خشک کردن میوه با دستگاه خشک کن میوه چگونه است؟

خشک کردن میوه با دستگاه

خشک کردن انواع میوه ها همواره یکی از بهترین راه های نگهداری طولانی مدت آنها به شمار می رود. در این روش نگهداری بدون نگرانی از کپک زدن و خراب شدن میوه ها می توانید آن ها را برای فصل های از سال که در دسترس نیستند نگهداری کنید. روشهای مختلفی برای خشک کردن میوه وجود دارد. یکی از بهترین روش ها استفاده از دستگاه خشک کن می باشد در ادامه به بررسی نحوه خشک کردن میوه با دستگاه خشک کن میوه و مزایای استفاده از این دستگاه می پردازیم.

چرا برای خشک کردن میوه ها باید از دستگاه خشک کن استفاده کرد؟

اگر برای خشک کردن میوه از نور خورشید و هوای آزاد استفاده کرده باشید، می دانید که روش خشک کردن در فصول مختلف نیازمند رعایت اصول خاصی می باشد. اگر شرایط جوی مساعد نباشد، زمان لازم برای خشک کردن میوه ها طولانی تر می شود. طولانی‌تر شدن بازه زمانی لازم برای خشک کردن میوه باعث افزایش احتمال آلوده شدن آن ها می شود. خشک کردن میوه با دستگاه خشک کن هیچ کدام از این دردسرها را ندارد.

با استفاده از دستگاه خشک کن میوه می توانید انواع میوه ها را به راحتی خشک کنید و از آن ها به عنوان یک تنقلات سالم در میان وعده ها استفاده کنید. خشک کردن میوه ها با استفاده از خشک کن های صنعتی بیش از پیش گسترش یافته است. امروزه خشک کردن انواع میوه ها یکی از پرطرفدار ترین کسب و کارهای خانگی هم به شمار می رود.

نحوه خشک کردن میوه با دستگاه خشک کن میوه چگونه است؟

مکانیزم عمل همه دستگاه های خشک کن به این صورت است که به وسیله تولید کردن گرما باعث خشک کردن انواع میوه می شوند. در واقع تمام میوه ها دارای مقداری آب میان بافتی هستند که حرارت دستگاه باعث خشک کردن این آب میان بافتی می شود.

در دستگاه های خشک کن میوه، تعدادی المنت حرارتی و فن تعبیه شده است. وظیفه المنت ها این است که گرما تولید کنند. فن ها باعث به جریان انداختن این گرما در سرتاسر دستگاه می شوند تا گرما به طور یکنواخت به همه میوه ها برسد.

برای این که بتوانید انواع میوه خشک کنید لازم نیست اطلاعات زیادی در این زمینه داشته باشید. فقط کافی است هر میوه ای که می خواهید خشک کنید را در اندازه های مناسب برش بزنید و سپس در سینی های دستگاه قرار دهید. تنها نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که اندازه برش ها باید یکسان باشد.

بسته به نوع میوه و میزان آب میان بافتی موجود در آن، بازه زمانی خشک‌ کردن‌ میوه ها متفاوت است. یک بازه زمانی تقریباً ۱۲ ساعته برای خشک کردن میوه ها یک زمان ایده‌آل به شمار می رود.

مزایای خشک کردن میوه با دستگاه خشک کن کدام اند؟

خشک کردن میوه با دستگاه خشک کن دارای مزایای بی شماری می باشد که در ادامه به بررسی برخی از آنها می پردازیم.

  • حفظ حداکثر خواص میوه:

تمام میوه ها سرشار از انواع ویتامین و آنتی اکسیدان ها هستند. برای خشک کردن انواع میوه باید به این موضوع توجه کرد که خشک کردن میوه به وسیله حرارت در بازه زمانی طولانی مدت می تواند خواص آن ها را از بین ببرد.

استفاده از دستگاه های خشک کن میوه باعث می‌شود که فقط آب میان بافتی آن ها گرفته شود و مواد مغذی موجود در آن ها مثل انواع ویتامین ها از بین نرود.

این روش نگهداری طولانی مدت میوه برخلاف کنسرو کردن میوه ها نیازی به نگهدارنده ها ندارد. بون هیچ‌گونه افزودنی مثل نمک می توان میوه ها برای بازه زمانی طولانی سالم نگهداری کرد.

  • استفاده آسان:

برای استفاده از دستگاه های خشک کن میوه نیازمند مهارت خاصی نیستید و مطابق با دفترچه راهنمای دستگاه می توانید به راحتی با آن کار کنید.

صرفه جویی اقتصادی: خشک کردن میوه با دستگاه خشک کن در منزل می تواند نسبت به خرید میوه خشک های آماده از نظر اقتصادی به صرفه تر باشد. همچنین با استفاده از دستگاه های خشک آن می توانید مانع از پوسیدگی میوه های بلامصرف یخچال شوید. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که با خرید دستگاه خشک کن علاوه بر میوه سایر مواد غذایی مثل سبزی، گوشت و…را نیز می توانید به راحتی خشک کنید.

کلام پایانی

استفاده از انواع میوه خشک به خاطر داشتن خواص بی شمار آن بسیار گسترش یافته است. روش های مختلفی برای خشک کردن انواع میوه وجود دارد. خشک کردن میوه با دستگاه خشک کن بهترین و سالم ترین روش به شمار می‌ رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره تلفنی شماره خود را وارد کنید

مشاوره البرز ماشین کرج
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه