نکاتی درباره خرید دستگاه خشک کن کابین دار

دستگاه خشک کن کابین دار

یکی از انواع دستگاه های خشک کن موجود در بازار دستگاه خشک کن کابین دار می باشد. این دستگاه خشک کن در انواع مختلف به بازار عرضه می شود. آشنایی با انواع مختلف و ویژگی های آنها در داشتن یک تجربه خرید موفق موثر خواهد بود. در این مقاله قصد داریم به طور دقیق‌تر به بررسی ویژگی ها و راهنمای خرید این دستگاه اشاره کنیم.

دستگاه خشک کن کابین دار چیست و مهم ترین ویژگی های آن کدام اند؟

انواع دستگاه های خشک کن از جمله ماشین آلات صنایع غذایی هستند که در خشک کردن انواع میوه و سبزی کاربرد دارند. عملکرد دستگاه های خشک کن به این صورت است که باعث تخلیه رطوبت و آب میان بافتی انواع میوه و سبزی با حفظ ویتامین ها و مواد مغذی آن ها می شوند. به طور کلی این دستگاه ها یک منبع تولید انرژی دارند که به کمک یک هوای گرم را به درون دستگاه وارد کرده و این گرمای یکنواخت باعث حذف آب میان بافتی تمام میوه و سبزی ها می شود.

کار کردن با این دستگاه بسیار راحت است فقط هنگام استفاده از آن نباید عجول بود و بهتر است دمای ۴۰ تا ۶۰ درجه ای تنظیم شود تا میوه و سبزی ها در بهترین حالت ممکن خشک شوند.

از پرطرفدارترین انواع دستگاه های خشک کن در بازار دستگاه خشک کن کابین دار میباشد که تنوع بسیار زیادی دارد. این دستگاه ها در انواع مختلف صنعتی نیمه صنعتی و خانگی به فروش می رسند. از مهم ترین ویژگی های دستگاه های خشک کن میوه کابین دار می‌ توان به تنوع بالا، کیفیت مطلوب، قیمت مقرون به صرفه، کاربری آسان و اشغال یک فضای کم اشاره کرد. از دستگاه خشک کن کابین دار برای خشک کردن محصولات مختلفی استفاده می شود. در حال حاضر علاوه بر صنایع غذایی در صنایع مختلف شیمیایی و داروسازی نیز استفاده از این دستگاه رایج است.

قیمت دستگاه خشک کن کابین دار چقدر است؟

امروزه انواع مختلفی از این دستگاه در بازار به فروش می‌رسد. دستگاه‌های خشک کن متوسط برند های متفاوتی تولید و عرضه می شوند. با یک جستجوی ساده در بازار متوجه تفاوت قیمت انواع دستگاه های خشک کن خواهید شد. عوامل مختلفی در قیمت گذاری این دستگاه تاثیر دارند. از جمله مهم ترین فاکتور های موثر در تفاوت قیمت دستگاه های خشک کن نوع کیفیت قطعات و تجهیزات استفاده شده در دستگاه می باشد. از دیگر عوامل موثر بر تفاوت قیمت می توان به برند سازنده، تکنولوژی به کار رفته در ساخت دستگاه، نوع کارایی و امکانات و خدمات پس از فروش اشاره کرد.

هنگام خرید دستگاه خشک کن کابین دار باید به چه نکاتی توجه کرد؟

انواع دستگاه های خشک کن موجود در بازار دارای ویژگی های مختلفی هستند. بنابراین رعایت یک سری نکات به داشتن یک تجربه خرید موفق کمک می کند.

  • بررسی ظرفیت و حجم مورد نیاز:

اولین و مهم ترین نکته در انتخاب دستگاه خشک کن سبزی کابین دار توجه به ظرفیت و حجم آن می باشد. بر اساس حجم و بودجه افراد می توانند از بین ظرفیت های متفاوت موجود در بازار، بهترین گزینه را  در نظر بگیرند. همچنین افراد هنگام انتخاب دستگاه باید به فضای در دسترس خود نیز توجه کنند.

  • توجه به نوع سوخت دستگاه خشک کن:

دستگاه های موجود در بازار با سوخت های متفاوتی مانند گاز و برق کار می کنند. همچنین برخی از انواع دستگاه های خشک کن دوگانه سوز هستند که در ظرفیت های کم عرضه می شوند. دستگاه هایی که دارای ظرفیت های بالا هستند معمولاً با سوخت گازی تولید می‌ شوند که دلیل آن مقرون به صرفه بودن آن می باشد.

برای خریداران این سوال ایجاد می شود که کدام یک از انواع سوخت ها بهتر است. در پاسخ به این سوال باید گفت که ایجاد گرما از قسمتی که میوه و سبزی قرار داده می‌شود مجزا است، بنابراین کیفیت میوه ها و سبزی های خشک شده به کمک هر دوی این دستگاه ها یکسان است و انتخاب نوع سوخت دستگاه سلیقه‌ ای می باشد.

  • متریال به کار رفته در ساخت بدنه دستگاه:

نحوه دستگاههای خشک کن دارای بدنه ای از جنس گالوانیزه و رویه ای با رنگ کوره ای و یا استیل ضد زنگ می باشند. باز کیف از مقاومت در برابر زنگ زدگی استیل عملکرد مطلوب تر و در نتیجه قیمت بیشتری دارد. البته دستگاه های با جنس بدنه گالوانیزه ای نیز توانسته اند رضایت خریداران را جلب نمایند.

سخن پایانی

دستگاه خشک کن کابین دار یکی از پر فروش ترین دستگاه های خشک کن در بازار می باشد که توانایی بالایی در خشک کردن انواع میوه و سبزیجات دارد. با رعایت چند نکته ساده هنگام خرید این دستگاه میتوان یک تجربه موفق داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه