دستگاه بسته بندی حبوبات چه ویژگی هایی دارد؟

دستگاه بسته بندی حبوبات چه ویژگی هایی دارد؟ ظرفیت دستگاه بسته بندی حبوبات و دستگاه بسته‌ بندی حبوبات تمام‌ اتوماتیک توزین دار تمامی اطلاعات در این مطلب.

دستگاه بسته بندی حبوبات چه ویژگی هایی دارد؟

دستگاه بسته بندی حبوبات چه ویژگی هایی دارد؟ دستگاه بسته بندی حبوبات چه ویژگی هایی دارد : حبوبات یکی از مهم‌ترین مواد در هنگام درست کردن هر غذا است. حبوبات استفاده شده در هر غذا با توجه به نوع غذا و سلیقه افراد متفاوت است. همان‌طور که می‌دانید به دو نوع فله‌ای و بسته بندی شده در بازار موجود هستند که نوع بسته بندی شده به دلیل کیفیت بیشتر از محبوبیت بیشتری برخوردار است. برای این بسته بندی‌های حبوبات از دستگاه بسته‌ بندی حبوبات استفاده شده است و در دسترس مردم قرار گرفته است.

در سال‌های گذشته از دستگاه‌های بسته بندی وارداتی استفاده می‌شده ولی امروزه با فناوری ساخت دستگاه‌های بسته‌بندی حبوبات علاوه بر کاهش قیمت دستگاه‌ها و هزینه تامین و نگهداری اقتصاد کشور رشد بیشتری داشته است. با ما همراه باشید تا این نوع دستگاه‌ها بیشتر آشنا شوید.

ظرفیت دستگاه بسته بندی حبوبات چگونه است؟

دستگاه بسته‌بندی حبوبات در ظرفیت‌های مختلف و در انواع مختلف در بازار موجود هستند که در ادامه به معرفی انواع آن می‌پردازیم. دستگاه‌های بسته بندی حبوبات در دو نوع دستگاه بسته‌بندی توزین دار و کیسه‌پرکن طراحی و تولید شده‌اند که با توجه به کاربرد آن‌ها در مدل‌های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک موجود هستند. این دستگاه‌ها علاوه بر حبوبات برای بسته بندی انواع مواد غذایی و شیمیایی گرانولی (دانه‌بندی شده) نیز کاربرد دارند.

در هر نوع از دستگاه بسته بندی حبوبات امکان نصب سیستم تاریخ‌زن یا جت پرینتر و تزریق گاز وجود دارد. این دستگاه‌ها قابلیت تولید حبوبات بسته بندی شده در فرم بالشتی و پاکتی را دارند و هم‌چنین برای بسته بندی حبوبات دارای قابلیت دوخت سلفون هستند. تعیین وزن مواد در این دستگاه‌ها با توجه به نوع دستگاه به روش‌های مختلف توزین، حجمی پیمانه‌ای و حجمی است.

دستگاه بسته‌ بندی حبوبات تمام‌ اتوماتیک توزین دار چه ساز و کاری دارد؟

این نوع دستگاه بسته بندی حبوبات کاملا اتوماتیک بوده و دارای سرعت عمل بالایی است. این دستگاه توانایی بسته‌بندی حبوبات با میانگین وزنی ۲۰ گرم تا ۲ کیلوگرم را دارد ولی می‌توان به توجه به نیاز مشتری ظرفیت هر بسته را تغییر داد. دستگاه بسته‌بندی حبوبات تمام‌اتوماتیک توزین دار در چند مدل دو توزین، ۴ توزین، ۶ توزین و ۱۲ توزین تولید شده که سرعت بسته بندی دستگاه را مقدار توزین تعیین می‌کند؛ مثلا دستگاهی با توزین 12 دارای بیشترین سرعت است و برای تولیدکنندگانی با ظرفیت‌های تولید زیاد مناسب است.

این دستگاه انواع حبوبات را با استفاده از رول‌های سلفونی، آلومینیومی و … بسته بندی کرده و روانه بازار می‌کند. این نوع دستگاه به دلیل اینکه به تابلو برق مجهز است برای اعمالی مثل وزن‌کشی و بسته‌بندی به نیروی انسانی نیازی ندارد و با یک برنامه‌ریزی کاملا دقیق به‌صورت کاملا خودکار کار می‌کند. در ادامه مشخصات فنی دستگاه بسته بندی دو توزین را بیان می‌کنیم تا بیشتر با این نوع دستگاه‌ها آشنا شوید.

  • دستگاه بسته بندی دو توزین:

این نوع دستگاه علاوه بر حبوبات برای بسته بندی خشکبار، قند، شکر، چای و …نیز مناسب است و سیستم وزنی آن شامل دو ترازوی دیجیتال است.

مشخصات فنی دستگاه دو  توزین اتومات:

  • قدرت توزین: 10 الی 2000 گرم
  • سرعت بسته بندی: 15 الی 20 بسته در دقیقه
  • ابعاد دستگاه: 31200*170*200 سانتی‌متر
  • سیستم توزین: وزنی با دو ترازوی دیجیتال
  • نوع عملکرد: الکترومکانیک
  • نوع بسته بندی: بالشتی و پاکتی
  • برق: تک فاز/ سه فاز
  • طول بسته: 5 الی 30 سانتی‌متر
  • عرض بسته: 5 الی 25 سانتی‌متر
  • وزن دستگاه: 1200 کیلوگرم

دستگاه بسته‌ بندی حبوبات و خشکبار کیسه‌ پرکن چه عملکردی دارد؟

دستگاه بسته بندی حبوبات چه ویژگی هایی دارد : این نوع دستگاه بسته بندی، حبوبات را به‌صورت کیسه‌ای یا کارتنی بسته بندی می‌کند و دارای سه مدل دستگاه با ظرفیت‌های تک توزین، دو توزین و چهار توزین است که نوع دستگاه بسته بندی حبوبات تک توزین آن برای بسته بندی به یک اپراتور یا نیروی انسانی نیاز دارد و به دستگاه بسته بندی حبوبات دستی معروف است. کار این دستگاه به این روش است که اپراتور کیسه یا کارتنی را زیر نازل دستگاه قرار داده و بعد از اینکه برنامه زیری کرد درون هر بسته چه میزان حبوبات ریخته شود، پدال را فشار می‌دهد.

در مدل دو توزین سرعت بسته بندی دستگاه بیشتر از مدل تک توزین است و دارای قابیلت سفارشی کردن دستگاه به دو نوع نیمه‌ اتومات و تمام‌اتومات است. در نوع چهار توزین این دستگاه، دستگاه به‌صورت تمام اتوماتیک تولید می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه بسته بندی حبوبات چه ویژگی هایی دارد ( سخن پایانی )

شما در این مقاله با انواع دستگاه‌های بسته بندی حبوبات آشنا شدید و اگر قصد خرید هر کدام از این دستگاه‌ها را دارید به شما توصیه می‌کنیم علاوه بر اطلاعات موجود در این مقاله اطلاعات بیشتری درباره هر نوع از دستگاه بسته بندی حبوبات کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره تلفنی شماره خود را وارد کنید

مشاوره البرز ماشین کرج
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه