انواع دستگاه بسته بندی حبوبات در سلفون

دستگاه بسته بندی حبوبات در سلفون

دستگاه بسته بندی حبوبات در سلفون یکی از پر کاربرد ترین دستگاه های بسته بندی حبوبات می باشد که بسیاری از شرکت های بزرگ امروزه از سلفن برای بسته بندی حبوبات خود استفاده می کنند و دلیل آن سرعت بسته بندی در سلفون و همچنین تنوع در دستگاه های بسته بندی ای می باشد که از سلفن پشتیبانی می کنند.

امروزه یکی از بخش های بسیار مهم در حوزه تولید و عرضه مواد غذایی، بسته بندی آن ها است و به همین دلیل شرکت های فعال در این زمینه تمام تلاش خود را می کنند تا بخش بسته بندی را نیز به بهترین شکل ممکن انجام دهند و در نهایت بتوانند با داشتن بسته بندی های جذاب و خاص مشتریان را جذب کنند.

در واقع امروزه بسته بندی یکی از فرآیندهای بسیار مهم است و در بخش تبلیغات نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. در همین راستا شاهد تولید انواع دستگاه های مدرن و حرفه ای به منظور بسته بندی مواد غذایی مختلف هستیم. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به دستگاه بسته بندی حبوبات انداخته و در رابطه با هر یک توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

انواع دستگاه بسته بندی حبوبات در سلفون

دستگاه‌های بسته‌بندی حبوبات در سلفون نقش بسیار مهمی در حفظ کیفیت و طول عمر این محصولات ایفا می‌کنند. بسته‌بندی حبوبات در سلفون به دلیل ویژگی‌های خاص این محصولات نیازمند دقت و دانش فنی خاصی است. این دستگاه‌ها معمولاً با استفاده از نوار های سلفونی، که مقاومت بالایی دارند، بسته‌ بندی را انجام می‌دهند. هدف اصلی از بسته‌ بندی در سلفون، جلوگیری از ورود هوا و رطوبت به داخل بسته است که می‌تواند باعث خرابی و پایین آمدن کیفیت حبوبات منجر شود.

این دستگاه‌ ها همچنین قابلیت کنترل دما و فشار درون بسته را دارند تا بتوانند محیطی مطلوب برای حفظ کیفیت حبوبات فراهم کنند. به این ترتیب، بسته‌ بندی در سلفون نه تنها کیفیت محصول را حفظ می‌کند بلکه امکان نمایش محصول در فروشگاه‌ها را نیز فراهم می‌سازد تا خریداران بتوانند از کیفیت حبوبات داخل هر بسته اطمینان حاصل کنند.

دستگاه های بسته بندی حبوبات دستی

یکی از دستگاه های ساده برای بسته بندی حبوبات، دستگاه بسته بندی دستی است. در حقیقت این دستگاه را می توان ساده ترین نوع و ارزان ترین مدل در نظر گرفت. این دستگاه به نحوی است که پاکت های نایلون را به صورت خیلی ساده پرس کرده و حبوبات را در آن نگه می دارد.

نکته مهم این است که این دستگاه سرعت مشخصی ندارد. یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در این دستگاه شاهد یک المنت هستیم که در صورت سوختن، دستگاه دیگر قابل استفاده نخواهد بود. این دستگاه تنها برای محیط های خانگی مورد استفاده قرار گرفته و به هیچ عنوان نمی توان از آن در کارخانه های صنعتی استفاده کرد.

در این طبقه بندی شاهد تولید دستگاه های پدالی و ریلی نیز هستیم که شکل های پیشرفته طرح ماشین بسته بندی حبوبات دستی به حساب می آیند اما همچنان این دسته از محصولات نیز قابلیت استفاده در محیط های صنعتی را ندارند.

دستگاه بسته بندی حبوبات در سلفون توزین دار

شرکت های فعال در زمینه بسته بندی و عرضه حبوبات معمولا از دستگاه های توزین دار استفاده می کنند. مهم ترین ویژگی و مزیت این تجهیزات سرعت بالای آن ها در انجام فرایند بسته بندی و همچنین کاهش هزینه نیروی انسانی است.

در حقیقت این دستگاه می تواند به تنهایی نقش ۴ نیروی کار را برای شما ایفا کرده و به هیچ عنوان با مشکل مواجه نشود. شرکت های تولید کننده ماشن آلات بسته بندی حبوبات این دسته از محصولات را در ۵ نوع مختلف طراحی و تولید کرده اند که شامل موارد زیر می شوند:

  • دستگاه تک توزین
  • دستگاه دو توزین
  • دستگاه چهار توزین
  • دستگاه ده توزین
  • دستگاه بیست توزین

هر یک از این دستگاه ها ویژگی های خاص خود را داشته و برای بخش های مختلفی از آن استفاده می شود.

البته اگر شما قصد دارید تا در محیط خانه نیز اقدام به بسته بندی حبوبات کنید، می توانید به سراغ دستگاه یک توزین بیایید، چرا که این دستگاه ارتفاع و ابعاد کمی داشته و قابلیت استفاده با برق ۲۲۰ ولت خانگی را نیز دارد.

دستگاه تک توزین به نسبت ماشین آلات بسته بندی حبوبات دستی سرعت بیشتری داشته و در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید اقدام به تعمیر آن کنید.

دستگاه بسته بندی 4 توزین مکانیکی

دستگاه بسته بندی حبوبات در سلفون حجمی

دستگاه های بسته حبوبات در سلفن که به صورت حجمی عمل میکنند از جمله دست گاه های نیمه اتوماتیک می باشند که برای آن که عمل بسته بندی در آن ها صورت بگیرد نیاز به یک اپراتور برای جای گذاری سلفن و یا کیسه در دستگاه دارد و فرمان بسته بندی به وسیله یک پدال به وسیله آپراتور انجام می شود.

برای استفاده از این دستگاه باید دقت داشته باشید که حتما از سلفون های مقاوم استفاده کنید تا بتواند وزن حبوبات را تحمل کنند و بیشتر برای فروش محصولات به صورت فله از این دستگاه ها استفاده می شود.

بسته-بندی-گرانول-حجمی-مکانیک-البرز-ماشین

بهترین دستگاه بسته بندی حبوبات در سلفون

اگر بخواهیم بهترین نوع تجهیزات بسته بندی حبوبات را به شما معرفی کنیم باید گفت که دستگاه های توزین دار گزینه فوق العاده ای به حساب می آیند. نکته مهم این است که شما می توانید از این محصولات هم در محیط های خانگی و هم در محیط های صنعتی استفاده کنید. نکته دیگر این است که کارایی، سرعت و عملکرد این دسته از دستگاه ها بسیار بالا بوده و همین موضوع باعث افزایش محبوبیت آن ها به طرز چشمگیری شده است.

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به انواع تجهیزات بسته بندی حبوبات انداخته و شما را با این موارد آشنا کردیم. با توجه به نکات گفته شده در این مطلب به شما کمک می کند تا در نهایت بتوانید یک ماشین بسته بندی حرفه ای و درجه یک را برای حبوبات خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره تلفنی شماره خود را وارد کنید

مشاوره البرز ماشین کرج
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه