‌های خشک کردن میوه‌ های تابستانی، استفاده از فر بوده که کار بسیار ساده‌ای است زیرا آب میوه ‌ها به کمک حرارت فر تبخیر می ‌شود و احتمال رشد باکتری ‌ها به حداقل می‌رسد. برای انجام این روش ابتدا باید وسایل مورد نیاز که شامل کاغذ مومی یا لاینرهای سیلیکونی، سینی فر یا توری‌های گرد مخصوص پیتزا است را تهیه کرد، پس از آن باید میوه تابستانی مورد نظر را به خوبی شست و هسته، ساقه و جاهای خراب آن را جدا کنید

در این مرحله به میل خود می‌توانید پوست میوه ‌ها را جدا کنید، در مرحله بعد بهتر است میوه‌ها را به مدت 10 دقیقه در آبلیمو و آب بگذارید تا تغییر رنگ و شکل آن‌ها به حداقل برسد. پس از گذشت 10 دقیقه باید میوه‌ها را با یک حوله بدون پرز خشک کرد و آن‌ها را به برش‌های نازکی خورد کرد. پس از آماده‌سازی میوه‌ها، باید فر را در دمای 54 تا 71 درجه سانتی‌گراد گرم کنید و میوه‌ها را در کنار هم بر روی سینی بچینید به گونه‌ای که روی یکدیگر قرار نگیرند و به خوبی خشک شوند.

پیش از قرار دادن سینی درون فر می‌توان بر روی میوه‌ها یک توری گرد قرار داد تا جمع نشوند و حالت زشتی به خود بگیرند. پس از قرارد دادن درون فر و تنظیم دمای آن باید هر دو ساعت یکبار سینی فر را بچرخانید تا نسوزند. در این روش می‌توانید میوه‌ها را زمانی که بافتی مانند چرم پیدا کردند خارج کنید و درون ظرف بریزید.

خشک کردن میوه‌ های تابستانی با آفتاب و در فضای باز

در این روش باید ابتدا چند روز گرم تابستانی را به طور متوالی انتخاب کنید که حداقل درجه حرارت آن‌ ها 30 درجه سانتی‌گراد باشد. در این روش پس از آن که میوه ‌ها پوست کنده شدند و در لایه‌های نازکی برش خوردند؛ باید آن ‌ها را درون یک سینی در کنار هم قرار داد تا به یکدیگر نچسبند و یک توری رویشان کشید تا در برابر حشرات در امان باشند؛ سپس باید سینی را بر روی یک بلندی و زیر نور مستقیم خورشید قرار داد. برای آن که روند خشک کردن میوه در این روش با سرعت بیشتری انجام شود بهتر است زیر سینی یک ورق آلومینیوم قرار داد تا رطوبتی به سینی و میوه‌ها وارد نشود.

خشک کردن میوه های تابستانی با دستگاه میوه خشک‌ کن

بهترین روش برای خشک کردن میوه های تابستانی استفاده از دستگاه میوه خشک‌کن است؛ زیرا تجهیزات مورد نیاز را فراهم کرده و خود به طور خودکار شروع به کار می‌کند. در این روش ابتدا میوه ‌ها را درون طبقات دستگاه قرار داده و درجه دستگاه را متناسب با نوع میوه تنظیم کرد؛ زیرا میوه‌ هایی که رطوبت بیشتری دارند به حرارت زیادتری نسبت به میوه ‌هایی که دارای ضخامت کمتری هستند، نیاز دارند. در این روش به 2 روز زمان نیاز است تا میوه ‌ها به خوبی خشک شوند.

کلام آخر

اگر شما هم می‌ خواهید ویتامین ‌های مورد نیاز خود را از مواد طبیعی تهیه کنید؛ بهتر است میوه‌ ها را با دستگاه ‌های خشک‌ کن به خوبی خشک کنید و از آن ‌ها به عنوان میان‌ وعده استفاده نمایید و اگر قصد خرید دارید؛ میتوانید به صورت حضوری و تلفنی ما در ارتباط باشید ،هر کدام از دستگاه ها نیز از 18 ماه گارانتی و 15 سال تعویض قطعات پس از فروش برخوردار است که قطعاً خیال شما را از خرید خود مطمئن خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه