همه چیز درباره دستگاه های بسته بندی

دستگاه های بسته بندی مواد غذایی

دستگاه های بسته بندی مواد غذایی به طور معمول شامل دو نوع صنعتی و خانگی  هستند. این دو نوع دستگاه به دسته های مختلف و با توجه به نیاز های که مردم دارند تولید می شود. این دستگاه ها کمک می کنند تا محصول سالم تر و بدون اسیب دیدگی به دست مصرف کننده برسد و محصول بی کیفیت نشود. دستگاه های بسته بندی محصولات در بسته بندی های متنوع و بهداشتی بسته بندی می کنند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با دستگاه بسته بندی مواد غذایی و نیز دستگاه های پر کن مواد خوراکی آشنا کنم.

انواع دستگاه های بسته بندی مواد غذایی

می توان گفت که این محصولات به لحاظ نوع کاربرد از انواع مختلفی بر خوردار هستند. برخی از آن ها به شرح زیر است:

  • دستگاه های بسته بندی مواد غذایی توزین دار

دستگاه بسته بندی توزین دار حبوبات را بسته بندی می‌کند.  با دقت بسیار بالا و با سرعت زیاد این کار را می‌کند.  دستگاه بسته بندی مواد غذایی توزین دار  دو توزین، چهار توزین است.

  • دستگاه بسته بندی مواد حجمی

کار این دستگاه براساس حجم  واندازه محصول  انجام می شود.  این  دستگاه می تواند  در هر 10 دقیقه حدود 30 تا 35 محصول را بسته بندی کند. این دستگاه برای  محصولاتی مثل  آدامس وگندم و عدس و محصولاتی مثل چیپس و پفک  مناسب است. این دستگاه ها تک توزین و دو توزین، وچهار توزین هستند.

  • دستگاه بسته بندی مواد پودری

یک دستگاه پرکن  که برای  محصولاتی مثل پودر لباس شویی  وانواع و دستگاه بسته بندی ادویه ها استفاده می شود. اگر ازدستگاهی بسته بندی پودری  برای شیمایی های استقاده میکنید از آن برای بسته بندی مواد غذایی استفاده نکنید چون  مزه آن ها تغییر می کند.

  • دستگاه های بسته بندی مواد غذایی کیسه پر کن

این دستگاه برای پر کردن محصولات استفاده می شود. دستگاه کیسه پر کن  با دو روس دستی و استفاده از ماشین است. کیسه پر کن در روش دستی سرعت پر کردن بسیار پایین است  و زیاد هم دقیق انجام نمی شود. اما در روش ماشینی  محصولات با نظم بیشتری پر می شود و نظر مصرف کنندگان هم جذب می کند. از دستگاه کیسه پر کن در کارخانه های سیمان و گچ  و کارخانه های که  مواد غذایی تولید می کنند کاربرد دارد.

 انواع کیسه پرکن

  •  دستگاه کیسه پر کن پودر

از امکانات زیادی برخوردار است، طراحی زیبایی دارد و کاملا با دقت اکار خود را انجام می دهد.

  • دستگاه کیسه پر کن برنج

این دستگاه برنج را کاملا دقیق و براساس وزن آن را در کیسه می ریزد و سر کیسه را می بندد.  این  دستگاه قیمت خوبی هم دارد و راحت می شود برنج را بدون زحمت بسته بندی کرد.

  • دستگاه کیسه پر کن حجمی

این دستگاه نیمه اتومات است و فقط کار پر کردن کیسه را انجام می دهد.

  • دستگاه بسته بندی موادغذایی پرکن مايعات ومواد غلیظ

این دستگاه برای پر کردن مايعات غلیظ  مانند روغن، شربت ها و.. استفاده  می شود.  از پمپ برای این کار استفاد می شود.  دستگاه بسته بندی مواد غذایی پرکن مايعات ومواد غلیظ دو سیلندر وچهار سیلندر هستند.

نکات مهم استفاده از دستگاه های بسته بندی مواد غذایی

  • آجیل ومواد خشکبار مثل قند و چای، عدس و… را با استفاده  از بسته بندی کارتنی و کاغذی  تولید  می کنند.
  • برای ماندگاری و با کیفیت بودن محصول از گازی به نام گاز ازت استفاده می‌کنند و آنرا  در بسته بندی ها  مخلوط می کنند.
  • برای اینکه باکتری ها از بین برود  محصولات را وکیوم می کنند.
  • مايعات را داخل بسته بندی های مثل بطری و شیشه و نایلونی  استفاده می کنند.
  • لوبیا و… در بسته بندی های  کمپوتی  استفاده می شود.
  • برنج را در  بسته بندی های کیسه ای و گونی می ریزند.

حرف آخر

در این مطلب قصد داشتیم شما را  با دستگاه های بسته بندی مواد غذایی و انواع آن ها از نظر نوع تکنولوژی و نوع کارکرد آشنا کنیم. همچنین مواد دستگاه های کیسه پر کن را نیز به شما معرفی کرده و توضیحات مختصری درباره هر کدام ارائه نمودیم. با توجه به موارد یاد شده و نیز نکاتی که درباره استفاده از این دستگاه ها مطرح نمودیم، می توان دستگاه مناسب کسب و کار خود را انتخاب کرده و از آن به نحو مناسب استفاده نمود. امید داریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه