معرفی دستگاه های بسته بندی سلفون

دستگاه های بسته بندی سلفون

برای بسته بندی محصولات با پوشش سلفون از دستگاه های بسته بندی سلفون استفاده می شود. معمولا بسته بندی مواد غذایی با استفاده از ظروف یکبار مصرف به وسیله این دستگاه بسته بندی می شود. در صنعت بسته بندی، دستگاه های بسته بندی سلفون به این صورت کار می کنند که، مواد غذایی را در یک ظرف یکبار مصرف قرار می دهند، درب سلفون را به دور ظرف می پیچند و انتهای نوار حلقه سلفون را برش می دهند.

تیغه گرم شده روی دستگاه را رد کرده و در نهایت سلفون اضافی را به ته بشقاب بچسبانید و برای مدت کوتاهی روی سینی تفلون دستگاه قرار دهید. حرارت سینی باعث شد سلفون کاملا به ته ظرف بچسبد. در زیر به معرفی کامل انواع دستگاه بسته بندی سلفون می پردازیم. در زیر به معرفی کامل انواع دستگاه بسته بندی سلفون می پردازیم.

معرفی دستگاه های بسته بندی سلفون

دستگاه های بسته بندی سلفون در فروشگاه های مختلف و صنایع غذایی مختلف کاربرد فراوانی دارند. دستگاه های بسته بندی سلفون انواع مختلفی دارند:

  • دستگاه بسته بندی اتوماتیک سلفون
  • دستگاه بسته بندی سلفون خانگی
  • دستگاه بسته بندی سلفون رومیزی
  • دستگاه بسته بندی سلفون حرارتی
  • دستگاه بسته بندی سلفون کوچک

دستگاه بسته بندی سلفون اتوماتیک

دستگاه سلفون به طور خودکار برای تولید پروتئین (گوشت)، سبزیجات و میوه جات در واحدهای تولیدی یا کشتارگاه های بزرگ و همچنین خرما یا سوسیس، قارچ استفاده می شود. دستگاه سلفون دارای سیستم عامل اتوماتیک الکترومکانیکی و سیستم کنترل PLC می باشد. این دستگاه را می توان با انواع محصولات مونتاژ کرد و در ته ظرف محکم کرد. سرعت چرخش سلفون به صورت اتوماتیک و کیفیت یکسان است. توان مدار 3000 وات است. عرض کار از 120 تا 210 میلی متر است. عرض رول های فیلم بین 300-500 میلی متر است. اندازه دایره نسبتاً بزرگ، 2 متر طول و 70 سانتی متر عرض، 84 سانتی متر عرض و 1 متر ارتفاع است.

دستگاه بسته بندی خانگی

دستگاه سلفون در منزل بسیار ساده است و از دامان خود دستگاه بسته بندی سلفون به حساب می آید. برای بسته بندی دستی در منزل می توان از دستگاه سلفون استفاده کرد. یونیت سلفون در خانه سبک است و بدنه آن از آلومینیوم ساخته شده است. در مصارف خانگی می توان از مواد غذایی مانند میوه، گوشت، سبزیجات و یا سایر مواد برای بسته بندی و پوشش سلفون استفاده کرد.

دستگاه بسته بندی سلفون رو میزی

دستگاه های سلفون رومیزی های کاری کوچکی هستند که می توان از آن ها در خانه یا فروشگاه استفاده کرد. سلفون به صورت استیل و رنگی موجود است. بلبرینگ تفلون و صفحات برش نیز بخشی از آن است. این دستگاه به صورت نیمه اتوماتیک کار می کند و دارای سیستم برش حرارتی با تنظیم دما می باشد. مصرف انرژی مدار در یک فاز 300 وات می باشد. عرض کار نیز 40 – 45 سانتی متر است.

دستگاه بسته بندی نیمه اتوماتیک

دستگاه بسته بندی سلفون مناسب برای پوشش نیمه اتوماتیک سطح حساس به حرارت سلفون جعبه های مختلف در سایز های مختلف می باشد. این دستگاه برای سلفون باکس های سایز مختلف در کارخانه ها و صنایع مختلف غذایی مناسب می باشد. بدنه دستگاه از آهن با روکش فولادی ساخته شده است. قیمت دستگاه بسته بندی سلفون حرارتی نیمه اتوماتیک بالاتر از نوع خانگی می باشد.

این دستگاه از نوع کوچک

دستگاه سلفون دارای سیستم دستکاری حرارتی کوچک است و برای محصولات پروتئینی سلفون مانند سبزیجات و میوه جات، قارچ، گوشت، برگر، مرغ و بلدرچین مناسب است. دستگاه سلفون کوچک مجهز به کنترل حرارتی، المنت های برش حرارتی و صفحه تفلون نیز می باشد.

قیمت این نوع دستگاه بسته بندی

قیمت دستگاه بسته بندی سلفون با توجه به نوع و کارایی دستگاه متفاوت است. یونیت سلفون دستی ارزان است و یکی از ارزان ترین سلفون ها می باشد. قیمت دستگاه بسته بندی سلفون حرارتی بسته به مدل انتخابی متفاوت است. قیمت تجهیزات سلفون به صورت خودکار بالاتر از سایر تجهیزات می باشد و برای کارخانجات و صنایع بزرگتر مناسب می باشد.

در خرید این نوع دستگاه بسته کردن باید به چه مواردی توجه کرد؟

درواقع سینی تفلون نقش موثری در این دستگاه بسته بندی خشکبار دارد که در صورت نبود این سینی سلفون می چسبد. با توجه به نوع تجهیزات مورد استفاده، توجه به این نکته ضروری است که، اگر بسته بندی مرطوب باشد، باید جنس بدنه فولادی را خریداری کنید، در حالی که برای بسته بندی خشک، بدنه رنگی مناسب تر است. استفاده از تجهیزات نیز مهم است. بسته به نوع کاربرد و نوع تجهیزات باید مدل مناسب انتخاب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه